minä haluan ruveta rakentamaan taloa jo!!!

15.01.2007
728
0
16
onko täällä muita, joilla rakennusurakka käynnissä, mutta toinen osapuoli opiskelee vielä??
mies tienaa todella hyvin ,mutta minä opiskelen, eli olis varaa lainaan, mutta kannattaisko ensin maksaa tontti pois ja sitten vasta ruveta rakentamaan?? :attn:
mites teillä muilla on ollut??

Meillä on vuokratontti. Ja rakentamaan oli pakko alkaa keväällä kovalla kiireellä, kun kaikki rakennustarvikkeet kallistuvat niin kovaa vauhtia! Mekin mennään ainakin se 20% kokonaiskuluista yli(siis suunnitelmasta), vaikka saatiin talopaketti vielä vanhaan hintaan tarvikkeineen kaikkineen. Me ei voitu edes pysäyttää prosessia, kun osa lainasta oli nostettu ja käytetty, niin että eteenpäin on vaan mentävä, loppuun asti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on vuokratontti. Ja rakentamaan oli pakko alkaa keväällä kovalla kiireellä, kun kaikki rakennustarvikkeet kallistuvat niin kovaa vauhtia! Mekin mennään ainakin se 20% kokonaiskuluista yli(siis suunnitelmasta), vaikka saatiin talopaketti vielä vanhaan hintaan tarvikkeineen kaikkineen. Me ei voitu edes pysäyttää prosessia, kun osa lainasta oli nostettu ja käytetty, niin että eteenpäin on vaan mentävä, loppuun asti.

oletko ajatellut korkojen nousua ollenkaan?

Ukko järkevänä taloudenhoitajana on sitä mieltä, että aina on paremmassa (turvallisemmassa) tilanteessa, jos esim. tontti on jo oikeasti oma :)

Minä taas suosittelen seuraamaan korkojen kehitystä, nimittäin jossain esim.200te:n lainassa korkoprosentilla on väliä........nimim. kokemusta on, enimmillään oli himpun alle 500te velkaa :/

Yhteistyössä