Milloin testata oudossa kierrossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lina

Vieras
Kiertoni on yleensä pitkä, n 32p. Tänään on kp21/32. Edellisen kierron mukaan minulla pitäisi olla näinä päivinä ovulaatio, mutta epäilen että ovuloin jo viime viikon alussa kp9. Olin parin päivän ajan todella halukas, en saanut seksiä mielestäni. Harrastin toisena päivänä suojaamatonta seksiä miehen kanssa ja koska kuukautiseni olivat juuri pari päivää aiemmin loppuneet, en ajatellut ehkäisyä. Tästä saakka olen ollut todella kuiva ja haluton. Pari päivää sitten tuli vähän ruskeaa tuhrua kuten ennen kuukautisia, mutta todella aikaisin kierrossani. Olen täysin väsynyt ja voin pahoin. Alavatsaa nippailee välillä, selässä on menkkamaista kipua mutta kuukautiset eivät ole alkaneet.

Tekisi mieli pian testata, mutta on varmaan liian aikaista. Toisaalta vaikuttaa tyhmältä odottaa siihen kunnes kiertoni olisi myöhässä, sillä tässä kierrossa taisin ovuloida niin aikaisin. Kuinka pitkään mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen kannattaa odottaa testaamista ihan tavallisella kotitestillä?

Kiitos!

Luteaalivaihe eli aika oviksesta menkkoihin on useimmilla 14 vrk eli testata voi kun on 15. Ovulaation jälkeinen päivä. Näin ollen, jos ovis olisi ollut kp 9, olisi oikea testausajankohta kp 24.

Yhteistyössä