Milloin on syytä alkaa laittamaan vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
syystamineet päälle?

En ole siis vielä lähtenyt vaunulenkeille, kun pieni ei ole koko kesänä tykännyt vaunuissa pahemmin olla, mutta jossakin vaiheessa kuitenkin tässä lähdetään.

Lähinnä ollaan reissattu autolla sinne tänne ja en ole autoreissuihin vielä kovin pyntännyt vauvalle hirveästi päälle, kun tuntuu, että toinen on niin herkästi hikoilevaa sorttia. Esim; jos laitan hälle päälle haalarin (sisä) ja päälle verkkapuvun + ohuen pipon päähän + ohuemmat tumput käsiin.

Mutta kaipa se silti on kohta kunnon pukemiset aloitettava. Kerta aamulla mittari näyttää jo lukemia väliltä + 5 - + 8 astetta. Vaikka päivälle vielä lämpö nousee noin +15 asteeseen.

Mietin kyllä tuota vaunuihinkin pukemista, että onko ok alussa laittaa pieni pelkästään makuupussin sisälle sisävaatteissa? Kun hän on siis niin "kuumakalle".

Mä käyn vauvan kanssa aamuisin vaunulenkillä ja esim. tänään vauvalla oli body, sukkikset ja se äitiyspakkauksen kevytvanuhaalari vaimikälieonkaan. Pipo tietysti myös. Kädet ja jalat tossa haalarissa saa piiloon.
Eikä hänellä kylmä ainakaan ole =) "kuumakalle" myös.

Mä oon kans käyttänyt 2kk ikäisellä näillä ilmoilla (+15) tota vanupukua. Ja sen alla ihan vaan body ja sukkahousut. Lisäksi myssy päähän ja joskus villasukat ja tumput. Jos on vähän lämpimämpi esim. +18 niin laitan gollegehaalarin vanuhaalarin tilalle.

Minkä ikäinen vauva?

Mun mielestä vaunuillessa hyvä nyrkkisääntö on, että saman verran vaatetta päälle kuin itselle ja mukaan vielä peite (esim. just tuo ääpeen makuupussi) jonka saa tarvittaessa pois :)

Yhteistyössä