mini asperin/disperin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Hei

Haluaisin kuulla kommentteja mini asperinin/disperinin käytöstä raskautumiseen...
Onko kukaan onnistunut näillä? Miten käytitte?
Luin jostakin että olisi hyvä aloittaa 1 kiertopvstä ovulaatioon asti jos ei pitempääkin, onkohan tästä mitään haittaa elimistölle. mini aspirinissa ei taida olla tehoja kuin 50mg tai jotain, saako näitä apteekeista ihan hyllyltä vai täytyykö pyytää erikseen tiskiltä?
Onko nämä oikeasti tarkoitettu lapsille käytettäväksi kun on niin vähä tehoisia?

kiitos vastauksista jo etukäteen, minä ajattelin tätä kokeilla, alkaa tuntua jo epätoivoiselta kun ei tärppää...

:)

Mini aspiriini on tarkoitettu vanhojen ihmisten (tai miksei nuortenkin!) hyytymisongelmiin, eli mm sydänjutut. Se saattaa lisäksi heikentää hedelmällisyyttä joten älä ihmeessä rupea sitä käyttämään! Mihin tarkoitukeen olisit halunnut sitä? (Muuta kun raskautumiseen ;)) Tarkoitan lähinnä ovuloimiseen tai luteaalivaiheen pidentämiseen tai ..?

Mulle miniaspiriinia (100 mg) määrättiin syötäväksi siinä vaiheessa kun saan plussan raskaustestiin. Tarkoituksena on estää hyytymiä, jotka johtavat keskenmenoon. Tuota olisi syöty rv 12 asti, mutta valitettavasti alkanut raskaus päätyi kuitenkin keskenmenoon jo rv 5. Lääkäri sanoi, että miniaspiriinia voidaan syödä jo heti ovulaation jälkeenkin, muttei ainakaan minun kohdallani nähnyt siitä olevan hyötyä noin aikaisin. Sitä saa apteekista ilman reseptiä, mutta tuskin kannattaa syödä ilman lääkärin ohjeistusta.

Yhteistyössä