Milloin yleensä taukoviikolla menkat tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pillereiden aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pillereiden aloittelija

Vieras
Ny olen syönyt yhden liuskan ja on taukoviikon aika!
Kolme päivää on nyt mennyt, menkkoja ei ole vielä kuulunut! Eli kysymys oli, milloin ne yleensä taukoviikolla alkavat?
yhden vkl olen ollut sängyssä viikko pillereiden syömisen jälkeen.. Alotin syömään ekana vuotopäivänä.

Ohje lapusta luin, että ekana taukoviikkona ei välttämättä menkkoja tule? mistä tämä sitten johtuu?
En mielestä voi olla raskaana? Jossei pilleri nyt ole pettänyt minua.. :/

Ole huoleti. Varsinkin pillerien aloittamisen jälkeen voi tulla välivuotoja tai jäädä kuukautiset kokonaan pois. Jos olet ottanut pillerit ajallaan, niin raskauden todennäköisyys on erittäin pieni. Kyllä se kierto siitä tasoittuu taas vähitellen. Jos asia vaivaa, voit toki tehdä testinkin. Yleensä suositellaan tekemään testi, jos kahdet perättäiset kuukautiset jäävät pois pillereiden aikana.

Itse olen syönyt pillereitä 6 vuotta. Alussa menkat alkoivat 3-4 päivää viimeisen pillerin jälkeen. Mutta koko ajan menkkojen alkaminen on siirtynyt myöhemmäksi ja myöhemmäksi. Nykyään otan viimeisen pillerin tiistaina, ja menkat alkavat sunnuntaina tai vasta maanantaina! Että yksilöllistä on tuokin.

Useimmilla käyttäjillä tyhjennysvuoto alkaa 3-7 päivän kuluttua viimeisen pillerin ottamisesta. Odottele siis ihan rauhassa (oletan, että et ole unohtanut yhtään pilleriä).

Yhteistyössä