minä tein aluksi puurot niistä jauhoista (siis vauvapuuroa) kun tavan puuro oli liian "karkeaa" eikä mennyt kunnolla alas. 8 kk iässä rupesi sitten tavan puurot kelpaamaan joten nyt teen puurot aamunhyvä pikakaurahiutaleista.
Heti on annettu tavallista puuroa kun viljat aloitettiin, meillä siis 6,5 kk:n iässä. Vauvapuurot on jätetty kokonaan välistä - tai no esikoiselle niitä annettiin mutta kahden muun kohdalla en koko hullunhommaan lähtenyt. Hullunhommaa minusta siksi että ovat kalliita ja liian hienojakoisia, jolloin muksu oppii sileään soseesen ja yökkii kaikkea karkeampaa.
Sama juttu kuin edellä, että esikoiselle tuli annettua muutama kerta vauvapuuroa, mutta sen jälkeen ollaan kyllä pitäydytty oikeissa puuroissa myös aloittaessa. Ja maitoisan sekä maukkaan saa tavallisestakin kaurapuurosta, kun tekee sen rintamaitoon, korvikkeeseen tai ripsauttaa veteen tehtyyn puuroon sopivasti korvikejauhetta sekaan. Itse maidotan puurot korvikejauheella.
Nalle kaurapuuroa on vejetty täällä ihan alusta asti. Käytän hiutaleita monitoimikoneessa ni tulee vähä hienompaa. Hyvin on puuro maistunu aina vaikka pelkkään veteen oon tehny. Jotai marjasosetta oon pistäny vähä kyytipojaks.
Alussa (5kk) koetettiin Semperin vauvapuuroa mutta poika teki siihen itse stopin, ei kelpuuttanut sitä enää.. Siirryin sitten Aamun Hyvä pikapuuroon ja se on mennyt alusta saakka hyvin sellaisenaan (siis ilman hiutaleiden pienentämistä, tmvst). Nyt 6.5kk syödään aamu- ja iltapuurot ja hyvin maistuu