milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
-Mi
Olin suojaamattomassa yhdynnässä about ovulaation kieppeillä. Kp:tä en nyt muista. Kuukautiset ovat nyt päivän myöhässä. Tein tänä aamuna raskaustestin, näytti negaa. Pettymys oli suuri - testi oli vielä clearbluen erityisherkkä jota pitäisi voida käyttää vaikka kuukautiset eivät ole vielä myöhässäkään. Onko silti mahdollista että se toinen viiva vielä ilmestyisi? Kovasti olisi vauvahaaveita :)

Onko muita joilla se raskaushormoni kertyy hitaammanpuoleisesti?
 
vieras
olin yhdynnässä n. 3½ viikkoa sitten, puolitoista viikkoa yhydnnän jälkeen tuli pirunmoista viiltelyä ja kipua vasemmalle alamahaan. normaali kiertoni on 35-40 päivää mutta nyt 2 edellistä oli n.30 päivää. nyt on seitsemäs viikko viime menkoista meneillä ja niistä ei ole vieläkään kuulunut, tein testin 2 viikkoa yhdynnästä ja se näytti negaa mutta eihän se edes pitäisi vielä tuossa vaiheessa näyttää plussaa. voiko olla mahdollista olla raskaana kun nyt pitäis jo oireilla kuukautisia mutta kun ei ole mitään merkkiä että olisivat edes lähellä alkamista. mies ei lauennut sisään vaan otti juuri tulemis hetkell' pois. tunnin päästä olimme taas puuhissa ja keskeytettiin samalla tavalla pari sekuntia ennenkuin mies laukesi. mutta ekalla kerralla hän ei mennyt pissalle "eliminoidakseen" joten onko niissä ekoissa touhutipoissa sitten siittiöitä koska varmasti on edellisestä kerrasta jäänyt putkeen niitä siittiöitä kun ei mies niitä eliminoinut.. tuo tapahtui varmaankin ovulaation aikoihin joten onko mahdollista olla raskaana ? lapsi ei tietenkään olisi pahitteeksi :)
 
jkj
Olin suojaamattomassa yhdynnässä about ovulaation kieppeillä. Kp:tä en nyt muista. Kuukautiset ovat nyt päivän myöhässä. Tein tänä aamuna raskaustestin, näytti negaa. Pettymys oli suuri - testi oli vielä clearbluen erityisherkkä jota pitäisi voida käyttää vaikka kuukautiset eivät ole vielä myöhässäkään. Onko silti mahdollista että se toinen viiva vielä ilmestyisi? Kovasti olisi vauvahaaveita :)

Onko muita joilla se raskaushormoni kertyy hitaammanpuoleisesti?

ei se rakaus välttämättä heti näy ja ei aina kannata luottaa noihin testeihin kun monesti / monille näyttää väärää, kannattaa vielä odottaa joku viikkonen ja jos ei kuukautisista kuulu niin tee uusi testi. toivottavasti plussaa näyttää :)
 
Viimeksi muokattu:
apuja?
Tein ovulaatiotestin ja se näytti että ei ole oikea aika, (vaikka omien laskujen mukaan pitäisi olla) olen ollut suojatussa yhdynnässä, mutta kondomi oli mennyt rikki onko mahdollista että olen raskaana nyt?
 
superfruit
Kroppa on aina toiminut säännöllisesti. Kierto 30-31 päivää. Viikko ennen menkkoja olin yhdynnässä ilman ehkäisyä. Menkat nyt 2 päivää myöhässä. Raskausoireita ei ole. Testi näytti negaa, mutten luota vastaukseen, koska menkat myöhässä, ja jos ovis on ollut noin viikon myöhässä, niin varmaan luotettava testituloskin tulee vasta myöhemmin. Kylläpä jännittää eikä jaksaisi odotella tietoa. Olenko nyt aivan hakoteilla jos odottelen plussaa?
 
44-v, lapseton
Perhe ensin-

No me ollaan 24-vuotiaita ja kaikki tuttavapiirissä tuntuu olevan sitä mieltä, että älkää nyt hyvät ihmiset vielä lapsia tehkö. Mentiin loppukeväästä naimisiin ja nyt ois sitten ankara vauvakuume molemmilla. Musta ainakin tuntuu, että tämä olisi ehkä paras hetki se lapsi tehdä, koska mun työllisyystilanteen takia pitäis muuten lähteä uudelleen opiskelemaan, ja sitä mä en kyllä jaksais. miehen opiskelujen takia kun paikkakuntaa ei voi vaihta vielä muutamaan vuoteen. lisäksi mä oon aina halunnut lapsia ja vielä monta! joten jos tässä kauan vielä odottelee, niin tulee viiminen lapsi aika vanhana...

***********

Olen 44 vuotias naine, toista kertaa naimisissa ja lapseton. Olen aina halunnut lapsia mutta ajattelin, että "en ole valmis". Sitten 30 vuotiaana päätin, että olen valmis. Lopetin pillerit ja pidin itsestään selvänä että vuoden sisällä olen viimeistään raskaana. No, sitä raskautta on nyt odoteltu kohta 15 vuotta enkä ole kertakaan nähnyt yhtään kunnon plussaa raskaustestissä. Hassuinta on, että menimme ekan mieheni kanssa lapsettomuushoitoihin kun olin vielä alle 35 v ja jo silloin sanottiin, että hormonitasot ovat iän takia alentuneet. Äitini aina sanoi, että eka lapsi pitää tehdä alle 30 vuotiaana mutta en uskonut - hän taisi kuitenkin olla oikeassa.

Tehkää tytöt aikaisin vaan niitä lapsia jos suinkin elämäntilanne on sopiva!! Älkää odottako koska vauva voi sitten jäädä tulematta.

No, meillä yritys jatkuu ja tässä kuussa on taas sellainen tunne, että saattaisin olla raskaana. On ihan kaikki mahdolliset oireet: hajuaisti on yliherkkä, rinnat turvoksissa (ei meinaa pysyä bikineissä) ja todella kipeät olleet jo päiviä (yleensä ovat kipeät silloin kun ovulaatio ja silloin kun menkat - ei koko ajan), hirveä nälkä ja jano koko ajan, pissattaa usein, päänsärkyä, vähän lämpöä ollut jo päiväkausia (37,25 C), nenä tukkoinen, itkuisuutta...mitäköhän vielä. Nyt on kierron päivä 22/28 (tosin epäsäännölliset). Tässä olen tätä ketjua lueskellut ja mietin miten kauan maltan odottaa ennen kuin aloitan testauksen. Yritän odottaa vielä viikon....

Kovasti onnea kaikille plussanneille ja hyvää kesää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
44 v
Kaipaisin pikaisesti vastausta! Eli normaalisti kuukautisvälini ovat erittäin epäsäännölliset esim 23-30 päivää. Viime lauantaina olin yhdessä pojan kanssa, ei oltu yhdynnässä, mutta suihin otin ja muutenkin oltiin intiimisti kontaktissa. Sukuelimemme eivät mielestäni kohdanneet. Olen neitsyt, tuo oli siis ensimmäinen kerta kun olin mitenkään lähemmässä kontaktissa pojan kanssa! Ajattelin että eihän tuossa mitään, vaikka ei suojauduttu, mutta en pitänyt tärkeänä kun ei oltu yhdynnässä (siis hän sisälläni). Valkovuoto on ollut aika runsasta sitten lauantain ja tänään alkoi sitten "menkat". Mutta menkkoja en ollut odottanut ennenkuin ehkä aikaisintaan 6 päivä.
Voiko tämä siis liittyä jotenkin tuohon lauantaihin??
En kai voi olla raskaana, vai voinko?? Olen kuitenkin edelleen neitsyt.
Ovatko nämä kuitenkin vain normit menkat jotka tulivat liian aikaisin vai onko tällä jotain tekemistä lauantain kanssa?
Eihän nämä "menkat" voi olla mitenkään merkki raskaudesta (joka muutenkin jo kuulostaa erittäin epätodennäköiseltä)??

Olisin todella kiitollinen pikaisista neuvoista.
******

Ei ole mahdollista, että olisit raskaana jos et ole ollut yhdynnässä. Eli ei syytä huoleen!!! Menkat tulee joskus aikaisemmin, se on normaalia eikä viittaa raskauteen. Muista ehkäisy (kondomi vähintään, mielellään lisäksi pilleri) ennen kuin menet pidemmälle! Muista, että voit saada myös sukupuolitauteja - niitä voi muuten saada myös suuseksistä (suihinotosta) joten kannattaa vähän miettiä sitäkin asiaa...
 
Viimeksi muokattu:
nanna
Voisko joku auttaa hämmästelevää? Tein tänään testin ja näytti positiivista, tuntia myöhemmin tehty "varmistustesti" oliki negatiivinen. Kumpaako tässä nyt pitäis uskoa vai pitäiskö suosiolla hakea uusi testi?
 
Tiina
Voisko joku auttaa hämmästelevää? Tein tänään testin ja näytti positiivista, tuntia myöhemmin tehty "varmistustesti" oliki negatiivinen. Kumpaako tässä nyt pitäis uskoa vai pitäiskö suosiolla hakea uusi testi?

Raskaustestit näyttävät hyvin harvoin väärää positiivista, joten uskon että olet raskaana, onnea! :) Oliko testiviiva vahva vai heikko? Jos testiviiva oli vielä heikko ja teit uuden testin jo tunnin päästä, ei virtsaan ollut varmaan vielä ehtinyt keräytyä riittävästi raskaushormonia.
 
Viimeksi muokattu:
nanna
Raskaustestit näyttävät hyvin harvoin väärää positiivista, joten uskon että olet raskaana, onnea! :) Oliko testiviiva vahva vai heikko? Jos testiviiva oli vielä heikko ja teit uuden testin jo tunnin päästä, ei virtsaan ollut varmaan vielä ehtinyt keräytyä riittävästi raskaushormonia.

Viiva oli ihan selvästi nähtävissä. Pakko vielä huomenna hakea uus testi että saa mielenrauhan :) toivottavasti vihdoin jo olis tärpännyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Nanna
Heissan taas. Sain kuulla perjantaina 26.8 raskauden menneen kesken jossain viikon kahdeksan paikkeilla, kuvittelin olevani viikoilla 10+2 kun asia selvisi sikiöseulonnassa. Kaksi viikkoa siis kantanut kuollutta sikiötä masussa :( järkytys ja suru on valtava, mitään oireita ei ollut, ja koska kyseessä oli ensimmäinen raskaus, ei tullut mieleenkään jonkin voivan mennä pieleen. Noh, pari päivää sitten tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, ja kipu on edelleen aivan mieletön. Nyt kehotettiin odottamaan kierron verran tyhjennysvuotojen päättymisestä ja sen jälkee. Ei muuta kun uutta yrittämään :) Edelleen toivottelen onnea kaikille plussaa vielä odottaville, myös itselleni ;)
 
Villiruusu
Nannalle pahoittelut keskenmenosta.! Tuntu pahalta lukea kirjoitustasi ,paljon voimia.!!! Itse olisin kysynyt etta,milloin voisin tehda uudelleen testin kun oviksesta on noin 12 paivaa ,ja eilen tein hatapaissani testin joka tietty naytti negaa,mutta ,onko se 14-16 paivaa oviksesta se oikea aika testata?.Voiko menkat kuitenkin viivytella sen jalkeen viela.?Eli ,jos en ole raskaana niin alkavatko menkat just silloin 14sta paivan jalkeen heti.'?
 
heidi
Menkat myöhässä 6päivää ja negatiivista näyttää(aamuvirtsasta otettu 2kertaa)... aineenvaihdunta on kiihtynyt kovasti, vessassa joutuu ravaamaan yölläkin koko ajan, alavatsa on turvoksissa ja menkka kipuja on ollut jo pariviikkoa.
Voiko testit näyttää negatiivista kun menkat ovat kuitenkin myöhässä jo kohta viikon? Onkohan tämä vaan joku ihme häiriö, vai voiko olla niin onnellisesti että olisin raskaana...?
 
vierailija
Menkat myöhässä 6päivää ja negatiivista näyttää(aamuvirtsasta otettu 2kertaa)... aineenvaihdunta on kiihtynyt kovasti, vessassa joutuu ravaamaan yölläkin koko ajan, alavatsa on turvoksissa ja menkka kipuja on ollut jo pariviikkoa.
Voiko testit näyttää negatiivista kun menkat ovat kuitenkin myöhässä jo kohta viikon? Onkohan tämä vaan joku ihme häiriö, vai voiko olla niin onnellisesti että olisin raskaana...?

Mulla nyt toista viikkoa menkat myöhässä kans ja testit negaa. kuulemma mahdollista on olla raskaana, ei vaan näkyis testeissä vielä. mutta monia muitakin syitä on menkkojen myöhästymiseen kuten stressi, myöhäinen ovulaatio, kystat jne. tai sitten ehkäisyn lopettamisen jälkeen sekaisin mennyt kierto.

kovasti toivotaan että olis raskaudesta kyse, kovia alavatsakipuja aina välillä ja muita raskausoireita ollut, mutta myös päässä pystyy paljon kehittelemään :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihmetyttää
Mulla on puolisen vuotta pillereiden lopettamisesta. Jätettiin miehen kans kumi pois viikko sitten, ja oon kuvitellut(?) itselleni jo raskausoireita. Raskaustestinkin jo tein, vaikka tiesin, että on ihan liian aikaista, mutta kun en pystynyt olla tekemättäkään. ;) Ja negatiivistahan se näytti.

Ongelma tässä on se, että mulla on todella epäsäännölliset nämä mun luomu-kuukautiset, enkä yhtään tiedä koska niiden pitäis alkaa. Jos edelliseen kiertoon vertaa, niin niiden olis pitänyt tulla jo kaks viikkoa sitten, eli jo ennen kuin jätettiin ehkäisyt pois. Mutta kun ei oo tulleet vieläkään. Sen sijaan mua pissattaa jatkuavasti, ja alan jo epäillä, että onkohan mulla pissatulehdus? Kirvelyä ei ole pissatessa, mutta pitäisiköhän mun kuitenkin mennä lääkäriin? Mulla kun ei ole aiemmin ollut pissatulehdusta, niin en tiedä, miltä se tuntuu.

Mun muut "raskausoireet" on olleet ajoittaista kuukautiskivun tapaista kipua alavatsassa noin 5 päivän ajan. Välillä on myös tehnyt pahaa ja närästänytkin on ollut kovasti. Mutta saattaa olla myös stressistä johtuvaa. Mutta tuo pissatus on kyllä jotain ihan uutta, koska normaalisti käyn pissalla paljon harvemmin. Jostainhan sen täytyy johtua! En vaan oikein tiedä pitäsikö varata heti lääkäriaika? Vai odottaisinko vielä pari päivää ja tekisin uuden raskaustestin?
 
:(
mä oon ihan hermonaa ! harrastin seksiä 3 viikkoa sitten, käytän pillereitä säännöllisesti, ja meillä oli myös kortsu, mutta se oli menny rikki..mutta eikö pillereittenki teho oo aika luotettava? mulla olis pitänyt toissapäivänä alkaa menkat, mutta ei oo näkyny..mahassa kiertää koko ajan ja huono olo välillä. mikä voi olla?:(
 
Emmi
mä oon ihan hermonaa ! harrastin seksiä 3 viikkoa sitten, käytän pillereitä säännöllisesti, ja meillä oli myös kortsu, mutta se oli menny rikki..mutta eikö pillereittenki teho oo aika luotettava? mulla olis pitänyt toissapäivänä alkaa menkat, mutta ei oo näkyny..mahassa kiertää koko ajan ja huono olo välillä. mikä voi olla?:(

Minä en oo ikinä pillereiden kanssa kortsua käyttänyt enkä ole tullut raskaaksi. Muutenkin pillereiden teho on 99% kieppeillä, että eipä kannata tuollaista murehtia. Välivuoto voi olla myöhässä ihan luonnollisista syistä kuten stressistä. Hyvää jatkoa!
 
Viimeksi muokattu:
MARIELLL
oon 17 vuotias tyytö ja mulla on jo kohta kaksi viikkoa kuukautiset myöhässä, onko mahdollista että antibiiootti vaikuttaa kuukautisten alkuun? Olen tehnyt kaksi raskaustestiä eilen illalla ja tnään aamulla ja molemmat näyttävät neg. sain myös hiivasienen luultavasti antibiooteista.
mutta kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo ennen antibiioottiani. tosin mulla oli myös sitä ennen toiset antibiiootit. olis kiva saada neuvoja.? onko raskaustestit aina oikeassa?
 
Mea83
mä oon ihan hermonaa ! harrastin seksiä 3 viikkoa sitten, käytän pillereitä säännöllisesti, ja meillä oli myös kortsu, mutta se oli menny rikki..mutta eikö pillereittenki teho oo aika luotettava? mulla olis pitänyt toissapäivänä alkaa menkat, mutta ei oo näkyny..mahassa kiertää koko ajan ja huono olo välillä. mikä voi olla?:(

Pillereiden teho ON hyvä. Eiköhän menkkasi ole myöhässä ihan vaan koska panikoit :) Toki jos epäilyttää, voit aina hakea raskaustestin kaupasta tai apteekista.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä