Milloin oikeat raskausoireet alkavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kuvitellut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kuvitellut

Vieras
Onko kenelläkään faktatietoa, milloin ensimmäiset todelliset oireet raskaudesta alkavat tuntua? Kuvittelisin, ettei raskausoireita voi tuntea ainakaan ennen kuin alkio on kiinnittynyt kohtuun ja tämä vie noin viikon verran hedelmöityksestä. Varsin moni vauvakuumeinen oireilee jo heti ovista seuraavalla viikolla, mutta luulen niiden tuntemusten olevan vain menkkoihin liittyviä juttuja. Kuvotuksen tunteeseen suhtaudun varauksella raskausoireena, koska niin moni oireilee juuri näin, vaikkei olekaan raskaana.

Milloin te tunsitte ensimmäiset vedenpitävät oireet raskaudesta? Tarkoitan nyt sellaisia, joita ette ole koskaan tunteneet ennen menkkoja. Tulivatko ensioireet yli viikko hedelmöityksen jälkeen?

minä tunsin ensimmäisen oireen eli lamaannuttavan väsymyksen sen päivän aamuna, jolloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Positiivisen testin tetin vasta pari päivää myöhemmin, vaikka arvasin mistä on kyse, koska sellainen väsymys ei ollut enää normaalia. Pikku hiljaa viikon, kahden sisään ilmaantuivat kaikki muutkin oireeni: rinnat pingottuivat, oksentelu alkoi, metallin makua tuli suuhun ja kaikki haisi ihan erilaiselta kuin ennen. Oikeastaan mikään ei enää tuoksunut hyvälle.

Jos katsoisi taulukkoa, missä esitetään kuinka paljon raskaushormonit teoriassa kohoavat, niin kyllä mulla olisi varmaan oireet edenneet ja lisääntyneet sen mukaisesti.

Yhteistyössä