Milloin tietää oman seksuaalisen suuntautumisensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikäolen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikäolen

Vieras
20-vuotias ''poikatyttö'', eli sukupuoleltaan tyttö, luonteeltaan/asenteeltaan poika. Mietiskelen, olenko hetero vai bi, vai onko oman perheen kovat kasvatusmetodit vaikuttaneet omaan suuntaumiseeni.

Mikä tekee minusta ''poikatytön''? En ole kiinnostunut autoista, muodista tai mistään muistakaan kumpaakin sukupuolta kiinnostavista kohteista. Olen neutraali, sitten...
Olen lapsesta asti leikkinyt poikien leikkejä, leikkinyt poikien kanssa ja jopa leikkinyt poikaa. Jos leikin tyttöjen kanssa, minä halusin olla aina sen leikin 'poika' (prinsessat+prinssi) ja sainkin olla se. Olen tavallaan ollut aina ''yksi jätkistä.''

Vanhemmat ovat perisuomalaisia; mies saa naisen, nainen saa miehen, mennään naimisiin, saadaan lapsia ja eletää onnellisena loppuun asti.
Itse miellän itseni heteroksi, seurustelen miehen kanssa. Silti (usein humalassa) lähentelen naisia - tiedostaen sen. Halailen ja pussailen naispuolisten ystävieni kanssa, haluan kokeilla. Olen myös huomannut, että mikäli saan tietää ystäväni olevan lesbo/bi, yritän iskeä/olla edustavampi. Mikäli näen hyvän näköisen naisen kadulla, kehun häntä häpeilemättä.
En ole kuitenkaan koskaan ihastunut naiseen.

En itsekään tiedä, onko tämä joku kokeiluvaihe, vai voiko saamani kasvatus vaikuttaa niin paljon omaan seksuaalisuuteeni? Kohtalontovereita?

Olet mikä olet. Jokainen ihminen on erilainen ja hyvänlainen sellaisena. On aivan turha kategorisoida itsensä johonkin luokkaan, kuten heteroksi, homoseksuaaliksi ta bi:ksi. Olemma kaikki jostain sieltä väliltä.

Yhteistyössä