Milloin teillä lapset syöneet siististi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sara

Vieras
Missä iässä lapsi/lapset oppivat syömään sotkematta?Vai onko sellaista ikää ollenkaan olemassa. Meillä 1v no jolle se sallittakoon että on vähän muuallakin sitä ruokaa =) No sitten on 3.5v jolle kanssa ehkä vähän annetaan armoa sotkun suhteen =) Mutta mua ihmetyttää että 7v tyttö on ja syö niin joka paikka on sotkussa.Tänään syötiin risottoa ja sanoinkin neidille et menikö suuhun ollenkaan kun pöydän alus ihan täynnä ruokaa. Istuu kyllä nätisti pöydässä mutta aina koko tienoo täynnä =( Onkohan meillä liian korkealla sitten esikoisen kokoon nähden tuo pöytä vai missä oikein "vika?" Ajattelin vain kysyä miten muilla syödäänkö siististi vai ei.

Meillä pojat 2v ja 12 v. Yhtä nätisti syövät :D useimmiten... mut just esim risoton kanssa sotkee jopa 12v. Kai se johtuu enimmäkseen siitä että ikinä ei oo aikaa syödä kun kiire kavereille reeneihin uimaan tms... ei meillä osata rauhoittua ruokapöytään, iskä on pahin, joskus syö seisaaltaan ja jo suunnillee juoksee ovesta ulos reeneihin samalla..

Siitä asti kun on itse osannut lusikoida.
Mutta mä olen kyllä miettinyt, että onko meidän plikalla joku pakkoneuroosi tai jotain, kun on ihan överisiisti. Kauhea itku ja parku, jos jotain putoaa syliin, syöminen seis ja vaatteiden vaihto, sitten saattaa suostua syömään lisää..

Juu, lapsissa on eroja. Esikoinen on syönyt siististi siitä alkaen, kun alkoi itse syödä eli noin yksivuotiaasta. Nuo kaksi muuta eivät ole vielä alkaneet syödä siististä, ikää noin 4½ ja 10 v.

Ollaan myös mietitty tuota pöydänkorkeus- ym. juttuja, mutta ei se nyt voi olla kymmentä vuotta syynä siihen, että ruoka menee pöydälle, syliin, lattialle ja olkapään yli.