MILLOIN ne lapset oppii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Tuossa ruokaillessa tuli mieleen joitain keskusteluja täällä että kyllä ne lapset oppii kun ottavat vanhemmistaan mallia.

No Millon ne oppii?
On tuo esikoinenkin reilun 3 vuotta ollut osallisena tavalla tai toisella meidän ruoka rutiineissa ja musta on aivan tosi kuvottavaa ja ärsyttävää jos joko puhutaan ruoka suussa tai syödään suu auki ja mässytetään samalla. Ja esikoinen edelleen itsepintaisesti tekee kumpaakin vaikka kunpikaan meistä vanhemmista ei noita tee (olen onnistuneesti edes miehestä nuo tavat kitkenyt pois).
Että kauanko tässä vielä täytyy odotella että hän oppii että ei ole hyvien tapojen mukaista puhua suu täynnä ruokaa tai syödä mässyttäen suu auki????

No ei meillä kyllä 3v veilä osaa syödä joka kerta suu kiinni, vaikka me vanhemmat syödään suu kiinni.
Miksi pitää stressata tollasista,oppii kun on oppiakaseen?

No en 3-vuotiaalta oottaisi vielä sitä, että ei aina muista sitä ettei ruoka suussa tartte puhua.

Kuhan tarpeeks kauan jaksaa jankuttaa, niin eiköhän se jossain vaiheessa mee perille. Muutaman vuoden päästä :D

Meidän 5v ei muista/jaksa aina pestä käsiään kun käy vessassa :x Vaikka aina kuinka sanon ja muutkin pesee, ni ei se mene kaaliin millään..

Alkuperäinen kirjoittaja Eve:
No ei meillä kyllä 3v veilä osaa syödä joka kerta suu kiinni, vaikka me vanhemmat syödään suu kiinni.
Miksi pitää stressata tollasista,oppii kun on oppiakaseen?

En mä stressaa, kunhan tuli mieleen kun taas syödessä nätisti ohjeistin että puhutaan vasta siten kun on ensin syöty suu tyhjäksi =)

Tai no, kyllä mä ressaan vähän, noi kun on musta oikeesti aivan kauheita tapoja :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
No en 3-vuotiaalta oottaisi vielä sitä, että ei aina muista sitä ettei ruoka suussa tartte puhua.

Kuhan tarpeeks kauan jaksaa jankuttaa, niin eiköhän se jossain vaiheessa mee perille. Muutaman vuoden päästä :D

Meidän 5v ei muista/jaksa aina pestä käsiään kun käy vessassa :x Vaikka aina kuinka sanon ja muutkin pesee, ni ei se mene kaaliin millään..

Aaaaah ja tää, mulle on tullut jo tavaksi kysyä jos poika käy yksin vessassa että muistiko vetää vessan ja pestä kädet, aika usein pyörtää takasin toimittamaan hommat loppuun.

Yhteistyössä