Milloin neuvolaan pitää mennä ekan kerran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Raskaus on vasta alullaan ja valmiiksi ahdistaa neuvolaan meneminen. En vaan tule toimeen sen terkan kanssa. Mihin mennessä sinne pitää mennä ekan kerran että saa Kelan tuet?

no ei sun tarvitse käydä siellä ollenkaan. kunhat käyt lääkärin pakeilla ennekuin 154päivää ( oliko tämä se raja, en ome ihan varma ? ) on täynnä raskautta, niin saat tuet .

Mä kyllä suosittelen että kannattas käyä, onhan se kuitenki hyvä että terveydentilaa seurataan...

Ja meillä neuvolassa on useampi ku yks terkkari, voithan pyytää toista jos et millään toimeen tule?

Meillä ainakin eri neuvolahoitsut kuin tavalliset. Kyllä sun kandee hemoglobiinia ja verenpainetta sekä painoa seurata siellä. Annat vaan puheiden mennä ohi korvien. On mullakin ollut tässä vittumainen neuvolatäti kun vaihdoin paikkakuntaa, mutta ei se haittaa, kunhan pissa on tutkittu ja muut.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä kyllä suosittelen että kannattas käyä, onhan se kuitenki hyvä että terveydentilaa seurataan...

Ja meillä neuvolassa on useampi ku yks terkkari, voithan pyytää toista jos et millään toimeen tule?

Meillä ei ole kuin tuo yksi. Pitäisi lähteä kokonaan toiseen neuvolaan aika pitkälle, jos toisen terkkarin haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja sr:
neuvolassa täytyy käydä 16 raskausviikkoon mennessä.

Kiitos! Tämän halusin tietää :)

Kyllä mä siellä aion käydä, mutta ajattelin viivyttää sinne menemistä hiukan. Painoa voin seurata kotona, hemoglobiini on alhainen ja tunnen itse kun rupeaa tippumaan liian alas ja sitä seurataan myös lääkärikäynneillä. Käyn kuitenkin raskauden ajan 4-6 viikon välein yliopistosairaalassa lääkärissä. Enemmän ne ne osaa mun terveydentilasta sanoa kun se terkka.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kumpi menee edelle: sinun ja tulevan lapsesi terveys vai eripura terveydenhoitajan kanssa? |O

kyllä aikunen ihminen sen verran toimeen pitäs tulla...

Vai mikä tuossa terkkarissa okeen mättää?

Se ei voi ymmärtää miksi käyn niin usein ultrassa ja lääkärissä. Kieltää uskomasta sisätautilääkärin ohjeita, saarnaa imetyksestä ja sen erinomaisuudesta vaikka tietää etten saa imettää jne. Valittaa painonnoususta (olen normaalipainoinen ja painoa tullu n.10kg/raskaus), sen mielestä oli normaalia että normaalipainoisella ihmisellä paino putoaa 6kg alkuraskaudenpahoinvoinnin takia ja että edes vesi ei pysy sisällä...

Kyllä mä siellä olenkin hammastapurren käynyt edellisissä raskauksissa, mutta kun aina monta päivää ennen aikaa rupeaa ahdistamaan sinne meno, niin ajattelin jättää käynnit niin vähälle kuin mahdollista.

Kumpi menee edelle: sinun ja tulevan lapsesi terveys vai eripura terveydenhoitajan kanssa? |O

Menee nyt vähän ot, mut mulla oli nimenomaan siksi eripuraa terkan kanssa, kun siellä käynti oli niin turhaa ja nimenomaan vauvan terveydestä ei ollut kiinnostunut. Että ehkäpä ap haluaa pätevämmälle, kenen kanssa ei tarvitse taistella perusasioista...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

kyllä aikunen ihminen sen verran toimeen pitäs tulla...

Vai mikä tuossa terkkarissa okeen mättää?

Se ei voi ymmärtää miksi käyn niin usein ultrassa ja lääkärissä. Kieltää uskomasta sisätautilääkärin ohjeita, saarnaa imetyksestä ja sen erinomaisuudesta vaikka tietää etten saa imettää jne. Valittaa painonnoususta (olen normaalipainoinen ja painoa tullu n.10kg/raskaus), sen mielestä oli normaalia että normaalipainoisella ihmisellä paino putoaa 6kg alkuraskaudenpahoinvoinnin takia ja että edes vesi ei pysy sisällä...

Kyllä mä siellä olenkin hammastapurren käynyt edellisissä raskauksissa, mutta kun aina monta päivää ennen aikaa rupeaa ahdistamaan sinne meno, niin ajattelin jättää käynnit niin vähälle kuin mahdollista.

nyt tosiaan ymmärrän miks et halua sinne mennä...

meijän terkkari on kyllä sitten oikee unelma, itellä nyt viikkoja 36 ja painoo tullu 15kg mikä on ihan normaalimäärä ja jos se alkais tosta motkottaa niin pahottaisin minäki mieleni...

Mä ymmärrän täysin sun fiilikset. Melkein itkua väänsin kun piti tokassa raskaudessa ruveta taas kulkemaan siellä. Onneksi sille tuli joku sijainen. Sen kanssa sujuu miljoona kertaa paremmin ja uskallan jopa luottaa kykyihini äitinä. Jos tämä vanha terkkari ikinä palaa, aion vaihtaa neuvolaa tai mennä vaikka yksityiselle jos ei vaihto onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaja:
Mä ymmärrän täysin sun fiilikset. Melkein itkua väänsin kun piti tokassa raskaudessa ruveta taas kulkemaan siellä. Onneksi sille tuli joku sijainen. Sen kanssa sujuu miljoona kertaa paremmin ja uskallan jopa luottaa kykyihini äitinä. Jos tämä vanha terkkari ikinä palaa, aion vaihtaa neuvolaa tai mennä vaikka yksityiselle jos ei vaihto onnistu.

Meillä on onneksi lastenneuvolassa eri terkka, joka on tosi mukava! Mutta tuo äitiysneuvola...

Yhteistyössä