Milloin kuukautiset synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puolukkapäivät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puolukkapäivät

Vieras
Itselläni on pian 9 kuukautta synnytyksestä ja nyt alkoivat vasta kuukautiset synnytyksen jälkeen. Imetän edelleen n. 3- 4 kertaa vuorokaudessa, mutta imetys on ehkä vähentynyt aikaisempaan verrattuna. Miten teillä muilla on kuukautiset alkaneet ja miten kauan olette imettäneet vielä kuukautisten alkamisen jälkeen? Itseäni mietityttää, että onko tämä jo lopun alkua imetykselle eli onko vaarana, että maidon tuotanto alkaa tästä pikku hiljaa vähetä imetyksestä huolimatta.

Minulla on nyt synnytyksestä 11 kk ja imetyskin tässä juuri loppui. Menkkoja ei vielä ole näkynyt...Olen syönyt minipillereitä 9 kk ja inhottavaa tiputusvuotoa on kyllä välillä ollut niin, että jossain kohden luulin niiden olevan kuukautiset. Voikohan minipillerit pitää menkat kokonaan pois?

Ensimmäiset tasan kuukausi synnytyksestä. Toiset tasan 3 kk synnytyksestä ja nyt oli kolmannet 4 kk synnytyksestä. Eli yhdet jäi ikäänkuin välistä. Täysimetän ja lisäksi vielä luovutan maitoa.

Itse söin vuoden cerazetteja ja ei tullut yksiäkään kuukautisia. Sitten lopetin imetyksen kokeilin muita pillereitä ja oli parit "kuukautiset" mutta pillerien kierron mukaan siis. Sen jälkeen piti jättää nuo pois kun eivät sopineet minulle ollenkaan ja nyt on kierto taas alkupisteessä ja ihan sekaisin. Saas nähdä montako vuotta menee... Lapsi nyt 1v6kk.

Yhteistyössä