Milloin oikea aika tehdä testi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kristen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kristen

Aktiivinen jäsen
19.07.2009
2 868
0
36
Siis vauvasta haaveillaan, ja tiedän että ov oli noin viikko sitten. Nyt on muutamana päivänä nippaillut mahasta ja tänä aamuna oli myös pahoinvointia...
Tuo testi, joka kaapissa odottaa, on herkkä, huomaa jo 10mlU/ml, ja itse kun olen sellainen hätähousu, haluaisin tietää, että tärppäsikö.
Menkkojen pitäisi alkaa heinäkuun vikalla viikolla (tarkkaa päivää en muista), mutta en millään malttaisi odottaa!

Joten milloin voisin aikaisintaan tehdä tuon testin?

Eikös se mennyt niin, että luotettavinta on kun tekee testin vasta kun menkat on myöhässä. Itse tein muistaakseni, kun menkat oli 3 päivää myöhässä. Ennen menkkojen alkuakin voi jotkut testit näyttää, mutta sitten on aina kemiallisen raskauden mahdollisuus.. Jos vain malttaa, niin parasta olisi tehdä vasta menkkojen ollessa myöhässä..

Testi ei myöskään välttämättä näytä mitään ennen menkkojen myöhässä oloa tai näyttää haamua, joka jänskättää, mutta ärsyttää.. Ja menee rahaa hukkaan kun joutuu uusimaan testejä :)

Eli mä lähettäisin sinne vaan paljon kärsivällisyyttä ja jaksamista, yritä odotella vielä hetki :)

Täällä ollaan vähän samassa tilanteessa. Tosin mulla oli ovis 11 pv sitten. En ole vielä testaillu. Jotkut plussaa aika hyvin jo esim. 3+2 viikolla eli sullakin se kohta lähellä. Mutta ihan hyvin voi nega tulla ainakin sinne 4+0 viikoille asti, vaikka oliskin raskaana.

Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Siis vauvasta haaveillaan, ja tiedän että ov oli noin viikko sitten. Nyt on muutamana päivänä nippaillut mahasta ja tänä aamuna oli myös pahoinvointia...

Mulla oli ihan samoja 'oireita', ja olin niin varma et nyt tärppäsi. Tein testin kun en malttanut odottaa menkkoja, ja negaa se oli. Sit kuiteski jännäsin koko ajan et josko se näytti negaa kun testasin niin aikaisin vaik olisinkin raskaana.
Vähän ajan päästä sit menkat tulikin. Mut oli se yhtä odotusta et miten käy.
Pidän peukkuja sulle. Mut odottele nyt vielä ennenkun testaat.

No mä tekisin silloin kun huvittaa. Itse olen kaikissa 4 raskaudessa testannut aikaisin koska olen kärsimätön. Ja kaikki haaleat haamut on vahvistuneet lopulta kunnon plussiksi. Kai se on luonnekysymys kuinka kauan jaksaa odotella ja kestääkö pettymyksen jos viiva ei olekaan vielä olemassa (vaikka olisikin raskaana).

Mulla näkyi tosi aikaisin tässä raskaudessa, 8-9 dpo ja kp 23/27. Haaleahan se oli, mutta selkeästi havaittavissa. Mä olen kanssa ihan mahdoton kuumakalle enkä malta ikinä odottaa että menkat olis myöhässä! Nyt ei sitten tarvinnutkaan :heart:

Ja mää tein aamulla (malttamattomana) ovistestin, kun ei raskaustestejä kaapissa ollu. Kp on 24 ja ovistestiin tuli vahva plussa. Ovistestikin voi näyttää raskauden. Meen huomenna apteekkiin ostaan oikeen raskaustestin tai muutaman. Jos sulla on ovistestejä kaapissa, niin käytä niitä ;) . Sen viivan pitää sitten olla vahvempi kuin kontrolliviiva, pelkkä haalee viiva ei riitä, sillä monestikin kierrossa saa sen haaleen viivan.

No enhän mä malttanut... Tein siis tuon ovis testin jo illalla. Kaks viivaa tuli, mutta testi viiva oli haaleempi. Oviksen jälkeen, ei kuitenkaan näkynyt kun yks viiva (?).
Ja tosiaan pahoinvointia on, lämpö hieman noussut ja ala vatsaa nippailee.
Edellisessä raskaudessa mulla nous aika nopeesti noi hcg arvot, joten jos yhtään samalla tavalla menee, niin kai ne aikasin nousee.
Kai sitä pitäis malttaa viikko ainakin viel odotella, mutta miten mä maltan?! :headwall:

Anna se testi miehelles talteen ja kerro et sen saa antaa sulle vasta viikon päästä ;) niin mä olen tehnyt silloin kun on ollut tosi kauhee polte. Vaikka oon tiennyt, että ois turha tehdä se liian aikaisin niin silti... Miehen takana sen pysyy! Eikä saa sit maanitella sitä B)

Alkuperäinen kirjoittaja KitiP:
Anna se testi miehelles talteen ja kerro et sen saa antaa sulle vasta viikon päästä ;) niin mä olen tehnyt silloin kun on ollut tosi kauhee polte. Vaikka oon tiennyt, että ois turha tehdä se liian aikaisin niin silti... Miehen takana sen pysyy! Eikä saa sit maanitella sitä B)

Aika hyvä konsti tuokin!! :laugh:

Mä saattaisin kumminkin käydä salaa ostamassa uuden testin ja tehdä sen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kaapo80:
Mä saattaisin kumminkin käydä salaa ostamassa uuden testin ja tehdä sen :whistle:

Hah, Kaapo80 :D No näinhän mullekin kävi x) Tympii kun on NIIN malttamaton, ja yllätys yllätys kun viikko vasta oviksesta, negaahan se näytti. Tähän on totuttu, mutta tilasinpa sitten netistä halppistestejä useemman, että kun taas maltti pettää, niin voi rauhassa tehä testin ja silti jää vielä kaappiin, jotta voi tehdä jos tarve, sitten kun se oikee aika tulee :)

Onnea happihyppy!!! Ihana kuulla edes jostain suunnalta hyviä uutisia :)
Meillä vaan on noi ovistestit nyt lopussa (kun eilen käytin viimosen), että ei auta nyt testailla. Eip viitsi ostaa kaapin nurkkaan, jos ihme vaikka tapahtuis ja ei taas hetkeen tarvis :)

No voi ei!
Tilasin niitä testejä netistä sillä, että menee muutama päivä ennen kun tulee, niin ei ole kummittelemassa tuolla. Nyt ne on kuitenkin jo TOIMITETTU, joten huomen pitäis postin mukana tulla. Pitää tökkästä miehen työautoon, että kun illalla tulee kotiin niin ei viitsi enää tehdä ja taas aamulla ne ovat missä päin maakuntaa millonkin.. :headwall:

Yhteistyössä