Millon pois pinniksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nisse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä poju sai nuorisopeiton varmaan puolen vuoden iässä - pysyi paremmin päällä ja oli painavampi. Jatkettavaan sänkyyn siirryttiin 1 v ja 1kk ikäisenä. Yöt rauhoittuivat ja aamulla on kiva tulla itse isin ja äidin väliin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 18:59 Minä vaan kirjoitti:
Meillä poju sai nuorisopeiton varmaan puolen vuoden iässä - pysyi paremmin päällä ja oli painavampi. Jatkettavaan sänkyyn siirryttiin 1 v ja 1kk ikäisenä. Yöt rauhoittuivat ja aamulla on kiva tulla itse isin ja äidin väliin.

Oliko teillä normaalien laitojen lisäks vielä jotain estettä, ettei putoa sängystä??

Esikoinen siirtyi parin vuoden iässä, toinen hiukan nuorempana, kun aikansa elänyt pinnasänky aloi kirjaimellisesti hajoamaan! Esikoinen tippui sängystä usein, vaikka siinä oli kyllä pieni laita ettei aivan helposti kierähdä reunan yli. Patja piti olla sängyn vieressä aluksi. Hyvin kyllä nukkui omaan petiin. Toinen lapsi sensijaan kukkui ja hihkui viikkokaupalla ovensuussa sängynvaihdoksen jälkeen (vaikka pinnikseen nukahti helposti) ja aika rumba oli ennenkuin tottui... Hän ei taas ole pudonnut sängystä kertaakaan. Eli hyvin yksilöllisiä nuo tenavat ovat! :) Ja kyllä meillä on laitettu sitten ihan normaalikokoinen peitto. Mulla on periaatteena se, että omaan sänkyyn nukahdetaan, mutta yöllä saa tulla viereen. Aika usein sitten aamulla löytyy lapsi molemmista kainaloista... :)

Laitoin jatkettavan sängyn päätypuoleen patjan ja reunan väliin sellaisen ison muovisen laatikon kannen (siis lelulaatikon, jossa rullat), aluksi oli isoja kirjoja siinä välissä. Ei ole kertaakaan tippunut vaikka ihan väärin päin lähes joka yö nukkuu.

Meistä tuo siirto oli kyllä tosi hyvä kun kerta itse jo täysin kävelee, nousee ja laskeutuu. Ei ainakaan pinniksen reunat yöllä kolise ja lapsi lyö päätään siihen.

meillä poika siirty pinnasängystä n.1v iässä, koska hänen jalkansa jäi kerran aika pahasti pinnojen väliin jumiin, oli hyvä ettei jouduttu alkaa katkomaan pinnoja

Itse olen ajatellut, että nukkuu vielä pitkään pinniksessä. Nyt on 1,10v enkä edes ajatellut siirtoa. Pysyy hyvin sängyssä nyt yöllä. Paljon turvallisempaa, kun nukutaan yläkerrassa.

Yhteistyössä