milloin raskaustesti näyttää raskauden

  • Viestiketjun aloittaja yrittänyttä ei laiteta
  • Ensimmäinen viesti
Mea83
oon 17 vuotias tyytö ja mulla on jo kohta kaksi viikkoa kuukautiset myöhässä, onko mahdollista että antibiiootti vaikuttaa kuukautisten alkuun? Olen tehnyt kaksi raskaustestiä eilen illalla ja tnään aamulla ja molemmat näyttävät neg. sain myös hiivasienen luultavasti antibiooteista.
mutta kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo ennen antibiioottiani. tosin mulla oli myös sitä ennen toiset antibiiootit. olis kiva saada neuvoja.? onko raskaustestit aina oikeassa?

Antibiootin ja sienilääkkeen ei pitäisi vaikuttaa menkkoihin. Sairastaminen sen sijaan kyllä vaikuttaa helpostikin :) Noin nuorella menkat yleensä heittelee ihan muutenkin. Onko sulla mikä ehkäisy ja koska on ollut yhdyntöjä? Kertoo kans paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Jännittäjä21
Hei! minulla on ollut 10 päivän aikana monta kertaa sellainen ällöttävä olo aamuisin, alavatsaani on nipistellyt, nukkumaan mennessä menee nenä tukkoon(muuten ei ole nuhaa) ja välillä huippaa. tein raskaustestin ja se näytti negaa. voinko silti olla raskaana? kuukautiset pitäisi alkaa alle viikon sisään, teinkö testin liian aikaisin? onko nuo alkuraskauden oireita? milloin kannattaa tehdä testi että se näkyy? :) haluaisin kovasti lapsen ja siksi kyselen kun ei ole vielä lapsia. :)
 
minnis
Meillä 1,5v yrityksen jälkeen tärppäs, kuukautisten olisi pitänyt alkaa lokakuussa samana päivänä kun menimme naimisiin, mutta ei! ajattelin että johtuu tästä monen kuukauden stressistä etteivät ala, sillä kuukautiskipujen tuntuinen kipu oli kokoajan alavatsassa.. noh häämatkalla tein testin ja viikkoja oli 5+, oikein mukava häälahja!:)

nyt on ruoka alkanut etoa ja kamala väsymys aamusta iltaan, on vaan ihana päästä lämpimän peiton alle ja sulkea silmät.
Nyt viikkoja 11+2
 
ansku
Haluaisin kysyä vaan että voiko raskaustestin tehdä myöhästyneiden menkkojen jälkeen?

On ollut viimeisen viikon huonoo oloo, väsymystä, alavatsassa kipuja, ilmavaivoja ja ummetusta. Menkat alkoivat 5 päivää myöhässä (normaali kierto on 27 pv) ikinä ei ole ollut menkkakipuja ja aina ovat alkaneet ajallaan. Vatsa pullottaa ja tuntuu painetta alavastassa, herkkä hengästyminen ja selkäkipuja. Onko mahdollista että olen raskaana? kiitoksia jo etukäteen vastauksista :)
 
jjennaa
nyt on tilanne tälläinen, menkat myöhässä 10 päivää ja tänään säntäsin vessaan oksentamaan... raskaus olisi toivottu, mutta testiä en uskalla tehdä, sillä niiin kauan kuin en testiä tee niin toivoa on.. En kestä enään yhtäkään negatiivista tulosta... odottelen vielä muita oireita ja menkkojen alkamista hetken aikaa. muita oireita ei sinänsä ole, paitsi ettei tupakka oikein maistu... (liekö harhakuvitelmaa) nyt haluaisin kuulla omia ideoita ja ajatuksia.. tosiaan menkkani olivat yhdessä vaiheessa poissa melkein puoli vuotta jonka jälkeen kolme kiertoa ollut suht. säännöliset kp34...
 
kyllamustatuntuu
Että oot raskaana, musta kuulostaa ihan selvältä. Mulla alko aikanaan pahoinvointi jo viikkoa ennen menkkojen alkamispäivää. Tee testi vaan, niin ei tarvitse pähkäillä.:) Tossa kohtaa näkyy jo iltavirtsassa.:)
 
Ihan pihalla
Mulla on kovin sekava tilanne.... Eli, viimeiset kuukautiset ovat alkaneet lokakuun 21 päivä. Raskaudelle olisi pieni mahdollisuus... keskeytetty yhdyntä, ja "loppukierrosta" ihan paljaalla ;) Kerran aiemmin kuukautiset myöhästyneet viikolla ja siksi odottelinkin ihan rauhassa.... Vaan ei kuulunut punakaartia. Testasin varoiksi ennen pikkujoulukemuja, tyylipuhas nega! Ja niinpä juhlin hyvällä omallatunnolla. Siihen rytäkkään sitten sain selkäkivun, joka kuulemma hormonaalista. Eli lantionrustot siellä rutajaa....

Niin... Siis nythän eletään jo joulukuun puoliväliä kohta. Luulin että ne vihdoin kuukautiset alkaa, kun jotain vaaleanpunaita, kuin laimennettua kirkasta verta tullut paperiin ja tippa varoilla olleeseen siteeseenkin. Ja normi kuukautiskivut ihan tosissaan vakuuttivat minut alkavista kuukautisista... Tuota vuotoa toki vähän ihmettelin, kun yleensä kuukautiseni alkavat muutaman päivän ruskealla tuhruttelulla, ei tälläisellä vaaleanpunaisella, ei ainakaan yleensä. (hyi hitto, mitä erite tietoutta) Mutta, sitä oli sen vuorokauden verran ja loppui siihen... taas.. nimittäin samanlaista hitua tuli jo kerran aiemminkin.

Summa summarum.... ei kuukatisia, ei plussaa.... Testasin viimeksi pari päivää sitten. Ottaisin ilolla vastaan ihan kumman vaan, plussan tai kuukautiset. Tämä tälläinen alkaa huolestuttamaan. Olen jo syövänkin kohta itselleni kehitellyt ja kilpirauhasen vajaatoiminnan ja lisämunuais... jonkun..... Epätoivostani kertoo jo tämäkin, että täällä kirjoittelen ja toivon, että jollakin olisi kertoa jotain...öööö..... jotain!..... Lääkäriin kai pitää jo ensiviikolla soitella..... :(

Sori, olihan sekavaa mielen tuotetta edellä...
T: kp 51
 
mä vaan
Auttakaa tyhmää :/. Voiko raskaus olla mahdollinen..? minulla oli hormonikierukka vuoden verran ja otettiin vajaa pari viikkoa sitten pois kierron keskivaiheilla (näin terveydenhoitaja sanoi). En tiedä kiertoni pituutta enää koska kierukan aikana ei tullut menkkoja. Nyt on ollut tisseissä "kihelmöintiä" pari päivää ja aamulla oli yökötys olo.. onko vaan kierukan poistosta vai mitä??
 
stella
Mulla näytti molemmissa raskauksissa päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa (malttamattomana testasin jo silloin), mutta raskaushormonin "kerääntyminen" elimistöön on kovin yksilöllistä. Kyllä normaalisti, kun menkat ovat päivän-kaksi myöhässä, plussa näkyy, jos on näkyäkeen. Tosin olen kuullut niitäkin tapauksia, että vasta viikon päästä tai veritestistä raskaus todetaan. Onnea matkaan sinulle!

Täällä tein apteekin raskaustestin ja tulos negatiivinen.Kuukautiset viikon myöhässä ja olo pieni kuvotus varsinkin nostelussa ja reippaasti kävelyssä.Pingotusta vatsassa.Yksi lapsi jo on. Nyt ikää 37v.Voinkohan olla raskaana?
 
Viimeksi muokattu:
Ihmeissään oleva
Tosiaan ajattelin kirjotella tänne ja hieman purkaa jännitystä. :) Eli viime viikolla moni testi näytti plussaa, oli pari haaleeta ja sitte yksi vahvempi loppuviikosta. Ilo oli irti, vihdoinkin sain plussan! Noh toissapäivänä alkoi kivut oikealla puolella alavatsaa ja lääkäriin mentiin. Viikkoja PITI olla kasassa 7+3, mutta kuukautiskierto niin ihmeellinen että huhhuh, saattoi mennä jopa 8 viikkoa seuraaviin. Ultraan päästiin ja gyne totesi ettei raskautta ole kohdussa, eikä myöskään ulkopuolella. :( Kamalaa.

Kuitenkin verikokeet otti ja se hormoonijuttu olikin vasta 48? Kysyin onko mahdollista että viikot ovat tosi sekaisin ja se ei näy, niin hoitaja totesi vaan että "ei". Siinä vaiheessa tietysti uskoin ja oli maailma sekaisin. Kuitenkin luettuani kaikkia juttuja täältä netistä, olen paljon positiivisempi, mahdollisuus kuitenkin on että sinne rupeaa kasvamaan pikkuinen, eikö? :)

Maanantaina olisi uusi verikoe hormoniarvoista, toivottavasti ne olisi nousseet ja lääkäri + hoitaja olisikin ollut väärässä! Katsotaan mitä maanantai tuo tullessaan ;)
 
Puoskareita liikenteessä
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään oleva;11194969:
Tosiaan ajattelin kirjotella tänne ja hieman purkaa jännitystä. :) Eli viime viikolla moni testi näytti plussaa, oli pari haaleeta ja sitte yksi vahvempi loppuviikosta. Ilo oli irti, vihdoinkin sain plussan! Noh toissapäivänä alkoi kivut oikealla puolella alavatsaa ja lääkäriin mentiin. Viikkoja PITI olla kasassa 7+3, mutta kuukautiskierto niin ihmeellinen että huhhuh, saattoi mennä jopa 8 viikkoa seuraaviin. Ultraan päästiin ja gyne totesi ettei raskautta ole kohdussa, eikä myöskään ulkopuolella. :( Kamalaa.

Kuitenkin verikokeet otti ja se hormoonijuttu olikin vasta 48? Kysyin onko mahdollista että viikot ovat tosi sekaisin ja se ei näy, niin hoitaja totesi vaan että "ei". Siinä vaiheessa tietysti uskoin ja oli maailma sekaisin. Kuitenkin luettuani kaikkia juttuja täältä netistä, olen paljon positiivisempi, mahdollisuus kuitenkin on että sinne rupeaa kasvamaan pikkuinen, eikö? :)

Maanantaina olisi uusi verikoe hormoniarvoista, toivottavasti ne olisi nousseet ja lääkäri + hoitaja olisikin ollut väärässä! Katsotaan mitä maanantai tuo tullessaan ;)

Onpa ollut ammattitaidoton hoitaja. Tuo hcg arvo 48 on aika matala, ihan raskauden alkuvaiheen luku. Jos raskautta ei olisi ollenkaan, arvo olisi reilusti alle 5, jopa ihan 0. Eiköhän se arvo tänään ole jo ihan muuta.
 
vnvnvnv
olet vielä lapsi itsekin.
ja mitä hiton sormittelua? hahah


moi haluaisin vastauksia tähän seuraavaan viestiini.
olemme harrastaneet sormittelua poikaystäväni kanssa (aloitimme sen 11 viikkoo sitten)
ja 9 päivää sitten harrastimme ihan oikein sitä mutta kumipuhkesi!! mutta emme menneet loppuun asti.(olemme molemmat toistemme ensimmäiset)
seuraavana aamuna menimme porukassa apteekkiin saadakseni jälkiehkäisyä, mutta minut passitettiin neuvolaan, olin ihan paniikissa. mutta neuvola käynnillä kerroimme kaikki asiat puhki ja sain jälkiehkäisy pillerin. sitten olin ihan rauhallisin mielin , kun sain sieltä ymmärtää että minulla ei ole syytäepäillä raskautta.
koska minun menkkani alkoivat 30.7 ja loppuivat 2.8 ja me olimme yhdynnässä 5-6.8 yönä. mutta nyt jälkeen päin kun joku on puhunut että joku on raskaana niin minä menen ihan paniikkiin ,koska en todellakaan olisi itse valmis äidiksi.
ja nyt 11.8 mulla alkoi tulla menkkamaista vuotoa mutta kylläkin sellaista hieman erillaista normiin verrattuna ?? mulla kuukautiskierto on normisti 30 päivää mutta nyt tuli jo??? aijon tänään soittaa terkkarille ja kysyä että saisin itselleni mielen rauhan.
aijon myös ostaa testin lähipäivinä ,kun muuten stressaan liikaa. mutta entä jos olenkin testin mukaan raskaana mitä teen?? voiko abortin tehdä ?? mitä minä voisin tehdä??
 
Viimeksi muokattu:
Epätietoinen
Kuukautiseni alkoivat eilen ja jostain kun luin,että kuukautisten 3 ensimmäistä päivää olisivat myös paras aika tulla raskaaksi, niin onkohan se totta? Olemme puolisoni kanssa päättäneet , että haluamme vauvan, joten eilen sitten esimmäisen kerran kokeilimme harrastaa seksiä tähän "parhaaseen aikaan". Nyt mietinkin, että onkohan tärpännyt ja kauan menee, että apteekin raskaustestillä näen onko onni potkaissut ? Olemme harrastaneet yhdyntää nyt ilman ehkäisyä 10 kk ja vielä ei ole mitään kuulunut.
Olisi ihanaa jos saisin vastauksia !
 
Ihmisen biologia
Alkuperäinen kirjoittaja Epätietoinen;11300289:
Kuukautiseni alkoivat eilen ja jostain kun luin,että kuukautisten 3 ensimmäistä päivää olisivat myös paras aika tulla raskaaksi, niin onkohan se totta? Olemme puolisoni kanssa päättäneet , että haluamme vauvan, joten eilen sitten esimmäisen kerran kokeilimme harrastaa seksiä tähän "parhaaseen aikaan". Nyt mietinkin, että onkohan tärpännyt ja kauan menee, että apteekin raskaustestillä näen onko onni potkaissut ? Olemme harrastaneet yhdyntää nyt ilman ehkäisyä 10 kk ja vielä ei ole mitään kuulunut.
Olisi ihanaa jos saisin vastauksia !

Tämä lienee provo vai onko todellakin mahdollista olla noin pihalla ihmisen biologista ja lisääntymisterveydestä?
Jos et muuta tietolähdettä keksi, lue vaikka tämän sivun ylälaidassa oleva "tietoisku Lauran kirjoittamana".
 
Minna
Hyvä linkki alkuperäiselle kysyjälle ja muillekin, jotka miettivät miten raskaustestit toimivat. Katso ensimmäinen kuva, jossa näkyy miten raskaushormonin määrä lisääntyy elimistössä raskauden alettua.

Raskaustesti -info

Herkimmillä testeillä siis noin 8-10 päivää ovulaatiosta voidaan raskaus havaita. Joillakin ihmisillä jopa aiemmin.
 
apuvaa
Olin suojaamattomassa yhdynnässä 1vk ja 1 pvä sitten. 4 päivää sitten yöllä heräsin kamalaan kipuun ja verta tuli ihan älyttömästi alapäästä, niinkuin suihkusta. Sen jälkeen on tuntunu mahassa ihan omituisia tuntemuksia. Nappailua ja turvotusta. Huimaa melkein koko ajan, enkä meinaa pysyä hereillä ollenkaan. Tänään oon lukenut paljon raskaudesta ja ensioireista, onkohan mahdollista että ne tulee näin aikaisin? Ja onkohan kellään kokemusta tuosta mun verikohtauksesta?:eek:
Pikaisia vastauksia kiitos! En osaa sanoa, millon kuukautisien kuuluisi alkaa, yleensä alkaneet loppukuusta, 19-24 pvä.
 
miettijä
Mietityttää, jännittää ja ihmetyttää... :s Voisinkohan olla raskaana. Viimeisen puolen vuoden aikana kierrot on olleet pituudeltaan 25-29 päivää. Nyt menos kp 34 ja menkkoi ei kuulu. Joo viikko sitten pe oli fiilis, että nyt ne alkaa, mut ei sit kuitenkaan alkaneet.. Oviksesta ei mitään tietoa, mutta yhdyntä ollut kp 18.. Oviskin sit ollut ihmeen myöhään jos oon raskaana. Ruoka maistuu liiankin hyvin ja rinnat on arat.

Kai se testi pitäisi tehdä...
 
Tietämätön
Kuukauden viimeisiä e-pillereitä vietiin kun unohdin yhden ottaa ja sitten tulikin tauon aika. Seuraavana päivänä sitten olin suojaamattomassa yhdynnässä kumppanini kanssa. Pieni pelko siitä hiipi takaraivoon ja n. 48 tunnin jälkeen hipsin apteekkiin jälkiehkäisyä hakemaan. Kuitenkaan kuukautisia ei ole kuulunut, joten onko minun mahdollista olla raskaana? Kuvittelenko vain vai onko mahdollisuus raskauteen oikeasti olemassa..?
 
Vilhelmiina_26
Hei olisiko täällä ketään paikalla joka osaisi auttaa. epäilen olevani raskaana, Kuukautiset olivat 14.4 ja viikko (21.4) sitten olin suojaamattomassa seksissä, mies tuli kaiken sisälleni ja vielä parin päivän päästäkin spermat valuivat, nyt on aika pattitilanne ja pelottaa kamalasti, odotanko vai enkö.

Milloin siis voin tehdä testin aikaisintaan.

Nyt on alkanut olemaan oireita: väsymystä, vessassa ravaamista, oksettavaa oloa, viiltävän kovaa alaselkä kipua, masussa tuntuu kuplivan, rintoja jomottaa ja istuminen tekee kipeää. Uskallanko tehdä raskaustestin, vai näkyykö vielä? kiitos jos vastaisitte.
 
pikkumyy
Tein rt.n heti kun ja menkat jäi pois ja sillon näytti plussaa.. Nyt17päivää myöhässä pissatulehdus päällä ja näyttää negaa. Vaikuttaako pissatulehdus jotenki vai onko rt.ssä vikaa?? :)
 
Onemore...
Heipparallaa.. nostetaanpa tämäkin ketju pinnalle....

Tällä 27 vuotias kirjottelee jolla 8 ja 6 vuotiaat lapsukaiset ja avopuoliso 28 vee. Nyt on näytetty vihreetä valoa mahdolliselle kolmannelle tulokkaalle :D itse odottelen että koska saan testailla :D viimesimmät menkat alkoi 21.07.2013 ja pupuiltiin jo sillon.. ja sen jälkeen useampana päivänäkin ja menkat kesti n.5päivää.. sen jälkee on harrastettu pupuilua n. joka toinen päivä.. mulla ei ole ollut mtn hormonaalista ehkäisyä 6 vuoteen vaan ollaan menty kumin kanssa.. nyt sitten viimesin pupuilu oli viime sunnuntaina.. tietty tää "ovis" viikko jää väliin kun Herra on reissussa.. tosin elättelen toivoa että josko ovis olis ollu aikasessa (usein 7.pvä, tunnen sen selkeesti) ja pikku uiskentelijat olis jaksanut olla hengissä :D oireita on ollu jo edellisistä menkoista asti, mm.. oksentelua mitä ei yleensä oo ja juilimista vatsassa ja turvotusta, mutta se saattaa kyl johtua siitä oviksestakin.. huoh.. piinaavaa.. vaikka sovittiin ettei missään nimessä "yritetä" niin luulen, että meikäläisellä on nyt mielen temppuja nää :D
 
onemore?
Hei olisiko täällä ketään paikalla joka osaisi auttaa. epäilen olevani raskaana, Kuukautiset olivat 14.4 ja viikko (21.4) sitten olin suojaamattomassa seksissä, mies tuli kaiken sisälleni ja vielä parin päivän päästäkin spermat valuivat, nyt on aika pattitilanne ja pelottaa kamalasti, odotanko vai enkö.

Milloin siis voin tehdä testin aikaisintaan.

Nyt on alkanut olemaan oireita: väsymystä, vessassa ravaamista, oksettavaa oloa, viiltävän kovaa alaselkä kipua, masussa tuntuu kuplivan, rintoja jomottaa ja istuminen tekee kipeää. Uskallanko tehdä raskaustestin, vai näkyykö vielä? kiitos jos vastaisitte.

No Vilhelmiina_26 kuinka kävi? :)
 
Viimeksi muokattu:
nora
Ovulaatiosta on nyt kulunut 21 päivää. Raskaustesti negatiivinen. Kuinka pitkä luteaalivaihe voi olla vai oisko kyseessä hitaat hormoonit? Gynen mukaan kohdun ulkoinen raskaus näkyisi myös testissä positiivisena tuloksena.
 
Nanna
Heissan taasen. Katotaan onko ketju vielä elossa :) eli eli, viikko sitte testattu pregcheck-halpistestillä melko hailakka + , maanantaina cb:n digillä tulos 2-3, mutta pregcheck ei näytä yhtään sen voimakkaampaa viivaa kun viikko taaksepäinkään, luotanko nyt vaan cb:n testiin ja lopetan hermoilun kokonaan? Oliski niin helppoa ;) vitsinä tehdystä ovis-testistä viiva räjähtää silmille ennenkun testiaika on edes ummessa...
 

Yhteistyössä