Minä olen sitten kohta se lapsille räyhäävä naapurintäti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaiaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaiaus

Vieras
Ok, olen varmaan liian reviiritietoinen. Mutta en tykkää siitä, että naapurin lapset (1, 2 ja 4v) kävelevät pihallamme, terassillamme jne. Ja nyt talvella kiipeilevät lumikinoksilla katkoen samalla lumen alla olevia pensaita. Kesällä pienemmät kantavat hiekkalaatikoltamme omien lasteni lelut omalle pihalleen (asumme omakotitaloissa) eivätkä heidän vanhempansa palauta leluja. Itse saa sitten sieltä hakea omansa pois, jos ne löytää heidän pihaltaan.

Rauhassa ei voi istua omalla pihallaan nauttien kevätauringosta, koska kohta siinä on seisomassa ja tuijottamassa minun pihallani ainakin kaksi naapurin lasta. Tai sitten lapset ovat leikkimässä varastosamme, leikkimökissämme tms.

Olen sanonut kohteliaasti lasten vanhemmille, etten pidä siitä että lapset mm sotkevat omien lasteni leikit. Mutta ei mene kaaliin. Olen ohjannut lapset nätisti omalle pihalleen. Mutta kohta mittani täyttyy, ja sitten tiedän räyhääväni. Siksi yritän vain hymyssä sun opastaa ja ohjastaa tai kestää....

Eihän toisten pihoilla saa olla ilman lupaa, lapsikaan. Sinuna kyllä juttelisin vanhempien kanssa tiukkaan sävyyn, että katsoisivat lapsiensa perään ja opettaisivat heille rajat. Heidän tehtävä se on, ei sinun.

Keväällä alkaisin sitten tekemään pihan ympäri vähintään aitaa tai ainakin pistäisin kasvamaan kunnon pensasaidan... :D

Meillä on onneksi aita tontin ympärillä ja siinä portti mistä tullaan vain lupaa kysymällä sisään pihaan. Ei tule vain kun valikoidut lapset pihaan ja ne osaavat käyttäytyä. :)

Tervetuloa "räyhätätien kerhoon" sitten kun napsahtaa.. :D

Meillä esim. koirankakattelu tontin rajoille toimi aikoinaa.. myös kova äänisesti kertoilin ns.vaarallisista kasveista kukkapenkissä yms. AP:n tapauksessa häiritsee kyllä tuo pienten lasten yksistää vipeltäminen pihalla, oli sitten kenen tonttia tahansa. Kai sitä vois vähän yskästä, että pitäskö enempi perään katsella tai siitä voi joku huolestua ihan viranomaisille asti..

Jos et ole kauhean ylisosiaalista sorttia, niin mikäs siinä. Naapurit ei ehkes jatkossa tervehdi, jos et anna heidän pilttien hillua kuin omalla pihallaan olisvat.. mutta se rauha.. on sen arvoista. ;)

[QUOTE="vieras";28145213]1, 2 ja 4 vuotiaat liikkuvat ilman oman vanhemman valvontaa? Naapurisi laspet ovat heitteillä.[/QUOTE]

jep, tekisin ls-ilmoituksen jos minun naapurissa tuon ikäiset ulkoilis yksin

Yhteistyössä