Minkä ikäinen on teistä pikkulapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huom

Aktiivinen jäsen
06.04.2010
2 136
0
36
Tai riippuu se tietenkin myös asiayhteydestä.

Kun aina kirjoitetaan että pikkulapset voivat tehdä niin ja näin (viittaan myös alastomuus rannalla -ketjuun). Niin minkä ikäinen sitten on "pikkulapsi".

Itselläni on 5-vuotias ja olen jo jonkin aikaa ihmetellyt kun kaikki aurinkorasva-, -lisäravinne- ja ruokarajoitteet jne tuntuvat koskevan vain alle 3-vuotiaita ja yhdessä artikkelissakin puhuttiin että eräässä Afrikan maan terveysprojektissa kiinnitetään erityishuomiota pikkulasten (siinä raja oli alle 5 v) terveysasioihin.

Äidin mielestä 5 v on tietenkin vielä pikkulapsi, mutta miten te muut näette tämän asian.
Kaikkea sitä miettii näin hellepäin ratoksi ; )

Tavallaan 3-vuotiaat ja alle mutta toisaalta myös alle kouluikäiset. Riippuu asiayhteydestä. Voisin ajatella että varsinainen pikkulapsiaika alkaa olla ohitse, kun nuorinkin on yli 3-vuotias, vaikka kyllähän alle kouluikäinenkin vielä pikkuinen on.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Tavallaan 3-vuotiaat ja alle mutta toisaalta myös alle kouluikäiset. Riippuu asiayhteydestä. Voisin ajatella että varsinainen pikkulapsiaika alkaa olla ohitse, kun nuorinkin on yli 3-vuotias, vaikka kyllähän alle kouluikäinenkin vielä pikkuinen on.

Minä luulen, että ajattelin juuri noin, kun omat lapset olivat pienempiä. Nyt kun ovat jo isoja, ovat muitten pienet lapset minulle ns "pienempiä" pitempään :)

Riippuu asiayhteydestä. Jonkinlaisen rajapyykin kai tuo koulun aloitus. Tosin sitä edeltävä rajapyykki on 5v. ikä. Minusta 5v. on vielä pieni, mutta 5-vuotiaankin oletetaan olevan monessa asiassa ja paikassa jo aika iso. Välillä ehkä liiaksikin.

Yhteistyössä