Milloin sydänäänet kuuluivat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arkajalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arkajalka

Vieras
Hei,
millä viikolla terveydenhoitaja sai teidän vauvan sydänäänet kuulumaan? Minulla on ensi ma neuvola, silloin rv 10+4. Mietin vain, että uskallanko vielä antaa kokeilla. Jos ääniä ei kuulukaan, mieli on maassa. Varhaisultrassa 7+6 sydän pompotti, mutta kaikkea on voinut tapahtua... Viime keväinen keskenmeno kummittelee mielessä.

Mulla kuului viikolla 9+5, neuvolan täti sanoi, että voidaan kokeilla, kun olen hoikka ja kohtu tuntui hänen mielestään olevan edessä. Jos kohtu on takana niin ei kai kuulu sitten kovin aikaisin, istukankin paikka saattaa kai vaikuttaa. Anna kokeilla vain, kyllä se niin paljon helpottaa jos ne kuuluvat ja jos eivät kuulu, niin voisitko sitten päästä johonkin ultraan?

Mulla kuulu tasa rv 10. Tuskin ultraan mahdollista mennä jos ei äänet vielä kuulu:) tietystiyksityiselle voi mennä. Tästä aiheesta on paljon keskusteluita aikaisemminkin joten selaileppas viestejä taaksepäin..

Tottakai ultraan pääsee ainakin yksityiselle tarkistamaan tilanteen, jos sydänäänet ei kuulu normiajassa. MUTTA on ihan normaalia, että ne kuuluu vasta rv 14-16, jopa myöhempääkin. Tavallisimmin ehkä rv 10-12, mutta myös aiemmin ja myöhemmin. Monet asiat vaikuttavat, kohdun asento, rasvakerros, istukan paikka, TH:n ammattitaito, laitteiden hyvyys jne.

Yhteistyössä