minkä ikäinen teillä käyttää vaatteita kokoa 140?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siinä siis se kysymys tulikin.sukulaiseni 6v nyt keväällä eskarin päättävä lapsi käyttää vaatteita kokoa 140-150 ja mun mielestä se tuntu hurjalta. meidän esikoinen on vasta reilu 3 vuotias joten en tiedä mikä koko on ns. normaali 6 vuotiaalle. lapsi on kyllä ylipainoinen ihan selvästi ja olenkin lapsen terveydestä ollut huolissani, koska ei selvästi jaksa liikkua edes yhtä pitkään kun meidän 3v. meidän 3v juoksee pidemmän matkan kun tuo lapsi kävelee. muistelen että itse olisin vasta kymmen vuotiaana ollut tuossa vaatekoossa

Mun tokalla oleva poika (täyttää kesällä 9) käyttää koon 140-150 vaatteita. 6-vuotiaalle kyllä aikasta iso koko... Mut ei kai sitä oo mitään normaaleja kokoja minkään ikäiselle :) Munkin poika on nyt n.140 ja luokalla on 150-senttinen poika ja likeemmäs 120-senttinen poika :D

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Mun tokalla oleva poika (täyttää kesällä 9) käyttää koon 140-150 vaatteita. 6-vuotiaalle kyllä aikasta iso koko... Mut ei kai sitä oo mitään normaaleja kokoja minkään ikäiselle :) Munkin poika on nyt n.140 ja luokalla on 150-senttinen poika ja likeemmäs 120-senttinen poika :D

ok. mä vaan vissiin ite ollut tosi pieni lapsi :) kuten on myös omat lapseni

Meillä 6vuotiaana käytti tuonkokoisia. Tyttö ruumiinrakenteeltaan tasapaksu, vaikka ei pituutta ois niin paljon mut ku vaatteet tehdään tollasille kukkakepeille niin joutuu ostamaan isompaa.. Kaverilla 7-8v käytti ton kokoisia..

6 v käyttää tuota kokoa. olen lohduttautunut sillä että nykyiset vaatteet on mitoitukseltaan niukempia kuin ennen :)

tasapaksu tyttö on meilläkin ja ikäistään pidempi. siskonsa käytti vuotta vanhempana samaa kokoa.

kylläpä pienilläkin lapsilla on paljon koko eroa kun iät vaihtelee noinkin paljon :) ystäväni samanikäinen lapsi käyttää vasta kokoa 110 senkin takia tuo 140-150 tuntui todella isolle

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
6 v käyttää tuota kokoa. olen lohduttautunut sillä että nykyiset vaatteet on mitoitukseltaan niukempia kuin ennen :)

tuota se mun sukulais äitikin hokee, mutta en oo tiennyt mitä siitä ajatella kun itse en ole huomannut että vaatteet olisi mitenkään erityisen laihoille lapsille tehtyjä. meillä kyllä tosin aika hoikka tyttö

"koska ei selvästi jaksa liikkua edes yhtä pitkään kun meidän 3v. meidän 3v juoksee pidemmän matkan kun tuo lapsi kävelee..."
Kun meidän muksu sitä ja meidän muksu tätä niin kaikki muu on epänormaalia :kieh:
Oletko sä oikein vertaillut lasten kykyjä :o

Meillä käyttää 140cm vaatetta sekä 9v että 7v, joka on hieman pyöreä, mutta liikkuu enemmän kuin laiheliinit sisaruksensa.
9v:lla on tosin jo myös 150cm vaatetta. Ap, myös pituus vaikuttaa vaatteen kokoon ;)

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
"koska ei selvästi jaksa liikkua edes yhtä pitkään kun meidän 3v. meidän 3v juoksee pidemmän matkan kun tuo lapsi kävelee..."
Kun meidän muksu sitä ja meidän muksu tätä niin kaikki muu on epänormaalia :kieh:
Oletko sä oikein vertaillut lasten kykyjä :o

Meillä käyttää 140cm vaatetta sekä 9v että 7v, joka on hieman pyöreä, mutta liikkuu enemmän kuin laiheliinit sisaruksensa.
9v:lla on tosin jo myös 150cm vaatetta. Ap, myös pituus vaikuttaa vaatteen kokoon ;)

no en ole vertaillut. enkä toisen lapsen kykyjä tarkkaillut. ihan tuolta äidiltä itseltään noista asioista kuullut. hän ihmettelee kuinka meidän 3v jaksaa kävellä kilometrin matkan kun heidän lapselleen se tekee tiukkaa. ja mun mielestä sen nyt ei kuuluis niin olla. voinhan mä tietysti ole väärässä, mutta ei meidän lapsi mitenkään erityisen urheilullinen kyllä ole :D :D
ja ihan aidosti olen sukulaislapsesta huolissani koska painoa on liikaa sen näkee kaikki. mutta ilmeisesti lapsi ei olekaan niiiiin paljon ikäisiään isompi kun olin ajatellut kun täälä paljon samaa kokoa käyttäviä.

Riippuu kyllä oikeasti vaatteestakin. H&M esim myy niiiiiiiin kapeita vaatteita, että mun kaverin miinuskäyrillä kasvava lapsi ei mahdu niihin... Siellä on näköjään se asenne, että lastenkin pitäisi näyttää anorektikoilta :D

Sit taas meilläkin vaikuttaa toi kuivausrumpu. Kutistaa jonkun verran eli pakko ostaa vähän isompaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hän ihmettelee kuinka meidän 3v jaksaa kävellä kilometrin matkan kun heidän lapselleen se tekee tiukkaa. ja mun mielestä sen nyt ei kuuluis niin olla.

Siinä olet oikeassa.
Sitä paitsi 1km on kyllä tosi lyhyt matka jopa 3v:llekin. Tai sitten meidän lapset ovat tottuneet pidempiin lenkkeihin, jaksavat nimittäin kävellä paljon enemmän. Jopa tuo punkerompi 7v :)

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hän ihmettelee kuinka meidän 3v jaksaa kävellä kilometrin matkan kun heidän lapselleen se tekee tiukkaa. ja mun mielestä sen nyt ei kuuluis niin olla.

Siinä olet oikeassa.
Sitä paitsi 1km on kyllä tosi lyhyt matka jopa 3v:llekin. Tai sitten meidän lapset ovat tottuneet pidempiin lenkkeihin, jaksavat nimittäin kävellä paljon enemmän. Jopa tuo punkerompi 7v :)

no kun meidän 3v juoksee 2km matkan mummolaan. siksi tuntuu oudolta nuo kommentit tuolta äidiltä. hänen mielestään 3 vuotiaan pitäisi istua rattaissa, kuten heillä on tehty.

Mä käytän jotain 150-senttisiä vaatteita ja olen jo 41-vuotias!!! Mittasuhteet ei ole ehkä ihan parhaat mahdolliset 158cm/55 kg naiselle, mutta hyvin välttää kotipihalla könytessä :D