Milloin oi laittaa vauvan istuun vaunuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28637359]Oletko koskaan ollut lasten kanssa tekemisissä? Toivottavasti kyselet jonkun hoitolapsen puolesta etkä oman lapsesi.[/QUOTE]

No oma on ja nyt 3 viikkoa vanha ja itkee vaan vaunuissa niin aattelin että voiko laittaa istuun, mutta varmuudelta kyselen ensin täältä. :)

[QUOTE="vieras";28637368]No oma on ja nyt 3 viikkoa vanha ja itkee vaan vaunuissa niin aattelin että voiko laittaa istuun, mutta varmuudelta kyselen ensin täältä. :)[/QUOTE]

No ei nyt sentään noin pientä varmaan voi laittaa. Eihän se edes pysy siinä istuma asennossa mitenkään. En muista minkä ikäisenä poikani nousi itse istumaan mutta jos vaikka 6kk iässä olis noussut itse ni oli rattaissa puoli istuvassa asennossa n.5kk asti satunnaisesti hetkiä.

[QUOTE="vieras";28637368]No oma on ja nyt 3 viikkoa vanha ja itkee vaan vaunuissa niin aattelin että voiko laittaa istuun, mutta varmuudelta kyselen ensin täältä. :)[/QUOTE]

Ei voi vielä, noin puolivuotiaana aikaisintaan!

[QUOTE="vieras";28637374]No huh, lasta ei saa istuttaa ennen 6kk ikää![/QUOTE]

Meillä vauva nousi itse istuun lattialle 5 kk ikäisenä, joten sai toki rattaissakin näin olla.

Lapsista riippuen. Siinä 4-7kk paikkeilla vaihdettu kopasta istuimeen, alkuun selkänoja alhaalla tai liki alhaalla, sitten pikkuhiljaa nostettu. Siinä vaiheessa kun istuu voi pitää jo kunnolla istumassa joitain aikoja ja kun nousee itse istumaan voi istuttaa niin kuin tykkää.

Monet vaunut saa puoliistuvaan asentoon, sellaisessa voi kyllä pitää noin 4-5kk ikäistä pieniä aikoja hereillä ollessa. riippuu vähän vauvan jäntevyydestäkin.

Yhteistyössä