Milloin on suurin riski tulla raskaaksi?

  • Viestiketjun aloittaja chariot_91
  • Ensimmäinen viesti
chariot_91
Eli olen koittanut googlettaa ja etsiä kaikkialta tähän asiaan vastausta, mutta varmaa vastauta en nyt ole kuitenkaan löytäny mistään.
Toiset sanovat, että touhutipoista voi tulla raskaaksi, toiset taas sanovat, että ei voi.
Ja siis olin itse keskeitetyssä yhdynnässä tämän kuun alussa ja kuukautiset minulla on ny pari kuukaude aikana ainaki ollu vk:na 11, 17, 21, 25, 29, eli seuraavat pitäisi olla tällä viikolla. Mutta siis kuinka suuri riski on ollut tulla raskaaksi tuolloin ja milloin on parhain hetki tehdä testi?
Olen nyt ainakin aatellut, että odotan tämän viikon loppuun ja teen sitten vasta, jos menkkat ei ala.
 
Jaaanis
Luulisi, että Suomen maassa olisi sukupuoliasioiden opetus niin hyvässä jamassa, ettei teinien tarvitse tälläisillä asioilla leikkiä. Kortsujakin kun saa ilmaiseksi vaikka terkkarilta.

Kyllä, touhutipoistakin voi tulla raskaaksi. Spermaa siinä missä se isompikin mälli. Keskeytettyä yhdyntää harrastavista neljä kymmenestä tulee raskaaksi:)

Suurin todennäisyys tulla raskaaksi on ovulaation aikana. Eli siinä kuukautisten välissä olevan ajan puolivälissä.
 
Bete
Keskeytetyssä yhdynnässä vaikka ei halua raskaaksi??!? Onko tuollaisia ihmisiä vielä olemassa?

Käy hankkimassa kortsuja tai e-pillerit, mielellään välittömästi.
 
Ovulaatiokin vaihtelee
Saattaa hyvinkin olla, että ovulaatiosi on osunut juuri touhuilujenne aikaan tai toivottavasti on juuri mennyt ohitse niin, ettei siittiöt ole enää ehtineet munasolun kimppuun. Toisaalta, joillakin ovulaatio ei olekaan kierron puolivälissä, vaan lähempänä alkua tai loppua, joten mitään varmoja päiviä ei todellakaan voi sanoa olevan. Keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona on siis yksinkertaisesti huono. Sitäpaitsi eihän siitä saa edes kunnon nautintoa. Kortsut (ja pillerit) vaan jatkossa kehiin!

Odota nyt vaikka viikon loppuun, jos sulla kerran on säännöllinen kierto ja tee sitten testi, jos ei menkkoja ala kuulua. Tee varmuuden varalta toinenkin vähän myöhemmin - aina ei nimittäin raskaushormonit ole ehtineet nousta riittävästi siinä vaiheessa, kun menkat päivän, pari myöhässä.
 
chariot_91
Jooh, e-pillerit on tarkoitus hankkia ja kävin jo viime vuona terkkarilta niitä pyytämässä, mutta ei suostunu antamaan. Ja kortsua kun ei jätkä suostu käyttämään.
Kiitos.
 
Huhhuhuhuhuhuuhhuhh...
Jos ei jätkä suostu kortsua käyttämään, niin älä nyt h*tissä sellaisen idiootin kanssa sänkyyn mene!!!!! Joku itsekunnioitus pitää olla naisellakin, ettei anna jonkun imbesillikollin päästä ilman kondomia tautista munaansa liottelemaan. Terve nuorimies saa nautinnon kondomi päälläkin, jos väittää muuta, valehtelee.
 
Onpas paksua...
Yhdyn täysin edellisen kirjoittajan kommenttiin. Ja tiedoksi, jos terveydenhoitaja ei e-pillereitä anna, silloin mennään oikein lääkärille niitä hakemaan ennemmin kuin annetaan jätkän panna paljaaltaan!! Luulisi seksivalistuksen tehneen jo tähän paivään mennessä tehtävänsä mutta näköjään ei... Ja ihan vaan varmuuden vuoksi kannattaa käydä apteekissa hakemassa raskaustesti eikä arvailla onko paksuna vai ei. Testi tehdään siis sinä päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa.
 
mihin tää maailma on menossa
Oletkos alkuperäinen sen 'jätkäsi' eka tai ainoa seksikumppani??

meinasin vaan että ei se raskaaksi tulo ole ainoa murhe kun ilman ehkäisyä pelleilee. Kannattaisi käydä sukupuolitautitesteissä pikimmiten.

On se hyvä kun terveysvalistusta on kouluissa kevennetty... ihan hanurista!
 
Lukija
Täysin samaa mieltä useimpien kommenttien kanssa: jätä jätkä joka ei suostu kondomia käyttämään. Turha tätä varmaa paremmin alkaa perustella, sen on tainneet edelliset kommentoijat jo tehdä. Ihan mahtavia kommentteja ihmiset :D! Ja tosiaan kiitos hyvistä neuvoista (itsellekin tuli uutta tietoa)!
 

Yhteistyössä