Minkä ikäiseltä otit tuttipullot pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttipoliisien uhri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttipoliisien uhri

Vieras
Lapsi on kohta 1v 4kk ikäinen. Meillä yösyötiin yli vuoden ikään asti (tuttipullolla) ja lapsi on kyllä osannut juoda nokkamukista jo 5-6 kk:n iästä. Mutta nyt alkoi saada raivareita, kun tarjosin mukista. Jouduin sitten ottamaan tuttipullot käyttöön, kun oli pakko saada nesteitä (paha ummetus seurasi kun ei juonut tarpeeksi). Sain sitten järkyttävän paljon kommentteja, kun pikkujouluissa syötin noin isoa lasta pullosta! Eli taidanpa sitten luopua niistä kokonaan :( Olenko siis ollut tyhmä kun noin kauan juottanut pullosta suurimman osan? Minkä ikäisenä teidän lapset on vieroitettu pullosta? Ja miten saitte ne juomaan tarpeeksi? Meillä siis kieltäydytään joka toinen kerta siitä mukista ja jos se otetaan, siitä hörpätään vain pari kulausta. Pullosta menisi vaikka kuinka paljon. Jos ottaisin kokonaan nuo pullot pois käytöstä ja sinnikkäästi vaan pysyisin mukeissa, ehkä luovuttaisi ja ei odottelisi pulloa?

Mun tyttö nyt 1v2kk ja juo maitoa ainoastaan pullosta, nokkamukista kelpaa vain vesi..joten todellakin aion antaa maidon pullosta, niin kauan kuin ei vielä sitä mukista juo, koska muuten ei sitten joisi maitoa ollenkaan. Mä en yhtään välitä mitä muut sanoo jne. koska se on mun lapsi ja teen asiat niinkuin meille parhaaksi näen!! Kukaan ei kyllä ole ikinä asiaa kommentoinutkaan, mutta..

Vuoden vanhana (noin) jätettiin niin, että sai enää vain iltapullon. Eli siis sen jälkeen, kun totesin, että lapsi juo riittävän hyvin myös nokkiksesta. Ja sitten viime kesänä, oisko n. 1 v 3-4 kk tienoilla jätettiin iltapullokin pois, kun totesin, että sekin on ihan turha, sama maito menis nokkiksestakin.

Meillä jäi esikoiselta 1v. Nyt nuoremman kanssa taas on ongelmaa että söisi vain tissiä, neuvolasta saatiin ohjeeksi lopettaa imetys kokonaan. Lapselle ehkä helpompi näin. Ja kerroin myös että ei juo nokkiksesta/pullosta niin sanoi että voi mennä parikin kk että alkaa sujuvasti juoda.
Kannattaa varmaan jättää pullot kokonaan pois niin silloin lapselle ei jää enää vaihtoehtoja kuin tyytyä mukiin tms.

poika lopetti maidon juonnin tuttipullosta n.1½v,mutta sängyssä mukana vesipullona oli n.3v asti,harvoin siitä kylläkään joi. Tyttö ei yli 2kk-ikäisenä suostunut tuttipullosta juomaan mitään ja jo sitä ennenkin oli tosi nihkeetä.

pullo pois kun luovuttiin unimaidoista. Vauva sai hampaita vasta 9 kk ikäisenä, ja päätin kertarysäyksellä aloittaa hampaidenpesun ja jättää unimaidon pois. Sama maito meni nokkamukistakin parin päivän kuluessa, kun sitä pulloa ei kerran saanut. Ei kyllä itkenyt pullon perään eikä muutenkaan sitä vaatinut, vaikka itse hirveästi pelkäsin siitä pullosta luopumista. Taisi olla hälle vain sopiva aika. :)

Ei ole kiirettä... Eka lopetti 2 vanhana ja toinen 1,5v juo unimaitonsa pullosta. En ole ottanut mitään paineita. Mä en usko hetkeäkään että lapsen hampaiden kunto on jostain iltapullosta kiinni. Jos olisi tutista kyse, vierottamiselle olisi varmaan enemmän paineita.

1 vuotiaana esikoinen, 1,5 vuotiaana kakkonen ja nyt viimesin 1 vanha, asiaa mutkistuttaa allergiat, muuten voitas jättää pois koko pullo :( . Tutit taasen ois ehdottomampi jättää ajoissa pois.

Meillä ei ole tuttipulloa ollutkaan... 8kk iässä alettiin opetella nokkamukia ja vuoden ikäisenä alko juomaan kunnon mukista.

mun mielestä sun pitää vaan olla jämäkkä, eli pulloa ei tipu. Kyllä se lapsi juo, kun ymmärtää että joko mukista tai sitten ei juoda ollenkaan.

Lapsi on kohta 1v 4kk ikäinen. Meillä yösyötiin yli vuoden ikään asti (tuttipullolla) ja lapsi on kyllä osannut juoda nokkamukista jo 5-6 kk:n iästä. Mutta nyt alkoi saada raivareita, kun tarjosin mukista. Jouduin sitten ottamaan tuttipullot käyttöön, kun oli pakko saada nesteitä (paha ummetus seurasi kun ei juonut tarpeeksi). Sain sitten järkyttävän paljon kommentteja, kun pikkujouluissa syötin noin isoa lasta pullosta! Eli taidanpa sitten luopua niistä kokonaan :( Olenko siis ollut tyhmä kun noin kauan juottanut pullosta suurimman osan? Minkä ikäisenä teidän lapset on vieroitettu pullosta? Ja miten saitte ne juomaan tarpeeksi? Meillä siis kieltäydytään joka toinen kerta siitä mukista ja jos se otetaan, siitä hörpätään vain pari kulausta. Pullosta menisi vaikka kuinka paljon. Jos ottaisin kokonaan nuo pullot pois käytöstä ja sinnikkäästi vaan pysyisin mukeissa, ehkä luovuttaisi ja ei odottelisi pulloa?

Näin. Pois ne on pantava kokonaan jotta lapsi ymmärtää sen ettei niitä ole enää tarjolla. Varmasti niin kauan tinttailee kun tietää että pullo on jossain ja äiti antaa kun kylliksi vaatii, lakkoilee juomisessa jne.

Yhteistyössä