Miltä maistuu varsiselleri raakana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Yhteen voileipäkakkuun tulee varsiselleriä mutta en ole koskaan sitä raakana maistanut, keitossa kylläkin. Kuulostaa vaan niin omituiselta jossain kakussa. Millä sen voisi korvata jos on ihan kauheen makuista?

Itse olen syönyt varsiselleriä raakana, ja esim. siten, että siihen on sivelty kermaista pippurijuustoa niin nam...

Raskaana söin sitä naturel nesteenpoiston nimissä. Ei niin nam. Mutta jos sitä on pienehkö määrä koristeena ja lisäämässä makua, niin ei se ole ollenkaan paha.

Piika-äiti

Se on tosi voimakkaan makuista ja kitkerää mun mielestä. Saan siitä jopa allergiareaktion...

Mä en laittais sitä voileipäkakkuun, koska se jakaa ihmisten mielipiteet aika rankasti.

Se on makukysymys..Mä itse henk koht tykkään rouskutella sitä niineen hyvineen, muut kattoo sit kummeksuen ja kysyvät mikä siinä maistuu niin hyvälle..Mutta se on vaan niin hyvää-nam!

Maistele itse ennenkuin laitat sitä kakkuun..

Millä mä voisin korvata sen kun siihen kakkuun ei tuu muuta vihreetä kuin ruohosipulia?
Nyt jos joku alkaa ihmettelemään että mikä ihmeen kakku tämä on niin tää on Snellmanin naudanpaistirulla. En valitettavasti osaa linkittää mutta hyvältä näyttää noin muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Siis eihän sitä VOI kypsentää, korkeintaan kuumentaa :o

Mut eikö sitä oo keittojuurespussissakin? Vai onko se joku eri selleri tai osa? Eikö se silloin kypsy keitettäessä?

Varsiselleri on varsi- eli lehtiselleri. Juures on mukulaselleri, tai ainakin sinne päin ;)

Ja se, ettei muka voi kypsentää, on henkilökohtainen makumieltymykseni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Siis eihän sitä VOI kypsentää, korkeintaan kuumentaa :o

Mut eikö sitä oo keittojuurespussissakin? Vai onko se joku eri selleri tai osa? Eikö se silloin kypsy keitettäessä?

Varsiselleri on varsi- eli lehtiselleri. Juures on mukulaselleri, tai ainakin sinne päin ;)

Ahaa! Ehkä on paras että jätän kokonaan pois jotta muutkin voivat syödä.

Eipä voi sanoa sellerin maistuvan pahalta, samantuntuinen maku kuin söisi jotain koiranputkea. AIka mauton, smoin jos puree vaikkapa kasvihuonekurkkua,ei poikkea juurikaan, sellari ei ole maultaan väkevä, kitkerä tai muutakaan. Ainoa mikä tuntuu on sellerin tuoksu syödessä, paljon voimakkaampi maku on valkosipulissa ja sitäkin syön raakana.

Yhteistyössä