Minä tulen hulluksi tuon pojan kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti vain

Vieras
2v9kk vanhalle pojalle kerrottiin muuta viikko sitten, että meille syntyy huhtikuussa vauva. Nyt poika jankuttaa joka päivä, että "Joko vauva on syntynyt". Sitä poika kyselee koko ajan, vähintään 100000000000000 kertaa päivässä poika kysyy, että "Äiti, joko vauva on syntynyt" ja kertoilee jokaiselle vastaantulevalle ihmiselle, että "Äidillä on vauva mahassa". Miten saan pojan uskomaan, että vauva syntyy vasta monen kuukauden päästä ja että tässä on joulu, uusivuosi ja pojan oma syntymäpäiväkin ennen sitä. Vaikka pojalle vastaisi kuinka monta kertaa tahansa, että kestää vielä pitkä aika, ennenkuin vauva syntyy, niin poika saattaa parin minuutin kuluttua kysyä taas, että "Joko vauva syntyi". Tätä on jatkunut siitä lähtien kun poika sai tietää, että meille syntyy vauva. Jos tämä ei kohta lopu, niin heitän pojan seinään!

no oho.. mitähän sitten teet, kun vauva syntyy ja lapsi on mustasukkainen? Jutelkaa pojan vauva-ajoista, näytä kuvia ja kerro millainen vauva hän oli ja millaista on ehkä sitten kun vauva syntyy.. Asia on uus ja jännittää ja kiinnostaa, eiköhän se uutinen siittä vanhene ja arkipäiväänny.

Herran jumala. Toinen on tohkeissaan vauvasta, ja sä oot heittämässä sen seinään?? Ymmärrän että jankuttaminen ärsyttää, mutta olisiko susta sitten kivempi jos poikasi olisi ihan ehdottoman vastaan vauvaa, kiukkuinen ja mustasukkainen jo nyt?

Entä sitten kun vauva on syntynyt ja pojasta TULEE mustasukkainen? Heitätkö sitten jo partsilta?

itse kerroin 4 ja 5v että syntyy vauva ja siitä hetkestä asti kysyivät asiasta päivittäin ja kertoivat kavereille, päiväkodin tädeille, sukulaisille sen saman asian tuhat kertaa. Samoin minun mahani koko kiinnosti ja käytiin läpi joka ilta ja saunakerta jne jne...tätä kesti sen 8-7kk mitä tiesivät asiasta. Nyt vauva on syntynyt ja on kummankin silmäterä ( lapset nyt 5v ja 6v ) Koita nyt vaan jaksaa vastailla ja olla iloinen lapsesi ilosta. isommillekin lapsille tuo on hyvin mullistavaa. pienelle vielä ihmeellisempi.

Yhteistyössä