Milloin napsahtaa?

  • Viestiketjun aloittaja -utelias-
  • Ensimmäinen viesti
-utelias-
Tietäisköhän täällä joku, missä vaiheessa se hedelmöittyminen mahdollisesti tapahtuu- eli jos tunnen ovulaation aikaan kipua (saattaa nipistellä parikin päivää), niin pitääkö siinä vaiheessa rynnätä sänkykamariin kun kivut alkavat, vai onko silloin jo myöhäistä?
 
toinen utelias
Heh, kiitos utelias, olin juuri kirjoittamassa samaa kysymystä!

Ollaan muutama kk yritetty beibiä ja luulen että ajoitus on aina mennyt pieleen, viimeksi hommailtiin oviskipua seuraavana päivänä kp 15 ja menkathan ne tänään alko taas. Tais olla puhjennut munarakkula joka siellä kipuili.

Onko oviskipu siis juuri munarakkulasta irronnut munasolu vaiko ovulaation jo ollessa ohi munarakkulan jomotus?

Kertokaa te viisaammat.
 
näin :)
Kannattaa harrastella seksiä vähintään 3 kertaa viikossa niin ei mene tuo ovisajankohta ohi. simpathan voi elää naisen sisällä jopa 6 vuorokautta. heilutelkaa siis peittoja mielellään jo ennen ovista. munasolu on hedelmmöittymiskykyinen nain n. 1vrk ajan, joten on hyvä että simppoja on jo treffipaikalla odottamassa :)
 
toinen utelias
Olen käyttänyt ovistestejä yhdessä kierrossa. Päivää ennen tätä "juilimista" tuli haalea viiva testiin, seuraavana päivänä ei mitään. Eli jos ei onnistu tikuttamaan juuri oikealla hetkellä niin aika hyödyttömiä kapistuksia..

Edelleen, tietääkö joku vastauksen?

"Onko oviskipu siis juuri munarakkulasta irronnut munasolu vaiko ovulaation jo ollessa ohi munarakkulan jomotus? "
 
minä****
Ovistesteissä neuvoaan kierron pituuden mukaan milloin kannattaa alkaa tikuttamaan.Testi voi näyttää plussaa 1-2 päivää ennen ovista.Itse aloitin jo kp 10 ja saatoin tikuttaa joissakin kierroissa viikon ajan.Plussa tuli muistaakseni testiin ennen kipuja.
 
Manna78 (ei kirj)
Olen lukenut jostain (muistaakseni juuri pesun sivuilta) että sekä se munasolun suureneminen+irtoaminen ja sen jälkeen munarakkulan jomotus aiheuttaa kipua.

Itse olen sitä jo 9. kiertoa pähkäillyt ja tullut siihen tulokseen että parhaimmillaan ensin jomottelee tylpästi ja ehkä vähän pidempään (tämä on kaikista kovinta kipua aiheuttavaa, välillä käveleminen hieman sattuu), kun munasolu kasvaa.
Kun se irtoaa niin itselläni on pienet viiltokivut (sellaiset nopeat) munasarjoissa/rakkulassa ja veikkaan että sen jälkeen munarakkula vienosti vielä jomottelee itsekseen, lyhyitä sykäyksiä.
Esimerkki: lauantaina kp13 tunsin tuota tuntuvaa jomottelua parin tunnin ajan, samana päivänä oli ollut hyvät ovulaatiolimat. Sunnuntaina päivällä kp14, tunsin pienet viiltopistot munasarjoissa ja sen jälkeen pientä jomottelua 1-2 h sisään.

Korostan että tämä ilmiö ei itselläni ole joka kierrossa näin selvä mutta on toistunut jonkin kerran aiemmin! Eli oireet ja kivut on aina henkilökohtaisia.
 
toinen utelias
Manna78, kiitos vastauksesta :)

Olen tunnistavinani selkeästi ovisoireet, mutta pitääpä tarkkailla vielä tarkemmin ens kerralla. Luulen, että ollaan aina sekstailtu liian myöhään, kun ovis on jo ohi.
 
-utelias-
... kiittää vastauksista myös! Ärsyttää joskus, kun ei välttämättä mitään kipuja tunnekaan, kun olisi juuri "testaamismielellä" tunnustelemassa milloin juilii ja milloin ei. :D Mutta tsemppiä toiselle uteliaalle seuraavaan kiertoon!
 
Nel.
Mulla on aina ollu voimakkaat oviskivut. Lääkärini sanoi että oviskipu johtuu siitä kun puhjenneesta munarakkulasta tihkuu samalla myös jotakin nestettä. Eli kivun tullessa ovis on juuri tapahtunut. Tai toisin sanoen peittoa tulisi heilutella ennen jomotusta...ja vaikka varmuudeksi vielä seuraavana päivänä. Eli sellaista ennakoimista se on. Iselläni kivut on kyllä sen verran pahat ja voi kestää vaikka 5h, että juuri sen aikana ei tee mieli sekstailla. Ei kai luonto ole niin tarkoittanut että silloin pitäisikään (?)....

Yksi lapsi saatu aikaan jomotuksen ollessa päällä...toista yritetty jo 7 kk.
 
toinen utelias
Nel, viime kierrossa tunsin juilimisen pe-iltana, ja la-aamuna heiluteltiin. Eipä napsahtanut ei... tästä päättelin että ehkä olis pitänyt olla aiemmin liikkeellä.

Tsemppiä myös Uteliaalle ja muillekin yrittelijöille!
 

Yhteistyössä