Milloin teillä on alkanut raskauspahoinvointi?

  • Viestiketjun aloittaja huolihellu
  • Ensimmäinen viesti
huolihellu
Mulla on nyt viikkoja kasassa 6+1 eikä pahoinvoinnista oo merkkejä. Alamahaa kyllä jomottaa ja nipistelee ja rinnat on vähän turvonnu ja "sisältä" kipeät. Tulis vaan se pahoinvointi niin olis jotenki varmempi olo tän raskauden suhteen. Milloin teillä on alkanut pahoinvointi?

 
köppänä
Minulla ekassa raskaudessa ja tässä meneillään olevassa eka oksennus tullut viikolla 6+6, huonoa oloa ollut jo sitä ennenkin. Välissä olin myös kerran raskaana, mutta lähes oireitta ja se paljastuikin tuulimunaksi. Mutta ei kaikille tule pahoinvointia ollenkaan vaikka kaikki olis ihan ok, usealle tulee kyllä jonkin sortin kuvotusta.
 
Samoin täällä
Tai oikeastaan kolmas raskaus loppusuoralla, kun yksi meni kesken. Eikä yhdessäkään varsinaista pahoinvointia, ensimmäisessä oli pientä ällötystä, jos jäi liian pitkä väli aterioiden välille.
 
Aava79
Ole vain iloinen että ei tarvitse arabiaa kaulailla - ei se niin kivaa todellakaan ole. Pahoinvointia ja satunnaista aamuoksentelua on esiintynyt viikolta 5 lähtien - joskus parempi olo toisinaan ihan kammottava.
 
lidia ejk
mä en toisaalta voi yhtään ymmärtää noita kommentteja, et tulispa pahoinvointia! voin kuule sanoa syvällä rintaäänellä, että sitä sä et todellakaan toivo. pahimmillaan se on aivan tappavaa ja vie sairaalakuntoo ja siihen luulee kuolevansa, kun se vaan viikko viikon jälkeen jatkuu.

en toivo pahoinvointia pahimmalle vihollisellenikaan!
 
köppänä
Ymmärrän täysin ap:ta. Pahoinvointi on hirveää ja kun joku päivä on parempi, niin heti sitä ajattelee, että meneekö tämä(kin) kesken. Mutta tosiaan kauheinta olis jos pöksyissä olis verta!
 
Sandy78
Tuo huoli on tuttua, että missä se paljon puhuttu pahoinvointi oikein viipyy... Mulla sitä ei ollut juuri ollenkaan, rv7-8 aikana muutaman kerran oli vähäistä kuvotusta, mutta kertaakaan ei tarvinnut oksentaa.. Tuntuu että aika marginaaliryhmällä kunnon oksentelua onkaan.. Nyt menossa 20+2 ja kaikki hyvin!
 
Tuik
Yhdyn täysin lidia ejk:n kommenttiin, että sitä pahoinvointia ei toivo pahimmalle vihollisellekaan. Minulla alkoi rv 6 pahoinvoinnit ja nyt vasta(rv 15+6) rupeaa helpottamaan sen verran, että enää vain etoo aamuisin ja silloin jos nälkä pääsee tulemaan. Nämä reilut kaksi kuukautta tässä välissä olen oksentanut joka päivä useita kertoja. Pahimmillaan 16 kertaa päivässä, eikä edes vesi pysynyt sisällä.
Olkaa onnelliset te, jotka selviätte ilman pahoinvointia tai edes pienellä kuvotuksella.
 
Ingrid
Mulla alkoi pahoivnointi viikolla 5+0 ihan kamalalla koko päivän kestäneellä superpahoinvoinnilla. Pahoinvointi loppui aika tarkalleen 12 viikon alussa. Koko aikana oksensin yhteensä noin 10-15 kertaa, useimmiten illalla.
 
Agaatti
Ymmärrän myös huolen, kun tuntuu, ettei raskausoireita ole ollenkaan. Itselläni tällä viikolla eka neuvola (9+2) ja vähän jännittyneenä odotan, että saisko vihdoin jotain "todistetta", että kyllä siellä joku on. Mulla ei ole lievää väsymystä kummempia oireita ollut koko aikana. Mistä olen kyllä tosi kiitollinen. Vaikka oireiden puuttuminen tekeekin raskaudesta vähän epätodellisen niin en siltikään haluaisi sitä pahoivointia mistään hinnasta!
 
Salama83
Pahoinvointi on kyllä ihan kamalaa. Mulla alkoi lukemissa 5+6 ja jatkuu nyt entistä vahvempana (tänään 6+6). Toivon, että loppuisi edes viikolla 12, mutta suuresti epäilen. Haluaisin nauttia raskaudesta, mutta tämä jatkuva paha olo ja oksentelu eivät tee siitä helppoa. Tähän mennessä on tullut laatattua 1-2 kertaa/päivä, mutta pelkään, että kiihtyy, kun olo on mennyt pahemmaksi kun päiviä on tullut lisää.
 
()(()(()((()()
Mulla oli pahoinvointikausi vasta rv 12-14! Sitä ennen oli joskus pientä huonoa oloa, mutta en oksentanut ennen kuin rv 12 eteenpäin. Sitten olikin aika karsea olo seuraavat pari viikkoa...
 
Pahaanoloon jo väsynyt...
Mulla pahoinvointi alkoi viikolla 8 ja on nyt jatkunut yli viikon ja jos olisi jokin keino luopua tästä "todisteesta" niin olisin jo valmista kamaa... invalidisoi aika täysin vaikka ehkä 1-2 kertaa tarvitsee oikeasti oksentaa, mutta kun on niin paha olo koko ajan ettei pysty tekemään mitään... onneksi pari viikkoa vielä lomaa jäljellä en tajua miten pystyn olemaan töissä jos sama meno jatkuu... Nyt pelkään että tätä jatkuu koko raskauden ajan niin kuin monella on vissiin jatkunut... Onko kellään hyviä vinkkejä mikä helpottaa? En tosiaan tätä toivoisi kellekään. Omalla siskolla ei oikeastaan mitään oireita raskauden aikana ja kaikki oli hyvin, että turhaan haikailette pahoinvoinnin perään...
 
Salama83
Ihanaa, mulla on pahoinvointi alkanut helpottaa! Voi kyllä tulla takaisin ja edelleen tulee oksennettua 1-2 kertaa päivässä, mutta se 24 h kuvotus on väistynyt taka-alalle. Nyt viikkoja koossa 8. En tiedä, onko vitamiineilla vaikutusta, mutta aloin ottaa B6-vitamiinia ja foolihappoa, joiden jälkeen pahoinvointi alkoi helpottaa. Voi olla sattumaakin.

Tsemppiä kaikille muillekin Yrjö-Liisoille, kyllä se palkinto on kuitenkin kaiken tän arvoinen. :) (Vaikka sitä voikin olla vaikea muistaa Arabiaa halaillessa).

Salama83 8+1
 
Miisukka_
Mulla ei oo esiintynyt vielä juuri minkäänlaisia oireita vaikka plussasin jo monta viikkoa sitten... noh tuolta (http://www.pahoinvointi.fi/pages/raskauspahoinvointi/raskauden-ensioireet.php) luin, että kaikilla ei välttämättä esiinny oireet aivan samanlaisina mutta on se jännää aikaa :)
 
Miisukka__
Mulla ei oo esiintynyt vielä juuri minkäänlaisia oireita vaikka plussasin jo monta viikkoa sitten... noh tuolta (http://www.pahoinvointi.fi/pages/raskauspahoinvointi/raskauden-ensioireet.php) luin, että kaikilla ei välttämättä esiinny oireet aivan samanlaisina mutta on se jännää aikaa :)
 
Tässä sitä mennään..
Rv 6+6 ja PONV jatkuu jo toista viikkoa ainakin.Huonoa oloa, etovaa olo, mutta ei vielä ylen sentään:). Väsymystä, pissatusta, ja ajoin v'tusta. Yritän nauttia vauvan odotuksesta, mutta aika rankkaa kyllä. Voimatkin kadonneet..olen aivan puhki ja voipunut. menisipä ohitse tämä kuvottava huono olo. Esikoinen on tulossa meille.Menisipä kaikki hyvin. Pelkää km ym..ei pitäisi kuitenkaan ajatella koko asiaa..huolehtia turhaan..
 
JohnaS
Mulla ensimmäisen raskauden aikana alkoi pahoinvointi viikolta 6 ja jatkui n. 22 rv tienoille, tosin vain kuvottavana olona, vain muutamia kertoja tuli kiire veskiin. Poikaa odotin. Nyt menossa toinen raskaus vk 7+6, eikä vieläkään mitään muita oireita, kuin pieniä tuntemuksia alavatsassa. Pelkään ihan älyttömästi, että jotain olisi vialla.. Ensi viikolla onneksi jo neuvola, ehkä sieltä saan vähintään rauhoittavan puhuttelun?
 

Yhteistyössä