Milloin teillä on alkanut raskauspahoinvointi?

  • Viestiketjun aloittaja huolihellu
  • Ensimmäinen viesti
vilkkuvalot
Ihan tarkkoja viikkoja en muista, mutta kyllä se ihan muutaman päivän positiivisen testin jälkeen alkoi, olisiko ollut raskausviikolla 6 tai 7. Kesti reilun kuukauden verran kunnes vähitellen hiipui. Olen nyt viikolla 17 ja yhä saattaa esiintyä välillä (harvoin) kuvotusta ja siihen liittyen huimausta, mutta oksentaa ei ole enää moneen viikkoon onneksi tarvinnut.

Kaikillehan pahoinvointia ei tule ollenkaan, joten ei tarvitse huolehtia, vaikka yrjötysoireita ei ilmenisikään.
 
mamms
Olkaa onnellisia te, jotka vältytte pahoinvoinnilta. Mulla alkoi pahoinvointi ja jumalaton väsymys vk8 ja sitä kesti 2kk, laihduin 8kg sinä aikana. Töistä olin sairaslomalla 1kk, kun istuin lopulta vain vessassa salaa lepuuttamassa silmiä/oksentamassa tai nieleskelemässä ja elin pää "usvassa". Sitten se loppui kuin seinään.
 
24h/vrk pahoinvoiva
Armahat kohtalonsiskot!

Meillä on hieno neuvolajärjestelmä, maailman hienoimmaksi sanottu. Miksi äitiysneuvola ei auta ja valista meitä pahoinvointiasioissa?

Tuntuu hassulta, että me pahoinvoivat täällä keskenämme itkemme ja mietimme, mikä helpottaisi kurjaan oloon ja jatkuvaan oksenteluun. Olen myös huolestunut siitä, saako alkio/sikiö tarvitsemansa ravinteet, kun omakin paino laskee viikko viikolta. Tarvitaanko lisäravinteita? Onko jotain, minkä syömistä pitäisi välttää tai rajoittaa? Ympärivuorokautinen ja viikosta toiseen jatkuva pahoinvointi on aiheuttanut myös hurjaa sumua tunnepuolelle. Mikään ei kiinnosta, haluaisin vain syvään uneen pois tästä tuskasta. Voisiko neuvola mitenkään tarjota tukea?

Ilmoittauduin neuvolaan heti kuukautisten jäätyä pois, mutta ensimmäisen neuvolakäynnin sain vasta ensi viikolle. Silloin pahoinvointia on kestänyt jo liki kuukauden.

Oletteko te saaneet paremmin apua neuvolasta?

Yrttiteetä ja sympatiaa kaikille!
 

Yhteistyössä