Minkä hintaisi lahjoja ostatte kummilapsille jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on kummilapset niin et ne jotka on meidän lasten kummeja niin me ollaan heidän lasten kummeja.. pinet on piirit meillä:) mutta tuollai on ollu vanhmepien kanssa helppo päättää että mitään kallista ei osteta. yhden kummilapsemme vanhemmat eivät osta omille lapsillekkaan kalliita lahjoja, siten eivät osta myöskään kummilapsilleen kalliita lahjoja. alle 10 ?:n lahjojakin on ostettu. meillä kyllä panostetaan sitten niihin omien lasten lahjoihin senkin edestä.

Kun joku tuolla ylempänä tuskaili rahan vähyyttä, niin (tietenkin lapsen iästä riipuen) lapsi voisi olla oikein otettu esim. makkaranpaistoretkestä, pulkkailupäivästä tms. mikä ei niin vaadi rahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Kun joku tuolla ylempänä tuskaili rahan vähyyttä, niin (tietenkin lapsen iästä riipuen) lapsi voisi olla oikein otettu esim. makkaranpaistoretkestä, pulkkailupäivästä tms. mikä ei niin vaadi rahaa...

Ihan hyvä idea. Antaa vaikka "lahjakortti" retkiseikkailuun makkaranpaistoineen tms!

Meiän kummilapset (10- ja 15-vuotiaat) saavat yleensä n. 30 euron lahjat, oli kyseessä sitten mikä tahansa lahja. Jos on kovin tiukkaa, niin vähän vähemmän ja jos rahaa silloin on enemmän (yleensä ei ole ollut, kun olen ollut vuosia lasten kanssa kotona), niin sitten laitetaan enemmän.

Se mua harmitti, ettei mun kummipojalle ollut kesällä mahdollista laittaa rippilahjaksi kuin 40 euron arvosta. Ja tohonkin piti oikeasti venyttää tai siis säästää.. Se on kumma, että kaikki vakuutusmaksut ja muut lankeaa juuri kesän alkuun. Kummipoika kyllä ymmärsi, kait. Tai ehkä se ei vaan kehdannut olla pahoillaan..

Mulla on kummi poika ja sitten meillä on kummityttö. Poika on jo niin iso, ettei usko Joulupukkiin, joten varmaan tehdään niin että joululahjaksi saa vaateostosretkin kanssani alennusmyynteihin ja heseen. Kyllä, poika tykkää kun saa uusia vaatteita. Rahaa menee varmaan 50-70 ?.

Kummi tytön lahja maksaa 25 ? + sitten lautaset jotka ostin ajat sitten taisivat maksaa sillo jotain 25-30 yhteensä.

Meillä on molemmilla omat kummilapset ja sitten on yksi yhteinen. Mä annoin mun kummipojan äidille 20? johonkin kirjaan, mitä se toivoo. Yhteiselle kummitytölle ostin noin 30? lahjat (hello kitty flanellipyjama ja möhköfanttipeli) ja en tiedä, paljonko mies laittaa omaan kummipoikaansa tänä vuonna, mutta siinä kahden kympin tietämissä kai.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
4 kummilasta, yksi saa Puppyn, 3 muuta Arabian astioita. Niihin menee jotain 200?, tuo Puppy maksaa sen 100?.[b/]

En kahlannut ketjua läpi, joten sorry jos oot jo kertonut. Mutta mikä ihme tuo on, kun noin paljon viittii joululahjasta maksaa?? :o