Minkä ammatin näistä valitsisit ja miksi? Mietin minne hakisin opiskelemaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön biologi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Farmaseutti. Sopivan lyhyt mutta ytimekäs koulutus.

Farmaseutteja koulutetaan jo liikaa ja apteekeillakaan ei mee kovin lujaa, joten harkitsisin kyllä.

Apteekeilla on aina mennyt sikalujaa, nyt niillä vain ei mene niin sikalujaa enää. Tosi hyvin niillä menee silti. Ihan huvikseen voi vilkuilla apteekkarien palkkatuloja ja niin poispäin....

Farmaseutteja koulutetaan jo liikaa ja apteekeillakaan ei mee kovin lujaa, joten harkitsisin kyllä.

Apteekeilla on aina mennyt sikalujaa, nyt niillä vain ei mene niin sikalujaa enää. Tosi hyvin niillä menee silti. Ihan huvikseen voi vilkuilla apteekkarien palkkatuloja ja niin poispäin....

Joo. Pyörrän puheeni. Olisi pitänyt tarkistaa faktat ensin. Jossain vaiheessa oli puhetta, että näitä koulutetaan liikaa, mutta googletus väitti työtilanteen olevan hyvä (tosin suurin osa sivuista oli yliopistojen propagandasivuja).

Farmaseuteista on pulaa apteekeissa, työnsaanti on erittäin varmaa. Itse aloitin bilsalla, sittemmin opiskelin farmaseutiksi. Palkka tosin ei ole kummoinen apteekkipuolella...

Mutta siis apteekkariksi jos haluaa pitää olla tohtoritason tutkinto nykyään (ja niitä työpaikkoja on sit taas vähän). Tavis farmaseuteilla on palkka jotain 2500 euroa, mut ei se palkka olekaan se syy miksi sinne hakisin.

Siis olin jo päättänyt ton farmaseutin, että hakisin keväällä, mut nyt mietin muita vaihtoehtoja, kun apteekeilla menee huonommin.

Suositten sulle lähihoitajan tai lastentarhanopettajan koulutusta, niillä aloilla saa aivan varmasti töitä! Aivan turhaa opiskella itselleen uusi ammatti ja jäädä saman tien työttömäksi. Itse haen vaan niihin koulutuksiin, mistä saa varmasti töitä, kun valmistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja nim. lähihoitajaksi hakeva:
Itse haen vaan niihin koulutuksiin, mistä saa varmasti töitä, kun valmistuu.

Jep, todellakin sama täällä, kun kaksi "turhaa" ammattia on tullut opiskeltua. Vanhuspuolella olisi varmasti lähihoitajilla töitä, mut se ei mua kiinnosta..

Miehen veli on myös bioanalyytikko ja biologi ja tutkija työskentelee paskalla palkalla kun töitä ei ole. |O Todella, todella kurjaa. Tsemppiä sinulle!

Mieheni on fyysikko ja vielä vähemmän töitä, paitsi tutkijana jossa suomessa maksetaan TODELLA huonosti. Olet suunnilleen orjatyössä. Onneksi mieheni osaa tietokonehommia jne. ja pääsi tuosta tutkijahommasta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja Labrassa töissä:
TÄH? Meillon koko maakunnassa huutava pula pätevistä labrahoitajista ts. bioanalyytikoista!!

Missä asut? Itse pk-seudulla.

Täälläkin noita näytteenottajan paikkoja olisi jonkun verran, mutta mä en ole tehnyt näytteenottoa kuin harjoitteluissa enkä koe olevani siinä kovin hyvä. Viimeisestä verikokeenotosta on kymmenisen vuotta aikaa, joten.. oon siis ollut tutkimuspuolella töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Labrassa töissä:
TÄH? Meillon koko maakunnassa huutava pula pätevistä labrahoitajista ts. bioanalyytikoista!!

Missä asut? Itse pk-seudulla.

Täälläkin noita näytteenottajan paikkoja olisi jonkun verran, mutta mä en ole tehnyt näytteenottoa kuin harjoitteluissa enkä koe olevani siinä kovin hyvä. Viimeisestä verikokeenotosta on kymmenisen vuotta aikaa, joten.. oon siis ollut tutkimuspuolella töissä.

Pohjanmaalla.
Ite just näytteenotossa, ja ongelmia ku mulla ei ees koko labra-alan koulutusta.. Tai siis tarvisivat tukimushommiin pätevää ihmistä. Mut kaippa minust joku apu onko niitten ei tartte näytteitä ottaa :D

Kätilön koulutus kestää sen 4,5 vuotta mikä ei oo mielestäni lyhyt. Lue samontein lääkäriksi, sen tekee viidessä vuodessa..

Ei ole lyhyt ja n. puolet opinnoista on harjoittelua, joten työ ohessa ei onnistu

Yhteistyössä