Milloin ostat joulukinkun vai oletko jo ostanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja possun persaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

possun persaus

Vieras
Tämä siis niille, joiden joulupöytään kuuluu kinkku.

Mietin vain, että onko kaupoissa kinkkuja jäljellä jos ostaa kinkun siten, että sen voi jättää suoraan sulamaan..

Meillä ei pakastimeen mahdu kinkkua, kun pakastimen hyllyt ovat niin matalat ja noin 10 kg:n kinkku pitäisi ostaa. Aikaisemmin ollaan pärjätty pienemmällä kinkulla, mikä on mahtunut pakastimeen, mutta nyt tulee sukua jouluksi niin pitää ostaa isompi.

Me olemme jo vuosien ajan varanneet tuoresuolatun kinkun hyvissä ajoin joulukuun alussa. Kinkku haetaan pari päivää ennen joulua. Vuosia sitten kinkut kävi vähiin ja oli ihan tuuri, että saatiin. Meillä on kaappipakastin, joten sinne ei sovi niin iso kinkku mitä tarvitaan.

Onnistuisiko teilläkin, että varaisitte kinkun ja hakisitte sen just ennen joulua?

Me ostetaan tuore kinkku, on varattu jo pari viikkoa sitte.
Ekan kerran meillä ois nyt pakastin johon kinkku ois mahtunu mutta mä en halua alkaa sulatteleen sitä, jotenkin musta vaan tuntuu se kerkee jo pilaantua siinä sulamisvaihees, ainakin jos mä sitä sulattelisin. Muutenkin kinkku näyttää raakana niin karseelta etten kestä kattella sitä montaa päivää.

Tässä rahatilanteessa pakastekinnku ois ollu järkevämpi mutta tää on asia josta en suostu tinkimään, tingin mieluummin jostain muusta.

Eipä ole meidän kunnassa mahdollista tilata tuorekinkkua. :( Tulisi vähän turhan pitkä ajomatka yhden kinkun takia, jos tuoreen hankkisi. Eli pakastekinkkuun on tyytyminen.

ostettiin ja paistettiin jo itsenäisyyspäivänä 6kg kinkku joka ostettiin muutamaa päivää ennen, hyvin ehti sulaa kun ei tollanen meillekkään mahdu kaappipakastimeen :) Ei olla jouluna suomessa niin sen takia tälläinen järjestely

Ens viikolla meinasin ostaa, pakastekinkun. Melkein joka vuosi olen ostanut sen niin, että jättänyt suoraan sulamaan.. Koskaan ei ole ollut vaikeuksia löytää sopivaa kinkkua, niin myöhäsessä vaiheessa.

Ens viikolla meinasin ostaa, pakastekinkun. Melkein joka vuosi olen ostanut sen niin, että jättänyt suoraan sulamaan.. Koskaan ei ole ollut vaikeuksia löytää sopivaa kinkkua, niin myöhäsessä vaiheessa.

Ok. Meillä vaan on aikaisempina vuosina olleet kauppojen pakastealtaat suhteellisen tyhjät kinkuista lähempänä aattoa. Joku yksittäinen tanskalainen kinkku voi löytyä tai sitten jotain pieniä noin 4 kg:n juhlakinkkuja. Toivottavasti tänä vuonna olisi parempi tilanne.

Hmm... Aina kun mä olen käynyt, niin altaat on ollu tuupallaan kinkkuja :D ... Ja ihan suomalaista, potkallista olen ostanut. Enemmän niitä isoja (9-12kg) ollu, kun pieniä joita mä hajen, eli 6-8kilosia.

Sun tarttee selkeesti lähtee "mun" kaupungin prismaan, .. kaupunkia en tietty kerro mut että siitä vaan koluamaan ;>