Milloin tohtii sekstailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hannaleena

Vieras
Synnytyksestä on nyt kohta 5 viikkoa. Minulle tehtiin episiotomia ja tikkejä tuli kahteen kerrokseen. Muita repeämiä ei tullut. Tikit tuntuu olevan sulaneet. ja jälkivuotokin melkein loppu, ihan silloin tällöin tulee sellasta vaaleeta limaa.

Sitten asiaan. Seksihaluja on taas vaikka muille jakaa. Milloin sitä tohtisi miehen kanssa vähän heilutella peittoja? Pitääkö odottaa jälkitarkastukseen asti? Onko vaaraa, että haava aukeaa tms?

Jo voi sekstailla. Ei mekään miehen kans niin pitkälle jaksettu oottaa että olis jälkitarkastuksessa käyty kun ei ollu mikään enää kipeä.. Siis kovasti kipeä. Tietenki tuntu niinku olis ollu uuestaan neitsyt ja varovasti hommailtiin ettei sattunut.Liukuvoiteen kera...

me sekstailtiin miehen kanssa noin kolme viikkoa ekan synnytyksen jälkeen. tikit ei ollu täysin sulanu, ja niitä oli paljon.... ei revenny haava, mut kokemuksesta vaan ni hmmatkaa liukuvoidetta...... :whistle:
tokasta synnytyksestä eo tullu ollenkaan tikkejä, joten seksiä harrastettiin jo saman viikon aikana. suunilleen siis saman tien ku päästii kotiin. kumin kanssa tietenkin, jotta välttää tulehdusriskin kohdunsuun ollessa vielä auki. tosin sama riskihän se on joka kerta menkkojenkin aikana.

minä uskalsin seksiä harrastaa mieheni kanssa vasta kun synnytyksestä oli kulunut 2kuukautta..olin ja olen vieläkin todella kipeä..alapäätä kolottaa ja yhdyntä teki kipeää..niinkuin olis tosiaan neitsyt ollut:) halutkin katoaa kun tekee niin kipeetä..
Ja minusta tuntuu että synnytyksen jälkeen emätinaukko olisi alempana?Samanlaisia kokemuksia?Senkin takia seksi hankalaa kun ei meinaa "reikää" löytyä..

Mulle lääkäri ihmetteli, mistä naiset ovat saaneet päähänsä, että seksiä saa harrastaa vasta jälkitarkastuksen jälkeen. Olisi hyvä ainakin kokeilla ennen jälkitarkastusta, niin osaa sitten valitella lääkärille, jos ei suju kuten pitäisi. Siitä vaan hommiin jos siltä tuntuu. Kondomia kannattaa käyttää!

Ainahan sitä kokeilla voi, lopettaa, jos käy kipeää. Liukkaria kannattaa käyttää aluksi, kun limakalvotkin on yleensä synnytyksen jälkeen pitkään kuivahkot. Jokainen meistä parantuu eri tahtia. Ekan ja tokan synnytyksen jälkeen tuli seksiä harrastettua n. kuukaus synnytyksen jälkeen. Nyt kolmannen synnyttyä meni kaks viikkoa.. epparit on tehty kaikissa, tosin nyt kolmannessa todella pieni.

Yhteistyössä