Milloin olette kertoneet raskaudesta muille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti82

Vieras
Meillä odotetaan neljättä lastamme syntyväksi huhtikun alussa ja mulla on viikkoja nyt 15+6 ja vasta viime viikolal kerroin parille kaverille ja eilen mummoille ja ukille.Mihin aikaan te muut olette kertoneet?me kerroimme esikoisesta joskus rv 14 tienoilla ja kakkosesat ja kolmosesta n.12-13 viikolla.Nyt jotenkin tuntui että ei uskalla kertoa aikaisin jos jotain sattuu..(Voi sattua tietysti myöhemminkin.)Niin aj tuleville iso sisaruksille kerroimme myös viime viikonloppuna.

kyllä ollaan kerrottu isoille lapsille ekana. minusta se menee vaan niin se kertomisjärjestys. aika pian oon aina kertonu, paitsi työpaikalla vasta ku ollu pakko tai näkyny jo.

Äidilleni kerroin heti kun sain tietää eli jossain rv8 paikkeilla, muut saivat tietää joskus rv12 jälkeen... Mieheni tietenkin tiesi heti myös :) Ensimmäisestä lapsesta kyse.

kerrottiin tuleville isovanhemmille rv:lla 24 ja muille sitten siitä pikku hiljaa. Taidan olla ainut myöhäinen ilmoittaja.... nim. ei vara venettä kaada tai mikä tähän nyt sopisi tarkoittamaan, että hlökohtaisesti pelkäsin niin paljon vauvan menettämistä, että vasta rakenneultran jälkeen uskalsin iloita.

Mulla on ollut molemmista raskauksista pahoinvointi ja oksentelu niin rajua, että eipä tilaa ole voinut peitellä keneltäkään. Olen joutunut jäämään pois töistä ja harrastuksista. Kylässä ei olla voitu käydä enkä ole jaksanut kyläilijöitä meilläkään, joten pakkohan se on ollut kertoa oikea syy.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
No taas asian käänteinen puoli on se että saat myös tukea läheisiltä jos jotain sattuukin.

No mä taas en näe sitä ihan näin. Meidän lähipiirissä on tapahtunut yksi (siis minun tietääkseni) keskenmeno. Lähinnä sääliä ehkä saisimme osaksemme, sitä en todellakaan halua.
Miehen sisarukset varmaan vielä syyllistäisivät jos joku keskenmeno tulisi.

Yhteistyössä