Minä en enää keitä lapsilleni velliä, koska he kiusaavat Elliä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suurperheen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Suurperheen äiti"

Vieras
Velli on lasteni lempiruokaa ja koska se on terveellistä ja halpaa ruokaa, niin olen keittänyt sitä usein heille aamiaiseksi, ilta-ateriaksi, välipalaksi tai jälkiruoaksi. Enää en viitsi tehdä niin. Syynä on se, että erään lapseni nimi on Elli ja aina kun olen viime aikoina tarjonnut lapsilleni velliä, muut lapseni ovat kiusanneet Elliä velliä syödessään näin: "Tämä Elli (siis velli) on kuumaa, pitää puhaltaa Elliä" tai "Ellillä on vain yksi iso, keltainen silmä (siis vellissä oleva voisilmä) ja nyt minä pistän Elliä lusikalla silmään". Tästä kiusaamisesta Elli on pahastunut kovasti. En ole saanut muita lapsia lopettamaan tätä Ellin kiusaamista millään, en hyvällä enkä pahalla. Niinpä minä olen päättänyt, että minä en enää keitä velliä lapsille. Tänään ilta-aterialla eräs lapsistani kysyi, että "Äiti, onhan meillä velliä iltapalalla tai nyt jälkiruokana"? Siihen minä vastasin, että "Ei, sillä minä olen huomannut, että te toiset kiusaatte Elliä aina kun tarjoan teille velliä. Te tiedätte hyvin, että ette saa sanoa velliä Elliksi, mutta aina kuitenkin velliä syödessänne kutsutte velliä Elliksi. Siksi minä olen päättänyt, että minä en keitä enää velliä, koska en halua että te kiusaatte vellin varjolla Elliä". Lapset olivat aivan järkyttyneitä ja kyselivät ihmeissään, että "Mitä, eikö velliä lainkaan", johon minä vastasin, että "Ei, valitettavasti te ette saa nyt pitkään aikaan velliä" ja miehenikin totesi, että "Äitinne on ihan oikeassa. Koska te olette niin turmeltuneita, että kiusaatte Elli-siskoanne niin teidän ei pidä myöskään saaman velliä". Nyt lapset ovat ihan järkyttyneitä, he jopa yrittivät saada isäänsä lupaamaan, että tämä keittäisi velliä, mutta mieheni vain nauroi ja sanoi, että "Älkää viitsikö olla noin tyhmiä, minäkö niin akkamaiseen ja halpamaiseen hommaan rupeisin että velliä keittäisin, ei ikinä". Niin että nyt saavat lapset olla ilman herkkuruokaansa velliä ainakin jouluun asti!

Katsopas pikku Elliä, hän syö kauravelliä ja ihan yhtäkkiä, pelästyy hämähäkkiä, joka tuli katsomaan, mitä söi Elli tuolillaan... vai mites se meni.
Miten sä jaksat näin järkyttävän huonoihin juttuihin tärvätä aikaa noinkin paljon? Se täytyy sanoa etten ikinä tähän mennessä ole törmännyt tyyppiin joka onnistuu ujuttamaan noin paljon toistoa juttuihinsa. Paitsi ehkä vauvapalstalle Munsalan kansallispuvusta kirjoittanut.

Yhteistyössä