MINI PILL-pillerit käytössä ja huomaisin että UNOHDIN eilen ottaa pillerin!!!apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuuva

Vieras
Eli laatassa seisoi tiistain pilleri ja tänään on keskiviikko,otin nyt sitten äkkiä molemmat,kuten ohjeissa sanotaan:)
Ja tää on nyt tän laatan ensimmäinen viikko menossa.
Olemme viimeksi ma harrastaneet seksiä...Onko muila kokemuksia kuinka herkästi voi tulla raskaaksi jos unohtaa yhden tän merkkisen pillerin?
Minulla on lapsia jo ja tulen raskaaksi todella helposti..
Ohjeet käskevät vain käyttämään nyt esim.kondomia seuraavan viikon ajan,mutta onkohan vahinko jo ehtinyt tapahtua...
Uskallanko nyt syödä enää levykettä loppuun sillä JOS tulen raskaaksi,nin nehän voivat haitata sikiön kehitystä..
Ei ole mitään sitä vastaan että tulisin raskaaksi,mutta ei tää nyt ihan tosi hyvä ajankohtakaan ole...eniten nyt mietityttää tuo että JOS vahinko on tapahtunut niin USKALLANKO popsia laatan loppuun..sillä en tahdo aiheuttaa minkäänlaista riskiä sikiölle...
Tää on tärkeetä mulle joten jos on jotain kokemusta tällasesta tai tietoa ni vastailkaa!!:) kiitti!

mä syön mini-pillejä ja olen useasti unohtanut. en ole kuitenkaan raskautunut. vaikka raskaudun muuten hyvin hyvin helpolla. käsittääkseni ne eivät haittaa sikiön kehitystä millään. mä jatkaisin syömistä.

no ei oo minipil-pillereitä. Mutta ite oon unohtanut yhteensä varmaan 10pilleriä
(3vuoden aikana) enkä ole raskaaksi tullut, yleensä olen ottanut sen 12tunnin sisään sen,mutta pari kertaa reilusti myöhässä,j pari kertaa aon kokonaan unohtunut. Enkä ole raskaana.

Toki yritän muistaa ottaa ne,mutta jos tulee jotain erikoista että on muualla pillerin otto aikaan,niin sit ei aina muista kotiin tullessa ottaa(ja joskus oon lähtenyt toiselle puolelle suomesa, ja unohtanut pillerit kotia,eikä niit sit ihan ajoissa saanut).

"käyttäjä",säkin siis raskaudut tosi tosi helposti??? ja oot unohtanut?? hui ku mua jännittää..mistä oot kuullut ettei nää pillerit vaikuttas mitenkään sikiön kehitykseen? pitäs varmaan kysyä neuvolalääkäriltä tms.mut täälläkin on aika huonosti noita luotetavia asiantuntijoita keltä kysyä..uskaltaisinkohan silti jatkaa syömistä..vaikuttaakohan tää et nyt on levykkeen eka viikko menossa..mitään?mullahan oli ny pillerin ottoväli siis noin 48 tuntia ku yleensä on sen 24h.. kiitos teille muillekin jotka ootte vastanneet:)

Ja VIELÄ kysymyksiä...netistä luinkin että jos edeltävänä 7 vrkn aikana harrastaa seksiä niin raskauden mahd.on olemassa,mutta myöskin sanottiin ettei esim.kuukauden verran "turhaan" pillerien popsiminen olisi haitallista sikiön kehitykselle..
mutta mulla pitäis normisti tulla menkat tällä viikolla,on joka laatan alussa alkuviikolla tullut,niin kun nyt odottelen ni meinaako se sitä että EN ole tullut vahingossa raskaaksi vai onko se jotenkin mekaanista tuo vuoto kun pillereitä syö..vai venyykö ne menkat ny si sen takia kun unohdin yhden pilsun..voisin uskaltaa syödä pillereitä ehkä tän viikon ja ootella menkkoja mutta kuukautta en kyl ala syömään ja ootamaan et JOS oonki raskaana,sillä en sit halua mitään riskejä sikiölle,vaikka kuka sanos mitä..
onpa vaikeeta saada ajatuksia kokoon tän asian tiimoilta joten kyselen varmasti ihan tyhmiäkin!auttakee nyt:)

niih: niinkö????missä vaiheessa huomasit olevasi raskaana???söitkö kuinka kauan pillereitä ollessasi huomaamatta raskaana?kuinka pitkällä nyt olet/oliko vauva terve syntyessään?

Sillä mun menkat yleensä alkaneet tällä levykkeen ekalla viikolla ke tai to ja nyt jo pe ilta eikä menkkoja kuulu...luulisi että näin "loppukierrosta" menkkojen alun lähestyessä raskaaksi tulemisessa olisi hyvin huono mahdollisuus?
Olen nyt aamuisin vielä ottanut pillerin eli ke otin ti+ke ja eilen ja tänään...toivon tosiaan että menkat alkaisivat,mutta mutta..huolestuttaa kuinka nää pillerin syönnit vaikuttaa alkion kehitykseen jos nyt vahinko on käynyt,jelppiä nyt mulle tänne:)

Yhteistyössä