Minä muutan, mut miten käy kanilleni?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arveluttaa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Arveluttaa.

Vieras
Muutan soluasuntoon torstaina, jonne saa viedä eläimet. Mulla on kani ja kissa, jotka muuttavat mukanani. Nyt sain tietää, että siellä on yhellä tytöllä sakemanni pentu. Mitenköhän se suhtautuu mun kaniin.. Vähän rupes pelottaa.
Ja kani ois siellä mun huoneessa irti ainakii sillon ku itekii olisin siellä, eli se ei pääse yhteisiin tiloihin.
Ja sitten kissa 9v, joka ei oo koskaan tykänny koirista. Toivottavasti ei pahasti ainakaan kynsi sitä.
Tukihenkilö sano, että katotaan miten se kissa ja se pentu sopeutuu ja tulee toimeen toistensa kanssa, mut jos ei tule, niin ei onnistu mikään sellanen, että kissa muuttais takas mun äitin luo. Enkä aio muutenkaan siellä kovin kauaa asua, se on vaan sellanen "välietappi", kuten edellinenkii tai siis nykyinen asunto, jossa oon asunut 2kk:tta.
Ja ajattelin kesällä ottaa kissanpennun, mut se ei taida onnistua, ainakaan tohon soluun, kun toi koiranpentu varmaan pistäis sen poskeensa.

Pupu on kyllä koiriin tottunut, puree nöffiä hännästä, jos nöffi kiusaa sitä. Mut aina se on tietty varuillaan, kun näkee koiran.

No, onhan sielläkii sit ovi välissä, mut vähän arveluttaa kuitenkii.

Onko muilla kokemuksia, miten saksanpaimenkoira on tottunut kaniin/kissaan?

Avainsana on pentu. Koira on vasta nuori ja voi hyvin hyväksyä kanin osaksi elämäänsä. Vanhempikin koira voi, jos ei ole ennättänyt montaa elinvuottaan jahdata kaikenlaisisia pieneläimiä eikä näin miellä niitä niin vahvasti saaliiksi. Totutatte koiran kaniin niin, ja suhtaudutte kaniin välinpitämättömästi niin koira saa hyvän suhtautumisen mallin teiltä ja jättää itsekin kanin rauhaan, tai pyrkikää tähän ainakin eihän se varmaa ole, mutta ajan kanssa koira varmasti tottuu. Meillä russeli ei välitä marsuista jos mekään ei. Heti jos joku kyttää marsuja häkin edessä koirakin alkaa vahdata niitä. Kun itse ei pidä kania minään normaalista poikkeavana koirakin reagoi vähemmän ja tottuu nopeammin. :) Suhtaudutte kaniin yhtä suurella mielenkiinnolla kun keittiönpöytään aina koiran nähden niin eiköhän se ala muodostua osaksi kotia eikä miksikään ihanaksi saaliiksi :DD

jos koira on kiltti, leikkaisin ainakin kissalta kynnet ja jos koiraa kiinnostaa liikaa kani niin kannattaa vahtia ettei pääse yksin edes häkin luokse koska koira saa sen kyllä sieltä halutessaan..

Avainsana tässä on juuri koira. Jos koira on kiltti ja antaa kissan enimmäkseen olla niin kissa hyväksyy kyllä koiran. Ei niistä ehkä ylimpiä ystävyksiä tule,mutta toimeen tulevat.

Meillä on 4 kissaa ja otettiin koira. Koira on antanut kissat olla,mitä nyt välillä niitä nuuskii eikä minkäänlaisia konflikteja ole näiden eläimien välille tullut. Yhtä näistä kissaa jännitin koska aikaisemmin ei ole koirista välittänyt. Nyt nukkuu yhdessä koiran kanssa :). Koiran luonne siis vähän sanelee tämän asia.

Mitenköhän totuttaa 9v kissarouva johonkii kynsien leikkaamiseen, kun en oo koskaan siltä leikannu kynsiä..
Tai toinen vaihtoehto on, että kissarouva menee mun iskän luo synnyinkotiinsa, vaikka siellä ei enää isäkissaa kaverina olisikaan. :( Varmaan muutenkii kissa ihmettelis, että taas joutu eroon siitä ainoasta ihmisestään, eli musta. Nytkii nukkuu mun sylissä, eikä tarvii ees kun hipasta, niin kehrää.

Pitää varmaan sit pitää kissani hiekkalaatikko ja ruokakupit siellä yhessä huoneessa, ettei se koira mene syömään niitä.

Tosi paljon mietityttää koko muutto, kun tulin tänne äitin luo, jossa eläimet on, niin kissa oli olkkarissa, minä keittiössä jonka ovi oli kiinni, niin mauku/rääky kuin kissanpentu (kun näki minut ovesta, jossa ikkuna) eikä niin yleensä tee.

Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Ja jos koira pääsee sinne mun huoneeseen, niin pääseepähän tää kissaneito upouuteen korkeeseen raapimispuuhun turvaan.

Yhteistyössä