Minipillereistä onko näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sirkusmuumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sirkusmuumi

Vieras
"Minipillerit

Pelkkää keltarauhashormonia eli progestiinia sisältävät ehkäisypillerit, ns. minipillerit, voidaan aloittaa kun yhdistelmäehkäisylle on vasta-aiheita. Minipillerit voidaan aloittaa, vaikka olisi aurallinen migreeni tai verenpainetauti. Hyytymishäiriöt (vena-trombi taipumus) eivät ole este minipillereille, mutta mini-pillerit eivät myöskään suojaa trombeilta. Minipillereitä otetaan päivittäin ja taukoviikkoja ei ole.

Minipillereiltä puuttuu joitain terveysvaikutuksia, joita yhdistelmävalmisteilla saadaan. Niiden avulla ei voi siirtää kuukautisia, akne ei helpotu ja tiputteluvuodot ovat toisinaan riesana. Ehkäisyteho oikein käytettyinä on kohtalaisen hyvä." (väestöliitto)

pitääkö tää ny paikkansa? mulla on aurallinen migreeni. suvussa ollut yksi tukos. tosin ei ihan lähisukulaisella. uskallanko alottaa minit?

niin ja kertokaa kokemuksia mini-pill merkistä?

aloittamisen yhteydessä voi menkkoja siirtää,toki käytettävä sitten myös muuta ehkäisyä. mulla kaks ekaa kk tiputteli mut sit elimistö tottui eikä ole ollut ongelmia.

Söin minipillereitä useamman vuoden. Ainoa huomattava haittavaikutus oli halujen katoaminen. Raskauden jälkeen palasin pilleriden popsijaksi mutta aloin saamaan kaameita, usean päivän mittaisia migreenejä jotka loppuivat kuin seinään pillerit lopetettuani.
Ennen raskautta migreenit olivat vain satunnaisia (joskin lääkitystä vaativia)eivätkä koskaan päivää pidempiä.

mulla nuo migreenit ei kovin pahoja ole... särkyyn auttaa jo pelkkä 1g panadol. migreeni saattaa olla poissa useita kuukausia mutta sitten kun se tulee se saattaa tulla kerran päivässä useamman viikon aikana. Tosin olen huomannut että kun niskat menee jumiin tulee migreenit ja ku niskat kunnossa ei migreeniä ollenkaan. Joskus olen jopa epäillyt sitä onko mulla oikeasti edes migreeni jospa oireet ovatkin vaan jännitysniskasta. Tosin meidän suvussa esiintyy aika paljon migreeniä. Suurimmalla osalla se on kuitenkin särytön eli tulee pelkkä aura.

kaks laattaa mini-pillejä syöty ja joka vitun päivä oon vuotanu... sama ongelma oli cerazetten ja hormonikierukan kanssa... samperi soikoon kyllä se taitaa olla niin että mun keho tarvis saada myös estrogeeniä mutta kun en sitä voi käyttää tulee niin mega migreenit siitä taas...

Mulla on migreeni ja noita minipillereitä olen popsinut puolisen vuotta. Ekat pari kuukautta meni niin, että tiputtelua oli tämän tästä ja kunnon menkatkin pari kertaa liuskan aikana, mutta sitten vuoto loppu :) "Menkat" on semmoiset, että paperiin saattaa jäädä jotain haaleaa jälkeä ja se kestää pari päivää :) Ja menkkakipujakaan ei ole, joten ainakin mulla toimii hyvin ja tykkään! Migreeniä ei ole vielä ollut kertaakaan, yhden kerran alkava, joka meni lääkkeellä ja unella ohi.

[QUOTE="mä";23673225]Mulla on migreeni ja noita minipillereitä olen popsinut puolisen vuotta. Ekat pari kuukautta meni niin, että tiputtelua oli tämän tästä ja kunnon menkatkin pari kertaa liuskan aikana, mutta sitten vuoto loppu :) "Menkat" on semmoiset, että paperiin saattaa jäädä jotain haaleaa jälkeä ja se kestää pari päivää :) Ja menkkakipujakaan ei ole, joten ainakin mulla toimii hyvin ja tykkään! Migreeniä ei ole vielä ollut kertaakaan, yhden kerran alkava, joka meni lääkkeellä ja unella ohi.[/QUOTE]

Toivottavasti mullakin menis näin kivasti :)