Minkä ikäiselle Barbiet ym nuket?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maamama

Vieras
Minkä ikäiset tytöt (tai pojat) teillä leikkii Barbiella ja/tai Brazeilla? Jotenkin tuntuu että nykyään jo parivuotiaat taaperot leikkii niillä, itse 70 -luvulla syntyneenä me taidettiin barbeilla leikkiä vasta ala-aste iässä. Olenko tylsimys ja tiukkapipo mamma, jos en anna barbeja tytölleni edes kokeeksi leikkeihin ainakaan ennen 4 vuoden ikää? Mun mielestä ne on kuitenkin vähän isompien tyttöjen juttuja. Miten teillä, milloin lapset niistä innostuneet?

No, tiiä mikä oikea ikä mutta jonkun verran on mielenkiintoa näyttänyt meidän pian 5v mutta ei mitenkään pitkästi jaksa leikkii, ei ainakaan yksin. Minusta on pikkasen vanhemmille tytöille. Lahjaksi on niitä saanut.

2-vuotiaana tyttö ensimmäisiä Barbeja yms sai. 5-vuotiaana taisi vielä vähän niillä leikkiä, 6-7 v iässä ei enää juurikaan kiinnostanut mutta leikki jos joku kaveri halusi niillä leikkiä. Nyt melkein 8-vuotiaana ei kiinnosta enää pätkän vertaa ja myytiinkin jo viimeisetkin Bratzit, Moxiet ja Barbiet pois.

kiitos vastauksesta. Ei tämä mikään maailman tärkein kysymys toki ole :D Joskus vaan mietin olenko ihan ajastani jälkeenjäänyt. Joskus muutenkin tuntuu että monet lelut tarjotaan lapsille niin kovin aikaisin eikä ikäsuosituksista juurikaan perusteta.

Meillä 3,5 v on ahkera leikkimään barbeilla, vaatettaa ja juttelee niille ja haluaa sänkyynkin kaveriksi, mutta niin tekee kyllä monille muillekkin nukeille. Nuo vauvanuket vaan on sen mielestä vauvoja ja barbit sitte naisia ja prinsessoja :D

Hassua että jengi myy barbiet ja muut pois jo 8-vuotiaalta. Mä itse leikin niillä 12-vuotiaaksi asti ja itseasiassa joskus 10-vuotiaana oli barbien kulta-aika mulla. Mäkin joskus välillä olin päättänyt etten leiki niillä, mutta pyörsin päätökseni myöhemmin. Barbieleikeistähän oli joku tuore tutkimus, että ne oikeasti kehittää tyttöjen sosiaalista älykkyyttä. Mutta maailma toki muuttuu ja nykyään ei varmaan 12-vuotiaat mahda leikkiä enää mtn.

Yhteistyössä