Milloin vauvan tavarat kotona valmiiksi?

  • Viestiketjun aloittaja Ingrid
  • Ensimmäinen viesti
Ingrid
Miten paljon ennen laskettua aikaa olette laittaneet (tai aiotte laittaa) vauvan tarvikkeet kotona valmiiksi? (Vaunut, sängyn, vaatteet jne...)

Luin juuri neuvolasta saadusta odotuskirjasta, että sairaalakassi kannattaisi pakata noin 30 viikolla jo valmiiksi, ja siitä aloin miettimään, että samoihin aikoihin olisi varmaankin sopiva hetki laittaa myös vauvankin tarvikkeet kotona kuntoon.

Tuntuu vieläkin vaan jotenkin aikaselle... mutta parempi ajoissa kuin liian myöhään:)

 
ProudMama
Pakko myöntää, että mulla sitä kassia ei ole pakattu vieläkään, vaikka nyt on jo rv38+4! Olen kyl ostellu kaikki liivinsuojukset, imetysliivit jne. valmiiksi ja miettiny mitkä vaatteet vauvalle mukaan yms. mutta yhä vaan on kamat levällään. Joka päivä on kyllä ollut tarkotus tormistautua asian suhteen, mutta kaikkea muuta vauvaan liittyvää puuhaa (hullua siivousta ja pikkuremonttia) tuntuu riittävän ja toisaalta, en usko (enkä toivo), että tässä niin kiirus kuitenkaan tulisi, ettenkö ehtis hammasharjaa ja neuvolakorttia yms. välttämättömiä mukaani napata kun lähtö koittaa. Mies voi sitten tuoda loput perässä.

Jos olisin yksinhuoltaja, pakkaisin kyllä kassin varmasti jo aiemmin, ei tarvitsisi kenenkään perheestä/kaverin etsiskellä kamoja vieraasta paikasta.

Muuten vauvan tavaroita on laiteltu pikkuhiljaa jo varmaan 20 viikolta asti. Vaatteita ym. tavaraa on osteltu ja hoitoalustat, sänky, vaunut yms. on olleet asemissa jo kohta pari kuukautta. Niitä pieniä vaatteita onkin ihana joka päivä hiplata ja viikkailla ja vauvan pehmokaverit napottaa hyllynreunalla odottamassa pientä tulijaa ;).

Nyt on vaan aivan sairas pesänrakennusvimma edellleen päällä, vaikka toisaalta olis jo kiva rauhoittua odottamaan ja kerätä voimia loppukoitokseen. Tuntuu, että jokaisen kaapin peränurkkakin on oltava tiptop, ikkunat pesty ja pihamaa puunattu...
 
4554
Joo, en mäkään tainnut saada sairaalakassia pakattua kuin max viikko ennen kuin vauva syntyi ja me vielä mentiin vähän yli la:n, joten ei tainnut olla pakattuna kuin muutama pv ennen la:ta. Olisihan sen voinut aimpaakin tehdä... Mulla oli sittenkin vielä sen repun päällä semmoinen lappu, että mitä piti vielä lisänä ottaa mukaan, sillä enhän mä voinut ihan kaikkea etukäteen pakata... Kännykkä ja hygienia juttuja piti sitten vielä lähtiessä napata mukaan.

En kyllä muista koska oltaisiin muuten laitettu huonetta asumin kuntoon... Ei kyllä kovin aikasin. Vaatteetkin pesin vasta aika lähellä la:ta niin että niitä kerkesi kertyä paljon ja pesin niitä sitten yhtäaikaa vaikka olisihan ne voinut muidenkin pyykkien sekaan mennä... Jotenkin oli vaan kiva, kun koneesta tuli ulos koko koneellinen täynnä pieniä, sieviä vauvan vaatteita ja niitä sai sitten mielin määrin viikkailla. :) Olisikohan vauvan sänky ollut laitettuna ehkä 4 vk ennen la:ta... En kyllä muista... :/
 
juhannusmamma
Olen nyt viikolla 32 ja jäin sairaslomalle, nyt olen pessyt vaatteita pikkuhiljaa ja huone alkaa olla mallillaan. Ainoat hankinnat, jotka puuttuvat vielä ovat kylpyamme ja turvakaukalo. Ne ehditään varmasti vielä hankkia.
Sairaalakasseja laitan kaksi kuntoon, kunhan päästään lähemmäksi la:ta. Eli vauvalle oma, jonka iskä tuo sitten, kun tulee hakemaan meitä. Omalla kassillakaan ei kiire ole, olen valmiiksi miettinyt, mitä otan, eli lista on jossain yöpöydän laatikossa..mutta ehtiihän tässä :)
 
Kakkosen odottelija
Nyt rv 36. Pääosin kaikki tarvittava on ns. "hollilla" esikoisen (1,5v) jäljiltä, pienet vaatteet pestynä ja viikattuna vaatehuoneessa laatikossa, vaunut on, kaukalo on jne...

Tosin sitten lastenhuoneen remontti on ihan vaiheessa, hoitopöytä kaiken remonttisotkun keskellä, tavarat ja tarvikkeet sen kummemmin miettimättä että mitä on ja mitä tarvii.. Sairaalakassia en esikoisenkaan aikaan pakannut etukäteen, siinä sitä oli aikaa pakkailla kun kotona odotteli supistusten voimistumista ja tilanteen "käynnistymistä".

Jotenkin mä en oo nyt tän kakkosen odotuksen aikana ollenkaan osannut stressata noita, kai sitä vaan luottaa siihen että kaikki on olemassa (jossain) esikoiselta ja vaipat, liivinsuojat sun muut ehtii kyllä, vaikka sitten mies hakea kaupasta ennenku kotiudutaan. :)
 

Yhteistyössä