Milloin tämä potutus loppuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Liina

Jäsen
02.04.2004
98
0
6
Sain alkukesästä spontaanin keskenmenon rv 5. Ensimmäinen lapsi on ivf ja toinen pas. Neljäs yritys - viimeisin - oli pas ja viimeiseksi yritykseksi jääkin, kun julkishallinnon hoidot on käytetty eikä yksityiselle puolelle ole taloudellisia mahdollisuuksia.
Ystävätteret sikiävät silkasta miehen näkemisestä. Mitä - kuultaako kirjoituksestani katkeruus, ei kai! Mutta ihan totta, milloin tämä pännimys loppuu? En osaa olla vilpittömän ILOINEN kenenkään raskaudesta, vaikka järjellä ajatellen olen "tyytyväinen", kun toisia onnistaa - ei kaikkien tarvitse rämpiä tässä suossa. Tunnepuoli huutelee korvaan, että pysykää isomahaiset äidiksi tulevat kotona älkääkä näyttäkö onneanne kaikkialla! Ja kuitenkin tiedän tasan tarkkaan, miten ongelmallista on tulla raskaaksi enkä voi tietää millaisia traagisia tarinoita keneltäkin löytyy.
Sanokaa, että potutus loppuu vaikka ensi vuonna! Loppuu kai se joskus.

tuttavapiirissä kaksi "vahinkolasta" siis ovat tulleet raskaaksi pillereiden tai muun ehkäisyn pettäessä.
Itsellä takana kaksi keskenmenoa (vko 17 ja 10) ja todella pahalta tuntuu minustakin, joten en osaa juurikaan lohduttaa. Mutta ajattelin kertoa, että on meitä muitakin, jotka eivät pysty muiden raskauksista eikä vielä vauvoistakaan olemaan "onnellisia".
Vaikeaa on pitää suu kiinni, kun ystävätär valittaa kuinka raskasta on, kun lapsilla vain reilu vuosi ikäeroa. Itse kun olisin mieluusti siinä tilanteessa :/
Mutta onneksi on paikkoja, joissa tuntojaan ihan oikeasti pystyy kertomaan :'(

En tiiä loppuuko se potutus ennen kun saa sen oman lapsen kainaloon. Ite olin päättänyt et kolme kertaa yritetään ja jos ei onnistu niin yritetään adoption kautta. Kun maailmassa on paljon lapsia jotka tarvitsee rakkautta. Ei se tietenkään ole sama asia kuin oma lapsi mutta ehkä muutaman vuoden päästä tuntuis omalta. Jaksamisia teille kaikille ja onnea yritykseen :hug: :hug:

Yhteistyössä