milloin uusi yritys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tanssi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tanssi

Jäsen
09.07.2004
155
0
16
Milloin kannattaa yrittää sisarusta koeputkihedelmöityksellä?ihana tyttö syntyi maaliskuussa ivf-hoidoilla, keisarinleikkauksella. ikää on mulla jo 39 ja pakkasessa kaksi alkiota. onko ikä riskitekijä, toisaalta, nehän ovat alkiot tavallaan niin vanhan äidin alkioita kuin otettaessa. onko muuten tehty tutkimuksia, syntyykö enemmän koeputkipoikia vai tyttöjä? jotenkin ajattelin, että poikia, koska eikö ne valitse nopeimmat siihen hedelmöitysmaljaan, meille syntyi kyllä tyttö vaikka olin ihan varma että poikahan se on oltava edellä mainitusta syystä.

Kysyin muuten viimeviikkoisen PAS yhteydessä tuota sukupuoliasiaa. Lääkäri sanoi että ensimmäisen ICSI -vauvat olivat poikia muuten, mutta kuulemma yhtä paljon syntyy molempia oli sitten kysymys IVF tai ICSI.
Ja myöskin sanoi että esim. pakastuksesta eli PAS:sta selviytyy molempia sukupuolia yhtä paljon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 23:49 liisa kirjoitti:
Kiitos, onkohan niillä pakkasessa olevilla miten paljon huonommat mahdollisuudet elämään kuin tuoresiirretyllä?

Tuoresiirroissa n. 25% mahis tulla raskaaksi, pakastealkionsiirrossa vähän heikompi n. 20%. Toki vaikuttaa muutkin tekijät: ikä, lapsettomuuden syy jne. (prosentit oman hoitopaikkani ohjekirjasta).
Periaatteessa PAS;ssa pitäisi olla ihan hyvät mahikset siis. Toki kaikki pakastealkiot eivät välttämättä selviä sulatuksestta, mutta kuulemma valtaosa kuitenkin.
Omalla kohdallani tuoresiirto ei tärpännyt mutta nyt tokassa PAS:ssa tuli plussa. Itsekin olin aluksi hieman epäileväinen PAS suhteen, mutta pakkohan siihen on alkaa uskoa .... ;)
Mitä nyt olen palstaa lueskellut niin kyllähän noita "pakkaslapsia" paljon on.
Tuoresiirron onnistuminen voi olla joskus jopa epätodennäköisempää koska kroppa voi olla aika sekaisin IVF;n jäljiltä.

Yhteistyössä