Minkä ikäiselle voi antaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Makkaraa ei saisi antaa pienelle lapselle paljon. Suositus on kai 1-2 nakkia/vko. Minkä ikäistä tämä ohje koskee? Milloin voi antaa enemmän?

Juu, tiedän, nakit on epäterveellisiä, eikä meillä niitä edes syödä jatkuvasti, ehkä kerran, pari kuukaudessa. Mut kiinnostais silti tietää milloin tuosta ohjeesta ei tarvii enää välittää?

Mun mielestä yli vuoden ikäiselle voi jo antaa, mut ei tietenkään mitään mahdottomia määriä sen suolan takia.

Muoks, luin tarkemmin tekstisi. Määristä en tarkkaan tiedä, mut kyllä mun mielestä jo ainakin 2-vuotias voi syödä sellaisen normaalin pikkulasten määrän nakkia tai makkaraa. Kai :)

Alkuperäinen kirjoittaja lettipiä:
Mun mielestä yli vuoden ikäiselle voi jo antaa, mut ei tietenkään mitään mahdottomia määriä sen suolan takia.

Siis niinkun että alle vuoden ikäiselle 1-2/vko ja sen jälkeen rajattomasti? Tuskin ihan näin

Alkuperäinen kirjoittaja oletko tosissasi:

Siis niinkun että alle vuoden ikäiselle 1-2/vko ja sen jälkeen rajattomasti? Tuskin ihan näin

Ei alle vuoden ikäiselle lainkaan vielä!

Mutta ketä tuo suositus mielestäsi koskee, jos ja kun alle vuoden ikäiselle ei voi antaa ollenkaan, mutta mielestäsi yli vuoden ikäiselle jo ihan vapaasti?

jos kerran kuussa antaa yli vuosikkaalle, niin tuskin tarttee olla niin tarkka sen määrän kanssa, kannattaa vaan seurata sit ettei anna myöskään leikkeleitä koska niissä on sitä samaa nitriittä.

Alkuperäinen kirjoittaja en tajunnut:

Mutta ketä tuo suositus mielestäsi koskee, jos ja kun alle vuoden ikäiselle ei voi antaa ollenkaan, mutta mielestäsi yli vuoden ikäiselle jo ihan vapaasti?

En kyllä missään vaiheessa ole sanonut, että vuoden ikäiselle jo rajattomasti! Luultavasti se suositus on sitten pikkulapsille, taaperoille...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
Aikuinenkin saisi syödä vain kolme nakkia! :o Onhan niitä nitriittivapaita nakkeja myös

kalliita. Siksi kysynkin, että milloin voin antaa tavallisia nakkeja lapselleni.

Meillä siis ainakin 1v 3kk on saanut puolikkaan nakin kerralla ja todellakin tyyliin kerran kuussa meillä nakkeja syödään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
Aikuinenkin saisi syödä vain kolme nakkia! :o Onhan niitä nitriittivapaita nakkeja myös

kalliita. Siksi kysynkin, että milloin voin antaa tavallisia nakkeja lapselleni.

Lisään vielä, että hän söisi mielellään myös leikkeleitä, enkä uskalla niitäkään antaa kuin joskus. Sitten en voi itsekään syödä kuin salaa ja tympii syödä kuivaa leipää.

meillä ainakin on siirrytty samaan ruokaan kuin muu perhe tossa 8kk hujakoilla,kaikkien kolmen kanssa.lääkärissä ja neuvolassa sen sanottiin olevan ihan ok =) eli silloin on syöty nakkikeittoa ja kastiketta.