Miltä tuntuu rintojen kipu/arkuus alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumidaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muumidaa

Jäsen
18.10.2012
133
0
16
Nii että miltä ne arat / kipeät tissit tuntuu?

Mulla ei koskaan ole ollut rinnoissa mitään kiputiloja. Ei ennen menkkoja eikä raskaana, eikä koskaan. Nyt on ollut rinnat kummalliset. Noin viikon ajan olleet "kylmän arat", tuntuvat (siis havahdun siihen, että rinnat "tuntuu") välillä nännejä poltellut, mutta ei varsinaisesti kosketusarat. Pari viimeistä päivää rinnoissa on tuntunut viiltäviä kipuja, lyhyitä ja ohimennen, välillä olleet arat jos esim esikoinen painaa niitä ja nyt tänään rintoja ikäänkuin polttelee. Epämiellyttävää. Ei pelkkää nänniä, vaan koko rintaa. Joistakin kohdista myös paineluarat.

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön;29529219:
Minulla ainakin kuumottaa ja jomottaa, etenkin siitä nännipihan ja alueelta. Välillä voi myös kauttaaltaan vihloa, tai pistellä. Ovat myös paineluarat, eikä silloin voi ainakaan kuvitella mahallaan nukkumista :D

Näin myös mulla. Ja kylmässä tuntuu että turpoovat :D

Minulla on nyt menossa raskausviikko 7+3 ja tissit ovat olleet arat ja kipeät ekaa kertaa, aiemmissa raskauksissa en ole moista kokenutkaan.

Ensinnäkin rinnat tuntuvat ja näyttävät painavammilta ja kiinteämmiltä, toiseksikin ne ovat kosketusarat, varsinkin nännien kohdalta. Niitten päällä nukkuminen joskus suorastaan helpottaa tuota oloa, mutta äkilliset tönäisyt ja kosketukset tuntuvat inhottavalta. Välillä nännejä pakottaa niin ettei tiedä miten päin olisi ja jotkut rintaliivit ovat jo poissa käytöstä koska tuntuvat niin epämiellyttäviltä ja liian pieniltäkin.

Toinen raskauteni on 8+2 vaiheessa. Jo ennen plussausta koko rinnat olivat kosketusarat. Pitsiliiveistä ei varsinkaan voinut haaveillakaan, koska nännit huusivat hoosiannaa kaikesta kosketuksesta. Itselläni rinnat kokonaisuudessaan olivat kipeät, vatsallaan ei voinut nukkua, niitä poltteli ja ne olivat todella turvoksissa.

Yhteistyössä