Miltä ensimmäiset liikkeet tuntuu ?

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
ariel69
Ensimmäisen lapsen kohdalla liikkeet tuntuivat n.viikolla 18-20 yht'äkkiä kaupan kassajonossa. Se oli sellainen pieni potku.

Toisen kohdalla liikkeet tuntuivat aikaisemmin, viikolla 15-16 esim. kun pidin kättäni masun päällä, kämmenpohjaa "kutitteli" jalka tai käsi mahan sisäpuolella. Ensimmäiset liikkeet olivat enemmän sellaisia kutitteluja. Vähän ajan päästä alkoivat kunnolliset potkut. Myös vauvan liikkuminen kohdussa tuntui (ja edelleen tuntuu) selvästi!
 
kisu
Esikoistani odotan ja ensimmäiset liikkeet tunsin todella aikaisin noin rv15-16. Ne oli sellaisia pieniä ilmakuplia, jotka siitä sitten aikaamyöten voimistuivat pieniksi potkuiksi. =)
 
kisu
Esikoistani odotan ja ensimmäiset liikkeet tunsin todella aikaisin noin rv15-16. Ne oli sellaisia pieniä ilmakuplia, jotka siitä sitten aikaamyöten voimistuivat pieniksi potkuiksi. =)
 
Heli
Taisi olla vkolla 19+, kun alkoi tuntua sellaista tökkimistä eli saman tuntuista, jos sormella tökkii masua ulkopuolelta. Siitä se myllerrys sitten alkoikin ja jatkui vielä yli 21 viikkoa. Mitään kutituksia tai perhosia mulla ei ollut olleenkaan... Istukan sijainti taitaa vaikuttaa aikalailla liikeiden tuntemiseen, etenkin alussa.
Ja nyt ne "tökkimiset" juoksee pihalla ja istuu hiekkalaatikolla :)
 
*Leea*
Pieniltä sisäpuolelta tulevilta napsahduksilta, pikku luunapeilta, ja usein samalta, kuin silloin kun lihas nytkähtää "elohiiren" iskiessä. Pikku nykäyksiä ja tönäyksiä. Ja kohta kovempia :) ekan kanssa tuntui viikolla 17, nyt toisen kanssa viikko 16 menossa (kai) ja vielä en huomaa mitään.
 
schatje
Juu tuo elohiiri oli aikasta hyva kuvaus. Itsellani alkoi n viikolla 18 ja en ensin ollut varma etta onko tassa nyt suolen toiminnasta kyse vai vauveliko se siella ilmottelee olostaan.. Nyt viikolla 24 ja ollaan siirrytty elohiirista ihan napakoihin koputuksiin jotka alkaa jo valilla tehda kipeatakin jos oikeille paikoille osuvat..noh, odotellaan innolla ajan kulua, sita se aitini sanoi etta odotappas kuule kun kunnolla alottaa..

Mutta niin se vaan on etta aivan mahtava tunne se on viela, tippa kihahtaa linssiin melkein joka kerta kun paasee kosketukseen pienen kanssa.
 
Esmeralda
moikka,
Minä kovasti odottelin niitä ekoja liikkeitä ja analysoin että miltä se tuntuu.. minulla tuntui lähinnä KUPLINNALTA, kuin suolistovaivoja, tosiaan samaa kirjoitti nimimerkki Aino. Minä tunsin tällaiset ekat kuplinnat viikolla 19. Sitten siitä muistaakseni parin viikon kuluttua tulikin kovempi "isku", eli varsinainen potku!
onnea odotukseen!!
 
Mindimandi
Mulla ei tullu ollenkaan perhosia vaan suoraan potkuja. Joskus 15 viikosta jo eteenpäin. Kun maha joutui vähä "ahtaalle" niin ne tuntui hyvin. Nyt viikkoja 21 täynnä ja kunnon potkuja tulee aina kun olen ruvennut syömään ja illalla kello 22. Joka ilta puolen tunnin tarkkuudella se alottaa potkushown=)
 
Minä vaan...
Tunnistin ensimmäiset liikkeet vasta tällä viikolla (22) ja ne oli suoraan sellaisia pikku potkuja. Voisin kuvitella, että jos olisi saanut nielaistua elävältä jonkun sammakon sisuksiinsa, niin voisi tuntua samalta. Mulla on istukka ihan navan edessä, joten se on vaimentanut ultrassa saamani tiedon mukaan tuntemuksia. Kun kerroin tästä neuvolassa, sanoi terkkari sydänäänien löytymisen ekalla kerralla olleen vaikeaa tod.näk. samasta syystä. Jotain ilmakuplia on saattanut olla, mutta en ole niitä pystynyt mahalaukun / suolen pörinöistä erottamaan ;O)
 
  • Tykkää
Reactions: Ano2482
plussa
Viikolla 14 tuntui sitä hivelyä tai nykimisiä tai niinku elohiirivatsassa, niinku joku hyvin kuvaili, ja viikolla 15 selviä tökkimisiä navan alle..ja se tökkiminen tuntuu just niinku heli sano aikasemmin siltä ku joku sormella tökkis mahaa sisäpuolelta, mutta aika nopeeseen tempoon. Lisäks musta ei tunnu kauheen kivalta ne liikkeet, vaikka ei ne vielä satukaan.

Onko muita jotka on tuntenu jo aikasin liikkeet kun ihmiset väittää, että en voi vielä tuntea niitä? :eek:
 
Puksuli
Ekat liikkeet tuntuivat siltä kun ilmakupla kiertelisi suolistossa ja etsisi kuumeisesti ulopääsyä :) Sen jälkeen alkoi tuntua sellaiselta "nakutukselta" ihan kun vatsassa olisi ollut pieni tikka :))
 
himppula
En ole mitään potkuja vielä tunnistanut, joitain sen suuntaisia on, mutta en ole ollut varma ovatko suolistoilmaa vai mitä. Varmoiksi liikkeiksi olen tunnistanut kuperkeikat, ne tuntuvat sellaisina hipaisuina vatsan seinämässä. Suoliston ilmavaivoista olen kärsinyt koko ikäni ja ne tuntuvat teräviltä, tämä taas on uusi tunne. Välillä voin melkein arvata miten päin pieni mahassa pyörii :)

Olen tuntenut liikkeitä vasta vajaan viikon rv17 lähtien ja hyvin harvakseltaan ja vaimeina. Lähinnä aamuisin, kun rauhassa makoilen ennen sängystä nousemista. Iltaisin vatsa on usein turvoksissa, joten olen ajatellut sen vaimentavan tuntemuksia iltaisin.
 
17vk6pvä
Haluaisin tuntea vauvan liikkeet tai tietää miltä ne tuntuu. Luin muiden kuvailuja enkä oikeen tunnistanut tälläisiä. Olen ensi odottaja. Vauvani liikkuu todella paljon. Ekassa ultrassa ei ollut hetkeäkään paikallaan ja sydänääniä kuunnellessa karkasi kokoajan laitteen alta niin, että neuvolantäti oikein naurahti, että onpas hän liikkuvainen. Minä en kuitenkaan osaa tunnistaa liikkeitä. Välillä tunnen ns pientä nipistelyä? Voisiko ne olla liikkeitä? Nivuset ja alavatsa ollut todella kipeät välillä joten tämän kivun sivusta en oikein osaa erottaa liikkeitä. Tökkäisyä odotellessa.. :D
 
vierailija
Rv 18, koitan kovasti kuulostella potkuja. En ole nyt ihan varma tuntuuko mitään vai onko kyseessä vaan ilma vatsassa. /:D\ Ihan kuin jotain olisi tuntevinaan, mutta tuntemus jättää paljon arvailun varaa.. @_@
 
vierailija
Ja juu, kyllähän ne niitä on ne tuntemukset. Mitäpäs muutakaan, ekat siis alkoi tuntua rv 18 eli vähän kuin ilmakupla liikkuisi mahassa tai joku ikään kuin hennosti sormella tökkäisi sisältäpäin (ei vauva siis sormella töki mutta liikkeet tuntuu tökkimiseltä), mutta nyt rv 20 tuo sama tunne tulee jo useammin ja voimakkaammin. Varsinkin makuullaan, mutta joskus liikkeellä seisaallaan töissä touhutessa. xD Kyllähän se tästä vaan voimistuu! Tokaa ultraa ootellessa!! :) <3
 

Yhteistyössä