millon pois pinnasängystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niina

Vieras
poika nyt 1,5v ja pinnasänky alkaa käydä pieneksi.
lisäksi sänky on ikivanha ja rämisee ja kolisee aina kun poika unissaan potkii sitä. herää öisin siihen.
kova tapaus pyörimään unissaan, poikittain ei mahdu enää nukkumaan.
mietittiin että vieläkö ostetaan isompi pinnis vai siirrytäänkö jatkettavaan sänkyyn?
kellään vinkkejä miten lapsen saa siellä pysymään.. onko mitään hyviä lisälaitoja tarjolla ym...

Meillä lapsi siirtyi nukkumaan lastensängyssä reilun vuoden jälkeen kun oli oppinut kävelemään ja hyvin on pysynyt siellä. Ei haahuile pahemmin, ja menee usein jopa itse unirievun kanssa sänkyyn kun väsyttää.
Pinniksessä nukkui vähän levottomasti kun jäi jalka yms pinnan väliin ja heräsi siihen mutta lastensängyssä nukkui sitten yöt ihan kokonaan heräilemättä joten meillä ainakin paransi yöunia.

meidän tyttö siirtyi jatkettavaan lastensänkyyn 1v2kk ikäisenä... ja aluksi sai olla viemässä lapsen 500 kertaa illassa takasin sänkyyn, mut nyt 1v7kk ikäisenä pysyy sängyssä ihan kiltisti, kun vähän komentaa, että ei saa lähteä sängystä pois, kun nyt nukutaan.

meillä ei vielä pääse pois itse pinniksestä mutta ärsyttää tuo jatkuva kolina ja räminä..
ehkä ruvetaan sit katselemaan jatkettavaa sänkyä ja siihen jonkinlaista turvalaitaa.

siirtää just 1,5v lastensänkyyn pinniksestä,varsinkin jos on kovia kiipeemään,niin turvallisempaa... mä en kyl siirrä jossei ala kiipeilee,ennen kun n.2v.
En mä kyl tuon ikäiselle enään uutta pinnistä ostais.

Mulla on 1,5 v lapsi je en aio ottaa pinniksestä poes vielä pitkään aikaan. Ei kyllä rämise pinnis eikä ole pienikään joten ne ei haittaa, mutta uskon ettei neiti tulisi pysymään millään tavan sängyssä. Odotamme otollisempaa aikaa. Sulle en osaa paljoa neuvoja antaa.. Entäs kirpparilta isompi pinnis? Joo tiedän että jotku vastaa sulle (ja mulle) että 1,5 vuotias on LIIAN ISO pinnikseen, vaan samahan se muille on missä meijän lapset nukkuu?

Poika 1 v ja 5 kk, nyt pitäisi siirtyä omaan, kun saa pikkusisaruksen. Meillä pinnasängyn saa niin alas, että siitä poispääsemisestä ei ole ongelmaa. Oisin varmaan antanut pojan olla niin pitkään kuin mahdollista (serkut ovat olleet jopa 3-vuotiaaksi). Meillä kuitenkin valmiina jatkettava lastensänky, sillä ei viittis hommata tähän toista pinnasänkyä... Mikä varmaan muuten ois voinu olla ihan jees..

Saa nähdä miten menee, kun on kova pyörimään sängyssä. Patja on hankinnassa, sillä vielä nukkuu pinnasängyssä.

kiitos matkasänky vinkistä!
eipä tullu itselle mieleenkään.
pitääkin heti tänään vaihtaa matkasänkyyn niin loppuu ne ärsyttävät kolinat ja päätyjen vuoraaminen peitoilla jotka kuitenkin repii irti hetkessä.
jospa sit pian löytyis se sänkykin niin vaihdetaan sit siihen pikkuhiljaa.
kiitos :)

Meillä poika taisi olla 2 v 3 kk, kun siirrettiin sivustavedettävään sänkyyn. Ei ole koskaan ollut mikään kiipeilijä ja siksi ei ollut kiirettä poissiirtämiseen. Pitkä poika kuitenkin, joten silloin oli pakko siirtää pois.

Yhteistyössä