MILLOIN VAUVA LASKEUTUI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Mulla rv 29 menossa ja vauva jo laskeutunut, sf-mittakin pienentynyt yhtäkkiä. Mietin vaan että onko tämä nyt ihan normaalia kun esikoinen laskeutui vasta n. viikko ennen syntymää. Supistuksia on ollut mutta esim. kolme viikkoasitten lääkärintarkastuksessa oli vielä paikat visusti kiinni eikä edes pehmentynyt.

Milloin teidän vaavit on laskeutuneet ja kuinka pian siitä syntyneet??

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
Mulla rv 29 menossa ja vauva jo laskeutunut, sf-mittakin pienentynyt yhtäkkiä. Mietin vaan että onko tämä nyt ihan normaalia kun esikoinen laskeutui vasta n. viikko ennen syntymää. Supistuksia on ollut mutta esim. kolme viikkoasitten lääkärintarkastuksessa oli vielä paikat visusti kiinni eikä edes pehmentynyt.

Milloin teidän vaavit on laskeutuneet ja kuinka pian siitä syntyneet??

mulla laskeutui kanssa..neuvolassa veikkasi että syntyy ennen laskettua aikaa. ja neuvola korttiin merkkas että todella alhaalla..mutta tyttö syntyi sitten 40+5 mulla oli auki ja pehmennytkin aikasin..mutta ei vaikuttanut mitenkään

Tosi hyvä kuullaettämuillakin on laskeutunut aikaisin eikä silti ole merkannut ennenaikaista synnytystä..... ehkä nyt voin huokaista helpotuksesta ja rauhassa odotella seuraavaa neuvolaa joka on parin viikon päästä.

Siis tää maha on taas yön aikana laskenu lisää,kipuiluakin on ollut mutta ei varsinaisia supistuksia...... onko jollain vielä kokemusta aikaisin laskeutumisesta?? Pelottaa niin julmetusti että vauva päättääkin syntyä aikaisin.

taidat saada pojan? pojat kuulema laskeutuu ajoissa ja mun pojat laskeutu just vkon 30 paikkeillla: toinen meni 10 pvää yli LA:n, joten nou hätä. tytär mulla laskeutu vasta synnytyksessä, joten mulla ainaki toi vanhankansan sanonta pitäny kutia.

Mulla laskeutui suurinpiirtein 4 viikkoa ennen edelliset raskaudet. Neuvolassa terkkari sanoikin että tosi alhaalla ovat. Mulla on nyt rv 26 ja nyt muutaman päivän ollut paineen tunne alapäässä ja supistuksia :( Vauva on melkein koko ajan pää alas päin ja tuntuu oikein "poraavan" itseään syvemmälle,jatkuvasti muljahtelee ja vihloo. Potkii tohon navan tienoille. Eihän tämä lasketumista ole mutta ilmeisesti päättänyt olla jo pää alaspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut ap:
Siis tää maha on taas yön aikana laskenu lisää,kipuiluakin on ollut mutta ei varsinaisia supistuksia...... onko jollain vielä kokemusta aikaisin laskeutumisesta?? Pelottaa niin julmetusti että vauva päättääkin syntyä aikaisin.

Mitäs jos kävisit lääkärissä? Jos lääkäri katsoo, että jotain hälyttävää on tapahtunut, hän määrää vuodelepoa (tai jotakin muuta). Parempi katsoa kuin katua, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma myös:
Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut ap:

Mitäs jos kävisit lääkärissä? Jos lääkäri katsoo, että jotain hälyttävää on tapahtunut, hän määrää vuodelepoa (tai jotakin muuta). Parempi katsoa kuin katua, vai mitä?
No taidan kuitenkin odotella viikonlopun yli ja menen tuohon avoneuvolaan maanantaiaamuna jos ei sitten ala esim. supistelemaan enempi.

Uusimmat

Yhteistyössä