Minkä ikäiselle sukset ja luistimet?

14.11.2009
226
0
16
Meillä poika 2v7kk sai vaarilta sukset ja luistimet ja nyt alettiin miettii et tajuisko toi 1v8kk niistä mitään et pitäiskö hankkia toisetkin? Luistimia ei olla vielä kokeiltu esikoisen kanssa, mut suksista tykkää ja haluaa joka päivä päästä hiihtämään, ei toki osaa oikeasti hiihtää, mut pääsee kuitenkin ihan itse eteenpäin suksien kanssa.

Mu siis pitäiskö kuopuksen kanssa odotella ens talveen vai pitäiskö kirjoittaa joulupukille että pikkuveli tahtois kanssa sukset ja luistimet?

Meillä innostui poika vasta viime talvena hiihtämisestä, ikää tuolloin 4 v
Samoin luistelu alkoi sujua ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Joten en nyt ihan noin pienelle hankkisi....Kun hankit sukset, hanki samalla sitten kunnolliset/ts. oikeat siteillä ja monoilla.

Meillä innostui poika vasta viime talvena hiihtämisestä, ikää tuolloin 4 v
Samoin luistelu alkoi sujua ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Joten en nyt ihan noin pienelle hankkisi....Kun hankit sukset, hanki samalla sitten kunnolliset/ts. oikeat siteillä ja monoilla.

Noi vaarilta saadut sukset on sellaiset mihin voi laittaa ihan talvikengän eli ei ole monoja ollenkaan. Musta ne on ollu ihan kätevät ja meijän tarpeille sopivat kun voi sit ottaa vaan sukset pois ja jatkaa muita ulkoleikkejä eikä tarvi kenkii vaihtaa. Isommalle varmaan hankkisin sellaset monolliset. :)
Ehkäpä me odotellaan ens talveen. Voidaan vähän kokeilla tänä talvena isoveljen suksia, mut niissä on vaan ongelma et pienemmän jalka/kengät on vähän liian pienet niihin eli ei ihan hyvin pysy kiinni suksissa... :/

[QUOTE="rosaj";22525132]minkä ikäselle ootte hankkineet luistimet? mietin et joko toi 1v9kk neiti vois luistella.ite tykkään luistella tosi paljon ku oon harrastanu luisteluu.[/QUOTE]

Ei kannata vielä hankkia, ensi talvena. Meidän pojat oppivat molemmat luistelemaan ihan himpun vajaa 3-vuotiaina ja sekin on tosi aikaisin mitä olen huomannut. 2-vuotias osaa yleensä sitä vastoin "hiihtää" eli kävellä suksilla :)

Yhteistyössä