Milloin uskaltaa ostaa rintsikat imetyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

melli

Vieras
Heippa

Tyhmä kysymys mutta millon uskaltais mennä ostamaan uusia rintsikoita imetyksen lopetuksen jälkeen...? Siis että millon on oletettavaa että rinnat on saavuttanut sen uuden kokonsa ja mallinsa mikä imetykesen ja raskauden jälkeen on? Lopetin imetyksen n 1,5kk sitten ja rinnoista vieläkin tihkuu maitoa jos puristaa eikä ne mitenkään "pienet nahkalätkät" ole vieläkään. Käytän nyt liivejä joita käytin raskausaikana mutta sita aiemmat liivit on vähän niin ja näin. Eli onko tämä minun uusi koko vai kauanko tässä palautumisprosessissa menee... Rintsikoita kun tarttis mutten tiedä uskallanko ostaa kalliita jos heti on viikon päästä väärää kokoa...

Kiitos etukäteen... :)

Kai tuo on aika yksilökohtaista, mutta mulla tissit pieneni parin viikon päästä imetyksen lopettamisesta. Kuppikoko jäi 1-2 kokoa isommaksi kuin ennen raskautta, sitä on edelleen, kun nyt melkein vuosi aikaa imetyksen lopettamisesta.

mutta olen aina ihmetellyt kuinka jonkun rinnat voivat jäädä isommiksi imetyksen jälkeen? Siis olisihan se ihastuttava tila vaan ei kyllä meikäläiselle noin käynyt. Onko myös painoa jäänyt ja sitten rinnatkin vai oletteko laihtuneet samaan ja rinnat silti jopa kaksi kuppikokoa isommat kuin ennen? Olen kade ;)

En voi vastata muiden puolesta kysymykseesi "asian sivusta hieman", omalla kohdallani paino ennen raskautta oli n. 60kg ja imetyksen lopetuksen jälkeen n. 58 kg. Kuppikoko muuttui D:stä kaksi kokoa isommaksi, mulle olisi hyvin riittänyt ne vanhat mitat tissien kohdalla. Ei kannata olla kade.

Joo ei muakaan kannata kadehtia jos tää tähän jää, nimittäin reilut rinnat jo valmiiksi turposi jo raskaudessa niin että vaikkei muita arpia ole niin rinnoissa on. Nyt ne sitten riippuu että kyllä kannattaa vaan olla tyytyväinen pienempiin ja lakata kadehtimasta isompia rintoja. By the way, mulla on kasvanut e-pillereistäkin rinnat ja olen kärsinyt siitä aina, ei ole voinut käyttää mitään ihania toppeja ja muita kun tarvii aina kunnon rintsikat alle ja isot rinnat on painavat, tarvii myös tosi hyvät urheiluliivit ja kaikki paitapuserot on hankalia kun ei istu rinnoista tai pitää ostaa isompi koko ja vielä lisäksi ne rupee roikkumaan. En tajua mitä kadehtimista siinä on. Joskus mietin pienennysleikkausta. Mulla siis on D kuppia ja jopa rinnakkaiskokona 70E että kyllä kelpaisi muutkin... ai joo, vielä lisäys että isojen raskaiden rintojen kanssa voi unohtaa ne kauniit pitsiliivit yms. Tarvii aina kunnolla tukevat liivit ja laadukkaat, hyvästi siis pikkunarut ja halvat mallit.

Mutta jatkoa edelliseen vielä, onneksi raskaus ja äitiys muutti omaa kehonkuvaa siten ettei tarvii päätänsä puhki surra jollain riippurinnoilla, lapsen myötä elämään tuli muutakin mietittävää :))

Minä käytin imetysliivejä niin kauan, kun pystyivät hyvänä ja näin selvästi, että rintojen koko lähti pienenemään.

Minulla rintojen koko kasvoi pysyvästi b:stä c:hen, mutta uskon sen johtuvan lihomisesta. Rintojen muoto onneksi kahden lapsen jälkeen on yhä OK, vaikka tiedän kaveripiiristä, että joillakin rinnat jäivät imetyksen jälkeen "tyhjiksi pusseiksi".

On tosi yksilöllistä. Itse molempien lasten kohdalla käytin imetysliivejä kunnes imetys loppui, ja sitten siirryin takaisin niihin liiveihin, joita olin käyttänyt ennen imetystä, mulla siis A-kuppi ollut ja on edelleen. Imetysliiveissä ei myydä kuin B-kuppia, joten ne mulla oli kaikki isompaa kokoa, vaikka varsinkin imetyksen loppuaikoina olis A-kuppikin riittänyt (imetin siis pitkään, yli vuoden, joten loppuvaiheessa maidon tulo ei ollut enää niin runsasta kuin alussa, ja tissitkin alkoi olla jo aika lailla normaalin kokoiset ja näköiset). Tästä vastauksesta ei nyt varmaan ole apua ap:lle tosin.

mulla kesti jonkun aikaa, että meni normaaleiksi. Ehdin ostaa isompia rintsikoita imetyksen jälkeen, jotka jäi sitten muuutaman kkn päästä (ehkä jopa 5kk?) liian isoiksi. Ja paino ei muuttunu sinä aikana. Rinnat vaan surkastu ;)

Viimeisillään toista odottaessani olin yli 30kg painavampi kuin nyt, mutta kuppikoko oli silloin koon pienempi. Imetyksen loppumisesta on nyt 8kk aikaa. Toivon, että rinnat vähän vielä muokkautuisivat, koska ne ovat nyt eriparia. :(

Mä ostin muutamat tavalliset rintsikat jo imetyksen aikana, kun oli menoja joissa lapsi ei ollut mukana eikä imetysliivejä siis tarvittu. Ja vanhat liivit eivät mahtuneet. Ennen raskautta kuppikoko oli B, imetyksen aikana ja jälkeen C. Mulla siis pysyi kuppikoko samana imetyksen loputtuakin. Imetin vuoden. Lopussa imetin vain kerran päivässä aika pitkään (muutaman viikon) enkä huomannut sen viimeisenkään imetyskerran pois jäätyä mitään eroa rintojen koossa. (Lopetin muutenkin tosi pikkuhiljaa, monen kuukauden aikana jätin aina yhden imetyskerran pois, ja sitten mentiin taas muutama viikko sillä rytmillä jne.) Nyt imetyksen lopettamisesta on jo vuosi, ja rinnat edelleen samanlaiset, C-kuppi käytössä.