Milloin uudelleensynnyttäjä sairaalaan, kun on pitkä matka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oona82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oona82

Jäsen
21.01.2010
113
0
16
Olen koettanut etsiä netistä tietoa, milloin uudelleensynnyttäjän tulisi lähteä sairaalaan. Tietoa olenkin löytänyt, mutta ongelmana on lisäksi se, että synnärille on matkaa 1,5 tuntia.
Esikoisen synnytys kesti 14 tuntia, ja mietinkin, että kuinkahan nopeasti tämä toinen tulee, en haluaisi synnyttää välillekkään...

Mulla sama tilanne, matkaa ehkä vartti vähemmän. Esikoinen syntyi 7 tunnissa. Neuvolan terkka on sitä mieltä, että lähteä pitää heti, kun supistaa säännöllisesti tai jos vedet menevät. En tiedä, miten helposti sairaala ottaa sisään, jos synnytys on vasta aluillaan, mutta hengaan sitten vaikka aulassa. Tunnen parin, joka passitettiin kotiin melkein tunnin matkan päähän - takaisin eivät sitten enää ehtineetkään. Eli mä en ainakaan poistu sairaalan lähettyviltä sinne kerran mentyäni, jos itsestä tuntuu, että synnytys on käynnissä.

Meillä meni esikoisen kanssa niin, että keskiviikkoiltana meni limatulppa ja siitä alkoi epäsäännölliset supistukset, jotka ei ollu hirveän kivuliaita. Niitä kesti perjantaihin puoleen päivään asti ja silloin oli neuvolakäynti (rv 40+4) ja terkka katso että 2-3cm auki, että lähtekää vain ajeleen sairaalaan. Synnärillä saatiin sitte kauheat saarnat, että mitä te nyt jo tänne tulitte, että lähtekää vain kotiin :headwall:
Ei suostuttu lähtemään, kun mulla tuli supistuksia edelleen. Suostuivat viimein ottamaan osastolle ja sain yöksi jotain lääkettä, joka lopetti supistukset. Lauantaiaamuna klo 10 tehtiin sisätutkimus, jonka seurauksena alkoivat kovat ja säännölliset supistukset, poika syntyi samana iltana varttia ennen kuin vuorokausi vaihtui...

Mua epäilyttää tämä tuleva lähtö myös, kun mullakaan ei ole kokemusta "oikeaan aikaan" sairaalaan menosta. Mä lähdin sinne lapsiveden tihkumisepäilyn takia. Tihkuminen oli vähäistä, mutta tahtoivat silti, että jään ab-tippaan. Muuten olisivat kotiuttaneet ja olisin vain käynyt saamassa antibiootit, mutta matkaa oli niin paljon, että sain jäädä. Puhetta oli myös, että synnytys käynnistetään muutaman päivän päästä, ellei sitä ennen ala tapahtua. Tämä keskustelu käytiin iltapäivällä, seuraavana aamuna mulla oli jo pikkuinen kainalossa.

Voi olla, että tähän epävarmuuteen auttaisi, jos takana olisi edes se yksi varsinainen synnyttämään meno?

Yhteistyössä