Milloin otitte tuttipullot kokonaan pois käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaan

Vieras
Voin myöntää, että nyt on vaikeet ajat itsellä edessä -.- Eli siis kerron vähäisen.
Meillä jätettiin tutti pois vuoden iässä, mutta pullo jätettiin tarkotuksella, kun söi huonosti muutenkin. No sit siirryin sellaseen järjästelmään pikku hiljaa, että annoin pullon vain päikyille ja yöunille mentäessä en antanut sänkyyn. No sit sain jo pois sen pullon kokonaan tuosta päikky jutusta, eli sai pullon vain iltasella puuron kanssa ja joskus aamuisin jos heräs liian aikaseen -.-
Ja nyt ikää poitsulla 1v9kk ja voitte uskoa kuin nyt on vaikeeta. Alkanut tulla sana EI ja sellaset minä itse huuto/raivo kohtaukset ja kerrostalossa ei passaa antaa kahta tuntii huutaa. Eli olen sitten antanut pullon päikyille ja edelleen iltapuuron kanssa ja nykysi heräilee aamuyöllä ja jos ei tunnissa ole rauhottunut menen hakemaan pullon ja sit samalla itsellä kauhee morkkis ja ketutus.

Eli miten ihmeessä nyt toimisin, että pystyn olemaan jämäkkä ja jättämään kokonaan pullon pois? Kun nykysin ei suostu edes nokkamukia ( ei minkäälaista ) huolimaan ja juomaan siintä maitoa. Vesi kyllä menee jos on jano. Arestitkin olen joutunut ottamaan käyttöön tuon hemmetin pullon takia. Alkanut ruokapöydässä vain huutamaan pullon perään ja ruokailusta ei ole tullut muutaku sotkua, joten aresti on paikallaa ja sit on alkanut menemään nokkiksesta vesi ja ruoka. huoh.

Tässä pullo jutussa olen nyt tosi huono ihminen, kun ei ole pitkää pinnaa.
Niin ja kun useesti käydään sellasessa kyläpaikassa jossa samanikäinen lapsi juo pullosta KOKO ajan ja ne on esillä siellä pöydillä niin aina meidän poitsu menee ja juo siellä tuttipullosta vettä -.-

Meillä kävi helposti, ku poika oli alle 1.5vee. Vaihdoin vaan pullon yksi päivä nokkamukiin missä oli se pehmee pää. Hyvin joi siitä, eikä kiukunnu yhtään. Nyt viikko sitten jätettiin yötutti pois ilman huutoja, ku poika vei tutin illalla hiirivauvalle ulos. Aamulla juostiin katsomaan onko se hiiri vienyt sen pois, ni olihan se. Poika nyt 2v 7kk.

Meillä jäi nuoremmalta unipullo pois tosi helposti, tosin konstia on vaikea jäljitellä :whistle:
Poika joi unipullonsa ja 5 min sen jälkeen alkoi vatsatauti :$ sen taudin jälkeen ei oo suostunu pulloon päin ees katsoo. Esikolla ei pulloa koskaan ollutkaan

esikolta otin pullon pois 1,5v, ku oppi juomaan ite nokka mukista ja ja keskimmäisellä sama homma, mut pullo jäi 1v2kk.

yritä pitää pää kovana, etkä anna. lapsi tietää, että huutamalla saa sen. rankkaa se varmasti on, mutta luulis että vähän ajan päästä huomaa ettei saakkaan sitä ja ehkä hyväksyy sen. juu ja tuo ikä on oikein ihana, meillä kans 1v9kk.huh. *halaus*

Me jätettiin pojalta nokkapullo (siis tuttipullo, jossa on nokan mallinen se tuttiosa, pehmee kuiten ja ilman venttiiliä) pois reissulla... Se "unohdettiin" kotiin, kun lähettiin sukuloimaan. (Lähtiissä laitettiin pullot pois näkyviltä, ettei poika palatessa osannu kaivata niitä) Aterioilla poika oli juonu maitoo mukista jo hyvän aikaa eli jätettiin vaan unimaidot välistä. Alkuun maitoo meni vähän ja sitä piti ujuttaa joka paikkaan kalsiumin saannin turvaamiseks, mut nopeesti se lähti sujumaan.

Sun poikas vaikuttas pyörittävän sua nyt tossa asiassa... Saa huudolla tahtonsa lopulta läpi, joten käyttää sitä hyödykseen. Meillä on joissakin asioissa ihan vastaavaa pyöritysyritystä, joten tiedän kärsivällisyyden olevan ajoittain erittäin kovalla koetuksella. Tuskin lapsi itteään janoon näännyttää, joten ite kokeilisin tuossa tilanteessa laittaa pullot kylmästi pois ja tarjoomalla juomat mukista. Hätätapauksessa vois käyttää vaikka sporttipulloa tms, jos huutoa ei muuten saa loppumaan. Kannustus on tietty tärkeetä ja ton ikäselle voi asiaa selittääkin.

Voimia ja onnea vierotukseen! :)

*Muoks* Pullot jätettiin kokonaan pois pojan ollessa 1v5kk.

meillä tyttö kohta 4v ja saattaa kerran tai pari kertaa kuussa pyytää kaakaota pulloon. siitä ei hampaat mene pilalle joten suotakoot se pieni hetki hänelle.

ja en avaa sateenvarjoa. ei kiinnosta muiden mielipiteet tässä asiassa.

meillä vieroitettiin pullosta vasta tossa muutama kuukausi sitten. Poika nyt 2v3kk. Meillä oli kanssa tilanne, että oltiin jo päästy pullosta pois, vain unimaito päikyille ja yöunille. Sitten alkoi muuton myötä yöheräilyt ja maidon vaatiminen. Alkuun just aikaisin aamulla ja annoin maitoa...no tietty...kuinkas muuten ne unet olis jatkuneet. Sitten poika alkoi heräillä vain maidon vaatimisen ilosta.
Mulle vaan kertakaikkiaan riitti! Päätin, että nyt pullo pois kokonaan ja siirryttiin nokkiksesta juomaan unimaito sohvalla. Mä odotin jotain viikon huutorumbaa (niinkuin yösyötön kanssa ) vaan poika tyytyi ja kävi ilman pullon vaatimista nukkumaan.
Nyt vaan päättäväisyys ja sisukkuus kehiin. Jos olet jo sisuuntunut tohon pullotouhuun ja päätät, niin lapsesi sen kyllä varmasti vaistoaa.

2-vuotiaana vieroitettiin ja helposti meni. Kannattaa vähän kuulostella että koska olisi lapsen kannalta oikea hetki luopua, ei niinkään hoputtaa luopumista siksi että neuvolasta sanotaan tms..

Yhteistyössä